آغاز بزرگترین رویداد بین‎المللی سینمای ایران/ نبض سینما در مرکز تهران تندتر می‎زند


عصرایران - جشنواره جهانی فیلم فجر به دبیری رضامیرکریمی امروز (اول اردیبهشت 1395) با حضور بیش از 300 مهمان خارجی در پردیس سینمایی چارسو (تقاطع خیابان جمهوری و حافظ) آغاز به کار می کند.

در نخستین روز از برگزاری سی و چهارمین جشنواره جهانی فیلم فجر، نسخه بازسازی شده فیلم «گاو» روی پرده می‌رود.

در روز چهارشنبه اول اردیبهشت ماه ساعت ۱۰:۱۵ فیلم کوتاه «پیرمرد و دریا» در سالن ۴ کاخ جشنواره روی پرده می‌رود. فیلم «نورفولک» هم پس از نمایش این فیلم کوتاه در این سالن نمایش داده خواهد شد. ساعت ۱۱ فیلم سینمایی «آن» در سالن ۵ روی پرده می رود. ساعت ۱۲:۱۵ فیلم «من معلم هستم» برای اهالی رسانه در سالن ۱ نمایش داده می شود.

ساعت ۱۲:۳۰ فیلم ۱۹۴۴ در سالن ۴، ساعت ۱۳:۰۰ فیلم «ال کلاسیکو» در سالن ۵ و فیلم «شهید» ساعت ۱۴:۳۰ در سالن ۲ نمایش داده خواهد شد. ساعت ۱۴:۳۰ نمایندگان رسانه ها می توانند فیلم «یخ و آسمان» را در سالن ۱ ببینند و فیلم «سلوک نفس» ساعت ۱۴:۴۵ در سالن ۴ روی پرده می رود.

ساعت ۱۵ فیلم «کوهها از هم جدا می شوند» در سالن ۵، ساعت ۱۶:۴۵ «درخت گردو» در سالن ۱، ساعت ۱۷ فیلم «چه خانواده خارق العاده ای» در سالن ۴ و ساعت ۱۷ فیلم «شهید» در سالن ۵ نمایش داده می شوند.

ساعت ۱۹ نسخه بازسازی شده فیلم «گاو» در سالن ۱ روی پرده می رود. در همین ساعت در سالن ۵ فیلم «بن بست» نمایش داده خواهد شد. ساعت ۱۹:۱۵ در سالن ۴ فیلم «آدمکش» روی پرده می رود. ساعت ۱۹:۳۰ در سالن ۲ مجموعه ای از فیلم‌های کوتاه نمایش داده می شوند.

ساعت ۲۱ روز چهارشنبه فیلم «پسری از فن یانگ» در سالن ۵، فیلم «مادر من» ساعت ۲۱:۱۵ در سالن ۱ و ساعت ۲۱:۳۰ فیلم «یخ و آسمان» در سالن ۴ کاج جشنواره اکران می‌شوند. ساعت ۲۳ فیلم «شازده کوچولو» در سالن ۵ و ساعت ۲۳:۳۰ فیلم «۱۹۴۲» در سالن ۱ روی پرده خواهند رفت. «ماجراجوی سینما کارل زمان» ساعت ۲۳:۴۵ در سالن ۴ اکران می شود.

همچنین چهارشنبه اول اردیبهشت در بخش «نمایش‌های بازار فیلم» ساعت ۱۰ فیلم «قشنگ و فرنگ» ساعت ۱۰ در سالن ۱، فیلم «متولد ۶۵» ساعت ۱۲:۱۰ در سالن ۳، ساعت ۱۴:۱۰ باکس انیمیشن در سالن ۳، ساعت ۱۶:۱۰ فیلم «پل خواب» در سالن ۳، ساعت ۱۷ فیلم «حواالهی» در سالن ۲ و ساعت ۱۸:۱۰ فیلم «نفس» در سالن ۳ اکران می‌شوند. ساعت ۲۰:۱۰ فردا فیلم «به دنیا آمدن» در سالن ۳ نمایش داده می‌شود.

مجیدی کارگاه‌های «دارالفنون» را افتتاح می کند

مجید مجیدی سینماگر سرشناس و چهره بین‌المللی سینمای ایران امروز در بخش «دارالفنون» کارگاه آموزشی برگزار می‌کند. اول اردیبهشت ماه و در نخستین روز جشنواره جهانی فیلم فجر در بخش «دارالفنون» سه کارگاه آموزشی برگزار می شود.

مجیدی ساعت ۹:۳۰ صبح، در اولین کارگاه «دارالفنون» حضور دارد. در ساعت ۱۱:۳۰ تا ۱۳ زازا خالواشی فیلمساز گرجستانی کارگاه آموزشی دارد و مهران کاشانی فیلمنامه نویس ساعت ۱۳:۴۵ تا ۱۵:۳۰ همراه با هنرجویان «دارالفنون» خواهد بود.

در این دوره جشنواره، فیلم های بخش مسابقه توسط مجید مجیدی، ناصر تقوایی، زینب آتاکان، خوزه لوئیس گوئرین، ایوو فلت، ژوانگ ژوانگ تیان و امانوئل پروس داوری می شود.

یکی از ویژگی های برگزاری این جشنواره چابک بودن آن و مدیریت در یک فضای جمع و جور در پردیس چارسو است تا جایی که افتتاحیه ی مرسومی مانند جشنواره ملی فجر وجود ندارد و با آغاز نمایش فیلم ها در روز اول، جشنواره آغاز به کار می کند. بخش های مسابقه بین الملل (سینماسعادت)، جلوه گاه شرق (فیلم های آسیایی و اسلامی)، جام جهان نما (جشنواره جشنواره ها)، نمایش های ویژه و یادبودها، دارالفنون (کارگاه ها و بخش استعدادیابی با حضور جوانان فیلمساز از کشورهای منطقه) و برنامه های آموزشی در دانشگاه ها از جمله بخش های مهم این دوره جشنواره هستند.


ویدیو مرتبط :
آغاز به کار دو نمایشگاه بین المللی امروز در تهران