سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



مشورت‌های پوتین در تهران/ عملیات زمینی روسیه در سوریه/ انهدام ۱۰۰۰ تانکر نفتی داعش/ استعفای ۲ عضو بارز معارضان خارج نشین


به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در دمشق، رایزنی‌ رئیس‌جمهور روسیه در تهران، دیدار وی با رهبر معظم انقلاب، اظهارات اعلام سخنگوی کرملین مبنی بر اینکه پوتین و آیت‎الله خامنه‎ای دیکته‎های خارجی علیه سوریه را رد کردند، آغاز اولین عملیات زمینی روسیه در سوریه، شهرک «سلمی» در محاصره آتشباری ارتش سوریه، سیطره ارتش سوریه بر شهرک‌های «مهین» و «حوارین» در حمص، اعلام مسکو مبنی بر اینکه طی دو روز در سوریه با 141 سورتی پرواز 472 موضع تروریست‌ها را هدف قرار دادیم، اظهارات مقام آمریکایی مبنی بر اینکه نیروهای عملیات ویژه آمریکا به زودی وارد سوریه می‌شوند، انهدام 1000 تانکر نفتی داعش از سوی روسیه، آغاز مرحله دوم عملیات ارتش روسیه علیه داعش در سوریه، اصابت خمپاره به دمشق، آغاز عملیات ضدداعش ناو «شارل دو گل» فرانسه، دفع حمله به «خان طومان» حلب، نسخه‌ای دیگر از «ایلان» سه سال، اظهارات رئیس جمهور ایران مبنی بر اینکه ایران و روسیه عملاً نشان دادند در مبارزه با تروریسم جدی هستند،وعده اولاند و کامرون برای تشدید حملات ضدداعش در سوریه، انتشار خبری مبنی بر اینکه کری با مقامات سعودی و امارات درباره معارضان سوری نشست برگزار می‌کند، اعلام اینکه پنتاگون به دنبال جذب کمک‌های بیشتر از سوی متحدانش در ائتلاف است، استعفای 2 عضو بارز «ائتلاف» معارضان خارج‌نشین سوریه،پیش‌شرط آمریکا برای حل بحران سوریه، تشریح راهبرد حمایت از «داعش» از زبان وزیر جنگ رژیم صهیونیستی، اظهارات سناتور ارشد دموکرات درباره اینکه اقدامات اوباما برای مقابله با داعش کافی نیست، اظهارات مشاور رهبر کشورمان مبنی بر اینکه رئیس جمهور روسیه خواهان رابطه راهبردی با ایران است، انتشار خبری درباره اینکه پارلمان انگلیس پنج‌شنبه درباره حملات هوایی انگلیس در سوریه تصمیم می‌گیرد، اظهارات سفیر سوریه در لبنان مبنی بر اینکه اوضاع سوریه خوب است، رایزنی کری با مقامات ابوظبی درباره سوریه، اظهارات سناتور آمریکایی درباره اینکه تزریق قدرت از سوی روسیه به ارتش سوریه موجب آشفتگی آمریکا شد، اظهارات دبیرکل اتحادیه بین‌المللی سندیکاهای کارگران عرب درباره اینکه غرب به ائتلاف روسیه و ایران برای مبارزه با داعش ملحق می‌شود، اظهارات رئیس ائتلاف معارضان سوری درباره اینکه «جبهه النصره» ارتباط خود را با القاعده قطع کند و اظهارات نخست وزیر انگلیس درباره اینکه دو تیپ ضربت برای «مقابله با داعش» تشکیل می‌شود، بخشی از مهمترین اخبار، گزارش‌ها و مصاحبه‌های عرصه میدانی و سیاسی سوریه در روز گذشته است.

مشروح اخبار به شرح زیر است.

تحولات میدانی

اولین عملیات زمینی روسیه در سوریه انجام شد

یک روزنامه کویتی مدعی شد که نیروهای پیاده نظام روسیه با پشتیبانی هوایی و توپخانه‌ای، بدون مشارکت نیروهای سوری، نخستین عملیات خود را در خاک این کشور انجام دادند.

«سلمی» در محاصره آتشباری ارتش سوریه؛ ۱۲ کیلومتر پیشروی در بزرگراه حلب-لاذقیه

نیروهای ارتش سوریه ضمن به دست‌گیری کنترل ۱۲ کیلومتر دیگر از بزرگراه «حلب» به «لاذقیه»‌، موفق شده است به نزدیکی شهرک «السلمی» برسد.

سیطره ارتش سوریه بر شهرک‌های «مهین» و «حوارین» در حمص

نیروهای ارتش سوریه امروز دوشنبه موفق شدند مجددا کنترل شهرک‌های «مهین» و «حوارین» واقع در ریف شرقی حمص را به دست گیرند.

مسکو: طی دو روز در سوریه با 141 سورتی پرواز، 472 موضع تروریست‌ها را هدف قرار دادیم

وزارت دفاع روسیه اعلام کرد که این کشور طی دو روز اخیر در سوریه 141 سورتی پرواز انجام داد و به 472 موضع تروریست‌ها حمله کرد.

نیروهای عملیات ویژه آمریکا به زودی وارد سوریه می‌شوند

نماینده ویژه آمریکا در ائتلاف بین‌المللی ضدداعش اعلام کرد که طبق وعده رئیس‌جمهور کشورش، نیروهای عملیات ویژه آمریکا به زودی وارد سوریه می‌شوند.

روسیه 1000 تانکر نفتی داعش را منهدم کرد

روسیه اعلام کرد که 1000 تانکر نفتی داعش را در سوریه هدف قرار داده است.

آغاز مرحله دوم عملیات ارتش روسیه علیه داعش در سوریه

ارتش روسیه در نظر دارد در مرحله دوم از عملیات خود علیه تروریست‌ها در سوریه حملات هوایی و موشکی به مخالفان مسلح را تشدید کند.

اصابت خمپاره به دمشق؛ چند غیر نظامی زخمی شدند

تروریست‌ها امروز دوشنبه چندین خمپاره به سوی دمشق پرتاب کردند که بر اثر آن چند غیر نظامی زخمی شدند.

ناو «شارل دو گل» رسما عملیات ضدداعش خود در منطقه را آغاز کرد

ناو هواپیمابر فرانسوی شارل دوگل از امروز دوشنبه برای مبارزه با داعش در سوریه و عراق عملیاتی شد.

دفع حمله به «خان طومان» حلب؛ هلاکت بیش از ۱۰۰ تروریست «النصره»+فیلم و نقشه

پس از اینکه گروه‌های تروریستی عناصر خود را از شمال حلب به سوی غرب و جنوب غرب این استان منتقل کردند در منطقه «خان طومان» با نیروهای سوری و مقاومت درگیر شدند، ولی با دادن تلفات بسیار مجبور به عقب‌نشینی شدند.

«سنا»؛ نسخه‌ای دیگر از «ایلان» سه ساله+عکس

گارد ساحلی ترکیه، پیکر بی‌جان یک دختربچه سوری دیگر را این‌بار بر روی صخره‌های ساحلی پیدا کرد.

تحولات سیاسی

رهبرانقلاب:نقشه بلندمدت آمریکا به زیان ملتهاست-دیپلماسی آمریکایی شرافتمندانه نیست/ پوتین:مراقب آمریکا هستیم-شما را متحدی مطمئن و قابل تکیه می دانیم-از پشت به شرکایمان خنجر نمی زنیم

رهبر معظم انقلاب فرمودند: نقشه بلندمدت آمریکا برای منطقه به زیان همه ملت‌ها و کشورها به‌ویژه ایران و روسیه است و باید با هوشمندی و تعامل نزدیکتر، آن را خنثی کرد.

کرملین: پوتین و آیت‎الله خامنه‎ای دیکته‎های خارجی علیه سوریه را رد کردند

سخنگوی کاخ ریاست‌جمهوری روسیه اعلام کرد که رئیس‎جمهور روسیه و رهبر معظم انقلاب امروز ضمن دیدار با یکدیگر در تهران بر حل سیاسی بحران سوریه بدون دخالت‎های خارجی تاکید کردند.

روحانی: ایران و روسیه عملاً نشان دادند در مبارزه با تروریسم جدی هستند/ پوتین: روسیه آماده سرمایه‌گذاری 5 میلیارد دلاری در ایران است

رئیس‌جمهور کشورمان با اشاره به گسترش همکاری‌های ایران و روسیه در شرایط پسابرجام، گفت: در واقع شرایط بعد از برجام، فرصت‌های جدیدی را در توسعه روابط 2 کشور به وجود آورده است.

وعده اولاند و کامرون برای تشدید حملات ضدداعش در سوریه/ اولاند: باید در سوریه به راهکار سیاسی دست یابیم اما اسد نباید بخشی از آینده سوریه باشد

رئیس‌جمهور فرانسه و نخست‌وزیر انگلیس امروز دوشنبه درباره مبارزه با تروریسم و سوریه در کاخ الیزه دیدار و گفت‌وگو کردند و بر لزوم تشدید حملات علیه گروه تروریستی داعش در سوریه تأکید کردند.

کری با مقامات سعودی و امارات درباره معارضان سوری نشست برگزار می‌کند

وزیر خارجه آمریکا در صدد است روز دوشنبه (امروز) با مقامات ارشد امارات متحده و عربستان درباره معارضان سوری در «ابوظبی» امارات نشست برگزار کند.

پنتاگون به دنبال جذب کمک‌های بیشتر از سوی متحدانش در ائتلاف است

وزیر دفاع آمریکا اخیرا مقامات ارشد پنتاگون را مأمور کرده تا اروپایی‌ها را به مشارکت بیشتر در ائتلاف تحت رهبری واشنگتن وادارد.

استعفای 2 عضو بارز «ائتلاف» معارضان خارج‌نشین سوریه

همزمان با تلاش عربستان برای متحد کردن معارضان سوریه مقابل دمشق، اختلافات داخلی در ائتلاف معارضان که مقرش در ترکیه است، به استعفای «نخست‌وزیر خودخوانده» معارضان منجر شد.

پیش‌شرط آمریکا برای حل بحران سوریه؛ حمایت از تروریسم در قبال اسد

رئیس‌جمهور آمریکا در حالی خواستار قطع حمایت‌های ایران و روسیه از «بشار اسد» شده که توجه ندارد، این درخواست به معنای تاکید واشنگتن بر حمایت از تروریسم در قبال سوریه است، سیاستی که از 5 سال پیش آن را در سوریه دنبال می‌کند.

تشریح راهبرد حمایت از «داعش» از زبان وزیر جنگ رژیم صهیونیستی

اظهارات اخیر وزیر جنگ رژیم صهیونیستی درباره داعش و ایران تاکید می‌کند که مثلث عربستان، اسرائیل و آمریکا همچنان سیاست حمایت از داعش و استفاده ابزاری از آن در منطقه برای تحقق اهدافش را دنبال می‌کند.

اقدامات اوباما برای مقابله با داعش کافی نیست/ باید تهاجمی‌تر باشیم

سناتور ارشد دموکرات تصریح کرد: آمریکا اقدام کافی برای مقابله با داعش نکرده است و این گروه تروریستی قوی‌تر شده است.

رئیس جمهور روسیه خواهان رابطه راهبردی با ایران است/ دیدار 2 ساعته رهبر انقلاب و پوتین نشان از تشریفاتی نبودن آن داشت

مشاور بین‌الملل مقام معظم رهبری گفت: اینکه اولویت نخست پوتین دیدار با رهبر معظم انقلاب بوده نشان از برنامه‌ریزی حساب شده سفر وی داشت که بدون هیچ تشریفاتی مستقیم از فرودگاه به دفتر رهبری آمد.

پارلمان انگلیس پنج‌شنبه درباره حملات هوایی انگلیس در سوریه تصمیم می‌گیرد

نخست وزیر انگلیس اعلام کرد که لایحه مجوز حملات هوایی انگلیس در سوریه را برای رای گیری به پارلمان این کشور ارائه میکند.

سفیر سوریه در لبنان: اوضاع سوریه خوب است

سفیر سوریه در بیروت اوضاع عمومی دولت سوریه را «خوب» توصیف کرد و پیش بینی کرد که وضعیت آینده دمشق بهتر خواهد شد.

«جان کری» وارد ابوظبی شد/ مسائل منطقه‌ای به ویژه سوریه در صدر گفت‌وگوها

وزیر امور خارجه آمریکا امروز (دوشنبه) وارد امارات عربی متحده شد و مورد استقبال مقامات این کشور قرار گرفت.

تزریق قدرت از سوی روسیه به ارتش سوریه موجب آشفتگی آمریکا شد/ ترکیه خط تامین تمام گروه‌های تروریستی در سوریه است

سناتور آمریکایی در اظهاراتی خاطرنشان کرد: ترکیه امروز خط تامین تمام گروه‌های تروریستی در سوریه محسوب می‌شود. در واقع ترکیه نزدیک‌ترین متحد داعش بوده و هیچ تمایلی به اقدام علیه این گروه تروریستی ندارد.

غرب به ائتلاف روسیه و ایران برای مبارزه با داعش ملحق می‌شود/ بحران لیبی قبل از سوریه حل نمی‌شود

دبیرکل اتحادیه بین‌المللی سندیکاهای کارگران عرب تاکید کرد: ائتلاف روسیه و ایران در مبارزه با تروریسم موجب تغییر راهبرد و سیاست غربی‌ها در مقابله با داعش شده است.

رئیس «ائتلاف معارضان سوری»: «جبهه النصره» ارتباط خود را با القاعده قطع کند

رئیس گروه «ائتلاف معارضان سوری» با این ادعا که گروه تروریستی «ارتش آزاد» همه انواع تروریسم را رد می‌کند، خواستار قطع ارتباط گروه تروریستی «جبهه النصره» با القاعده شد.

کامرون طرح بازنگری امنیتی و دفاعی را به پارلمان انگلیس ارائه می‌دهد/ دو تیپ ضربت برای «مقابله با داعش» تشکیل می‌شود

نخست‌وزیر انگلیس امروز طرحی را به پارلمان ارائه می‌دهد که بر مبنای آن دو تشکیل «تیپ ضربتی» جهت مقابله با تهدید داعش و همچنین طرح‌هایی برای خرید تسلیحات، ادوات جنگی و تقویت توان نظامی این کشور اعلام خواهد شد.

انتهای پیام/


ویدیو مرتبط :
انهدام تانکر های نفتی داعش