سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



انعقاد قرارداد ساخت و خرید ۲۰۰ دستگاه واگن مسافری با واگن‌پارس/ برنامه‌ریزی ورود ۱۰۰۰ دستگاه واگن باری


به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، محمد جواد فخاری امروز در مراسم انعقاد قرارداد خرید و ورود واگن‌های مسافری به ناوگان ریلی کشور اظهارداشت: قطارهای ریل ترابر صبا شامل واگن‌های غدیر و واگن‌های نگین است که واگن‌های غدیر از هفته آینده وارد ناوگان می‌شود.

وی ادامه داد: با شرکت واگن پارس قراردادی منعقد کرده‌ایم که 200 دستگاه واگن مسافری برای شرکت ریل ترابر سبا بسازد؛ ساخت 12 دستگاه از این قرارداد به پایان رسیده و فعلاً 6 دستگاه از این واگن‌ها را تحویل گرفته‌ایم و از این ماه، ماهانه 4 دستگاه واگن تحویل می‌گیریم.

فخاری اظهارداشت: 160 اشکال و نقض فنی از واگن‌های موجود داخلی و خارجی استخراج کردیم و برای اصلاح به واگن‌ساز فرستاده‌ایم.

مدیرعامل ریل ترابر سبا گفت: از تکنولوژی هواپیماسازی حصا برای ساخت این واگن‌ها استفاده شده است، واگن‌ها مجهز به اینترنت و سیستم WiFi است.

فخاری ادامه داد: همچنین 28 دستگاه واگن از شرکت کره وارد کرده‌ایم که اولین واگن راحت اتوبوسی کشور در مسیر تهران-میانه تردد می‌کند و مناسب است.

مدیرعامل ریل ترابر سبا  گفت: هر واگن حدود 2 میلیارد و 700 میلیون تومان است که 2.5 میلیارد تومان قرارداد است و 200 میلیون تومان ارزش افزوده پرداخت می‌شود در حالیکه منافع خاصی سیستم ریلی ندارد و باید هزینه-درآمدها یکسان شود.

وی با تاکید بر اینکه راه‌آهن نباید درآمد-هزینه‌ای باشد، گفت: 100 واگن مسافری دیگر و 1000 واگن باری به ناوگان ریل ترابر سبا افزوده می‌شود که در این باره منتظر سبد حمایتی دولت هستیم.

انتهای پیام/

http://fna.ir/D3LGD3


ویدیو مرتبط :
ریل و واگن دستگاه