سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



رشد 139 درصدی داوطلبان مجلس دهم در چهارمحال و بختیاری


خدابخش مرادی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، افزود: در هفت روز زمان نام نویسی داوطلبان مجلس دهم، 146 نفر داوطلب از استان با حضور در چهار حوزه انتخابیه 'شهرکرد، بن و سامان' ،' لردگان'، 'بروجن' و 'اردل، فارسان، کیار و کوهرنگ' و یا با مراجعه به ستاد مرکزی وزارت کشور نام نویسی کردند این در حالی است که برای مجلس نهم 61 نفر در استان داوطلب شده بودند.
وی ادامه داد: از تعداد 146 داوطلب مجلس دهم در استان، 137 نفر مرد و 9 نفر از قشر بانوان هستند.
مرادی از رشد 200 درصدی داوطلبان زن در استان خبر داد و گفت: برای انتخابات مجلس نهم در استان سه نفر از قشر بانوان داوطلب شده بودند.
با اشاره به توزیع جغرافیایی تعداد داوطلبان در چهار حوزه انتخابیه استان، تصریح کرد: در حوزه انتخابیه شهرکرد، بن و سامان 35 داوطلب، در حوزه انتخابیه بروجن 29 داوطلب، در حوزه انتخابیه لردگان 40 داوطلب و در انتخابیه اردل، فارسان، کیار و کوهرنگ 42 داوطلب ثبت نام کردند.
رییس ستاد انتخابات چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه داوطلبان استان برای مجلس دهم 10 درصد جوانتر از داوطلبان دوره نهم هستند، افزود: از مجموع 146 داوطلب، 56 نفر دارای سن 30 تا 40 سال، 55 نفر دارای سن 41 تا 50 سال و 33 نفر دارای سن 51 تا 60 سال هستند.
مرادی اظهار کرد: همچنین از این تعداد پنج نفر دارای تحصیلات حوزوی، 12 نفر دارای مدرک لیسانس، 109 نفر فوق لیسانس و 20 نفر دارای مدرک دکترا هستند.
وی خاطرنشان کرد: از روز شنبه(امروز)به مدت 10 روز در مراکز حوزه انتخابیه هیات های اجرایی و نظارت بررسی صلاحیت داوطلبان را در دستور کار خود قرار داده اند.
به گزارش ایرنا، از چهارمحال و بختیاری چهار نماینده به مجلس شورای اسلامی راه می یابد.
انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی همزمان با پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری، هفتم اسفند سال جاری به صورت سراسری در کشور برگزار می شود.
7363/2097

انتهای پیام /*


ویدیو مرتبط :
رشد 24 درصدی صادرات غیر نفتی و 61 درصدی تولید خودرو در