«تری وگان» مجری معروف انگلیسی درگذشت


دیوید کامرون، نخست وزیر انگلیس در صفحه توییتری اش نوشت: 'فکر من همراه خانواده تری وگان است. انگلیس استعداد بزرگی را از دست داد - کسی که میلیون ها نفر احساس دوست نزدیک به او می کردند. '

اعضای خانواده «تری وگان» مجری و دوبلر باسابقه و مشهور شبکه های تلویزیونی و رادیویی انگلیس روز یکشنبه تائید کردند که او به دلیل ابتلا به بیماری سرطان درگذشته است.

به گزارش ایرنا، «تری وگان» در سال 1969 میلادی به عنوان اخبارگو و گوینده به شبکه ملی رادیویی ایرلند پیوست و سپس در سال 1972 در شبکه 'بی بی سی' حضور یافت و برنامه های مختلفی را عهده دار بود.

«آخرهفته با وگان» آخرین برنامه 'تری وگان در شبکه رادیویی «بی بی سی 2» بود که نوامبر سال گذشته پس از یک وقفه طولانی اجرا شد اما به دلیل تشدید کسالتش این برنامه مجددا متوقف شد.

همچنین از معروف ترین اقدامات 'تری وگان'، پایه گذاری برنامه پرطرفدار «جمع آوری کمک برای کودکان نیازمند» در سال 1980 بود که در جریان هر برنامه میلیون ها پوند برای کودکان نیازمند کمک جمع آوری می کرد.

تری وگان در برنامه سال گذشته 'جمع آوری کمک برای کودکان نیازمند'، برای اولین بار، پس از 35 سال ، به دلیل کسالتش نتوانست حضور پیدا کند.

با اعلام خبر در گذشت تری وگان، شمار زیادی از همکارانش و شخصیت های سیاسی انگلیس ازجمله دیوید کامرون، درگذشت او را تسلیت گفتند.

دیوید کامرون، نخست وزیر انگلیس در صفحه توییتری اش نوشت: 'فکر من همراه خانواده تری وگان است. انگلیس استعداد بزرگی را از دست داد - کسی که میلیون ها نفر احساس دوست نزدیک به او می کردند. '

وی افزود: 'من با شنیدن صدای او در رادیو و دیدنش در تلویزیون بزرگ شدم؛ نکته سنجی و ذکاوت او من را می خنداند.'

'مایکل دی هیگینز'، رئیس جمهور ایرلند نیز گفت: ' 'تری وگان' همواره به اصالت ایرلندی اش مباهات می کرد. بارها برای اجرای پروژه های رادیویی و تلویزیونی به کشورش بازگشت. '

'جرمی وینس'، یک مجری 'بی بی سی ' نیز در بیان خاطراتش با وگان گفت: 'از او پرسیدند برنامه اش چند نفر مستمع دارد؛ به جای اینکه بگوید نه میلیون، گفت یک نفر. این رویکردش ، او را به بهترین مجری کشور بدل ساخته بود.

مرگ تری وگان سرخط اخبار روزنامه های روز دوشنبه انگلیس بود.


ویدیو مرتبط :
نسبت بازیگر معروف سینما با مجری معروف تلویزیون