سخنگوی قوه قضائیه: نگرانی ها درباره ربوده شدن مفقودان منا جدی است


سخنگوی قوه قضائیه گفت :‌ درباره ربوده شدن مفقودان فاجعه منا نگرانی جدی وجود دارد . 

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما ، محسنی اژه ای در پاسخ به سئوال خبرنگاری که درباره آخرین وضعیت پرونده حادثه منا پرسید، افزود: اتفاق جدیدی در این پرونده رخ نداده است و وزارت امور خارجه موضوع را دنبال می کند و درصدد است آن را از طریق مقامات قضایی عربستان و کمیته مشترکی که در این خصوص تشکیل شده است پیگیری کند . 

وی گفت : کسانی که در این خصوص شکایت دارند شعبه ویژه برای دریافت شکایات مفتوح است. 

سخنگوی قوه قضائیه افزود: البته برخی موضوع ربوده شدن تعدادی از مفقودان و زنده بودن آنها را مطرح کردند که در این خصوص نگرانی جدی وجود دارد.

وی ادامه داد: باید وزارت امور خارجه با حساسیت و جدیت موضوع را پیگیری کند ، چرا که اگر چنین چیزی صحت داشته باشد موضوع کاملا فرق می‌کند و بحث تنها کوتاهی و تقصیر معمولی حکام و ضعف در تامین امنیت حجاج نخواهد بود . 

وی افزود : البته مطرح کنندگان ربوده شدن برخی از مفقودان قرائن و شواهدی را نشان داده ‌اند که هم اکنون موضوع در حال بررسی است.

سخنگوی قوه قضائیه در پاسخ به سئوال خبرنگاری درباره آخرین وضعیت رسیدگی به پرونده مدیران بانک‌های مسکن و صادرات در پرونده فساد بزرگ 3 هزار میلیاردی گفت : طبق آخرین اخباری که از این پرونده دارم رسیدگی به پرونده مدیران این بانک‌ها ادامه دارد و بعید می‌دانم حکم صادر شده باشد . 

وی افزود : اگر رسیدگی به این پرونده به اتمام می رسید حتما به من خبر می دادند.

محسنی اژه ای در پاسخ به سئوال دیگری مبنی بر اینکه بابک زنجانی ادعا کرده است که وزیر نفت فعلی 5 میلیارد و شش میلیون یورو محموله نفتی فروخته است، گفت: همانطور که گفتم پرونده ‌ای در این خصوص در دستگاه قضایی تشکیل نشده و وزیر نفت نیز مورد بازجویی قرار نگرفته است . 

وی افزود : البته درباره دستگاه های نظارتی اطلاعی ندارم . 


ویدیو مرتبط :
نشست خبری سخنگوی قوه قضائیه