سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



اوباما مشغول رقص و پایکوبی در کاخ سفید، پوتین در حال رایزنی با سران منطقه


به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، روزنامه صهیونیستی «یدیعوت آحارونوت» طی گزارشی در پایگاه اینترنتی خود نوشت: در حالیکه «باراک اوباما» رئیس‌جمهور آمریکا هفته گذشته مشغول رقصیدن با خانمی 106 ساله در کاخ سفید بود، «ولادیمیر پوتین» همتای روس وی تماس‌ها و مذاکرات تلفنی با بسیاری از رهبران و سران خاورمیانه انجام داد؛ مذاکراتی که بیش از بیش موجب تقویت جایگاه و اقتدار وی به عنوان عاملی کلیدی در منطقه خواهد شد.

 

 

رئیس‌جمهور روسیه چهارشنبه هفته گذشته طی تماس تلفنی با «بشار اسد» رئیس‌جمهور سوریه، «سلمان بن عبدالعزیز آل‌سعود» پادشاه عربستان، «حسن روحانی» رئیس‌جمهور ایران و «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر اسرائیل، با آنها درباره طرح آشتی در سوریه گفت‌وگو کرد.

ولادیمیر پوتین در اجرای آتش‌بسی که از روز شنبه در سوریه برقرار شده، نقشی کلیدی داشته است.

 

 

«دیمیتری پسکوف» سخنگوی کاخ ریاست جمهوری روسیه (کرملین) در شرح نتایج رایزنی‌های تلفنی پوتین با سران منطقه طی پیامی در حساب کاربری کرمیلن در شبکه اجتماعی توئیتر اعلام کرده است: پوتین و بشار اسد طی رایزنی خود به جنبه‌های مختلف بحران سوریه در پرتو بیانیه مشترک روسیه و آمریکا درباره آتش‌بس 27 فوریه پرداختند  و رئیس‌جمهور سوریه به نوبه خود اطمینان خاطر داد که دولت دمشق آماده مشارکت در اجرای آتش‌بس است.

رهبران روسیه و سوریه همچنین طی این گفت‌وگو بر لزوم ادامه مبارزه با گروه تروریستی داعش و جبهه النصره و دیگر گروه‌های تروریستی فعال در سوریه تأکید کردند. اگر چه مسکو و دمشق پیوسته در تماس و ارتباط با یکدیگر هستند و نگرش مشترکی نسبت به حل سیاسی بحران سوریه دارند، اما مواضع آنها در خصوص برخی مسائل و موضوعات با یکدیگر متفاوت است و اختلاف‌نظرهایی نیز میان آنها وجود دارد.

 

 

سخنگوی کرمیلن در ادامه با اشاره به اختلاف‌نظرهای اساسی مسکو و واشنگتن نیز اعلام کرد که به رغم این اختلافات، دو کشور می‌توانند به نتایج مهمی نظیر آنچه در خصوص تخریب سلاح‌های شیمیایی سوریه دست یافتند، برسند.

رئیس‌جمهور روسیه همچنین با سلمان بن عبدالعزیز آل سعود پادشاه عربستان نیز گفت‌وگویی تلفنی داشت و دو طرف طی این رایزنی به جزئیات طرح صلح مسکو و واشنگتن پرداختند.

 

 

رئیس ‌جمهور ایران نیز دیگر مخاطب پوتین در این تماس‌های تلفنی بود و بنابر اعلام کرملین، رؤسای جمهور دو کشور آمادگی خود را برای تبادل‌نظر درباره تلاش‌های مشترک برای حل بحران سوریه اعلام کردند.

این رایزنی‌ها در ادامه با گفت‌وگوی تلفنی رئیس‌جمهور روسیه و نخست‌وزیر اسرائیل دنبال شد. 

به اعتقاد مسکو، روابط میان اسرائیل و مسکو از 25 سال پیش تاکنون رو به بهبودی بوده است.

 

 

بنابر اعلام شبکه خبری دویچه‌وله، یک زن 106 ساله آمریکایی هفته گذشته با رفتن به کاخ سفید و ملاقات با باراک اوباما و همسرش، به آرزوی دیرینه خود رسید و از سر شادی با اوباما و همسرش در کاخ سفید رقصید.

این خانم که ویرجینیا نام دارد، در ماه فوریه که به ماه گرامیداشت تاریخ سیاه‌پوستان در آمریکا معروف است، توانست از کاخ سفید دیدن کند.

در ماه فوریه هر سال، گروه‌های مختلفی از سیاهپوستان آمریکایی که در زمینه‌های مختلفی فعالیت می‌کنند، مهمان کاخ سفید می‌شوند.

انتهای پیام/م

http://fna.ir/VSLUBK


ویدیو مرتبط :
هشدار شهید معافیان به سران کاخ سفید!