سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



مستند «بعد ازخمینی» با موضوع «هاشمی رفسنجانی در بن بست 598» منتشر می‌شود


به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری تسنیم، «بعدازخمینی» وارد فصلی جدیدی می‌شود. اولین قسمت از فصل دوم مستند بعد از خمینی با موضوع مذاکرات پس از قطعنامه در دولت هاشمی رفسنجانی منتشر شد.

قسمت پنجم این مستند با عنوان "بن بست 598 " به ماجرای مذاکرات دیپلمات‌های ایرانی با موضوع قطعنامه 598 می‌پردازد. غربی‌ها در شرایطی که ایران دست برتر را در عرصه نظامی داشت فشار زیادی به ایران برای پذیرش قطعنامه وارد کردند ولی پس از پذیرش آن دیگر تمایلی برای به نتیجه رساندن آن نداشتند. اما هاشمی رفسنجانی با شعار تنش‌زدایی و البته کمک برای آزادی گروگان‌های غربی در لبنان امید زیادی داشت تا غربی‌ها را مجاب کند در این مذاکرات از ایران حمایت کنند.

مذاکراتی که تا سه سال پس از پایان جنگ ادامه داشت.

این قسمت از مستند نتایج اعتماد برخی از دولتمردان ایران به غربی‌ها در سال 1367 را به تصویر می‌کشد. تجربیاتی که بی‌تردید یادآوری آن، آن هم در روز اجرای برجام کمک زیادی برای ادامه مسیر کشور خواهد کرد.

این مستند به کارگردانی حجت‌اله نیکی ملکی و تهیه کنندگی شبکه خبری اجتماعی افسران تولید و در بستر اینترنتی منتشر و توزیع می‌شود.

شایان ذکر است فصل اول مستند در 15 استان به صورت رسمی اکران شده و در فضای مجازی نیز با استقبال بی‌سابقه مخاطبین مواجه شده است.

علاقه‌مندان می‌توانند جهت دانلود مستند به آدرس اینترنتی www.AfterKhomeini.afsaran.ir و همچنین کانال تلگرامی @afterkhomeini مراجعه و فایل مستند را با کیفیت‌های متفاوت دریافت نمایند.

انتهای پیام/


ویدیو مرتبط :
سخنرانی منتشر نشده هاشمی رفسنجانی در جمع فرماندهان سپاه بعد از پذیرش قطعنامه 598