سلامت


2 دقیقه پیش

لیپوماتیک

لیپوماتیک به عنوان یک روش مناسب برای لاغری موضعی شکم، پهلو، ران و اطراف ران ، ناحیه پشت، غبغب و بازو شناخته می شود ، لیپوماتیک در واقع یک دستگاه قدرتمند و هوشمند است که ...
2 دقیقه پیش

با شجاعت پایان همکاری منفعلانه نظام پزشکی با وزارت بهداشت را اعلام کنید

سلامت نیوز:رییس نظام پزشکی‌ مازندران با ارسال نامه ای به علیرضا زالی رئیس کل نظام پزشکی طرح تحول سلامت را همانند طرح مسکن مهر و پرداخت یارانه عمومی دانست و با تاکید بر ...



به صفر رساندن تن‌فروشی امکان‌پذیر نیست


سلامت نیوز:رئیس انجمن مددکاران اجتماعی، فقر را یکی از عوامل اصلی بروز آسیب‌های اجتماعی دانست و گفت: آثار فقر در سلامت روانی اجتماعی جامعه مشهود است و حتی عده‌ای از روی کنجکاوی، لذت‌جویی و تنوع‌طلبی درگیر تن‌فروشی می‌شوند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از آنا،سید حسن موسوی چلک با اشاره به معضلات اجتماعی درون جامعه و به ویژه گسترش و زنانه شدن فقر در کشور اظهار کرد: یکی از پیامدهای فقر در جامعه گسترش آسیب های اجتماعی است. طبیعتا در حوزه آسیب‌های اجتماعی هیچ کس مصون نیست، گرچه بر اساس آمار، آسیب های اجتماعی بیشتر در مردان مشاهده می شود اما به معنای این نیست که زنان از درگیری با آسیب های اجتماعی مصون هستند بنابراین آمار آسیب‌های اجتماعی و تعداد مجرمان مرد در ایران بیشتر از زنان است.

وی افزود: البته باید توجه داشت که فقر فی‌النفسه آسیب‌زا است اما بسیاری از افراد در کشور از فقر رنج می برند اما شرفتمدانه و با عزت زندگی می‌کنند حتی در آموزه‌های دینی و اسلامی نیز آمده که اگر فقر از دری وارد شود ایمان از در دیگر خارج می شود بنابراین این حدیث نشان دهنده آثار منفی فقر بر حوزه زندگی مردم است. فقر یکی از تبعات آسیب های اجتماعی است و باعث می‌شود که فرد درگیر قاچاق، نگهداری، حمل و توزیع مواد مخدر شود.

رئیس انجمن مددکاران اجتماعی یادآور شد: گاهی فقر می‌تواند زمینه‌ای را فراهم کند که فرد برای تامین معاش خود دست به خودفروشی و تن‌فروشی بزند و حتی گاهی فقر می‌تواند زمینه سرقت و یا سایر آسیب‌های اجتماعی را فراهم کند. بدون شک ما باید بین فقر و آسیب‌های اجتماعی یک نگاه ویژه‌ای داشته باشیم زیرا آثار این موضوع در سلامت روانی اجتماعی جامعه ما خود را نشان می‌دهد.

موسوی چلک با اشاره به صحبت‌های اخیر علی ربیعی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی مبنی بر اینکه تن فروشی زنان را تحت پوشش قرار داده‌ایم و برای آسیب دیدگان در این حوزه برنامه‌های بسیاری داریم تا با ارائه خدمات و اشتغال، آمار آن‌ها را بی‌سرو صدا به صفر برسانیم، گفت: به صفر رساندن آسیب اجتماعی به منزله مطلق بودن این مسئله نیست بنابراین در فاز اول نیز نمی‌توانیم به کاهش آسیب‌های اجتماعی امید چندانی داشته باشیم بنابراین باید در گام اول بروز آسیب‌های اجتماعی در کشور را کنترل و مانع از رشد آمار آن شویم و در فاز بعدی نیز به سمت کاهش حرکت کنیم، اما به صفر رساندن آسیب‌های اجتماعی به طور کلی امکانپذیر نیست.

وی تاکید کرد: افرادی که به سمت تن‌فروشی گرایش دارند الزاما به این معنی نیست که تنها برای تامین مخارج و معاش خود به این کار روی می آوردند. عده‌ای از روی کنجکاوی، لذت‌جویی و تنوع‌طلبی درگیر این موضوع می‌شوند اما فقر یک عامل کلیدی است و تقویت نظام حمایت اجتماعی اصلی ترین مولفه‌ای است که در این زمینه اثرگذار است.


ویدیو مرتبط :
وقتی‌ آمریکایی‌ها سعی‌ میکنند ایرانی‌ باشند!