سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



در ایران دایره المعارف دفاع مقدس وجود ندارد


در ایران دایره المعارف دفاع مقدس وجود نداردتسنیم/ نویسنده کتاب «زندان موصل» در نشست نقد و بررسی این کتاب گفت: متأسفانه در کشورمان دایره المعارف دفاع مقدس وجود ندارد.
نشست نقد و بررسی «زندان موصل» نوشته جواد کامور بخشایش با حضور علی اصغر رباط جزی (راوی این کتاب) به همت انتشارات سوره مهر در بیست و نهمین کتاب تهران «شهر آفتاب» برگزار شد.
جواد کامور بخشایش در این نشست گفت: در کتابهای دفاع مقدس باید بگویید که چگونه رزمندان شجاعانه از میهن دفاع کردند و بتوانند قهرمانان دفاع مقدسمان را به مردم معرفی کنیم.
وی دربارۀ کتاب «زندان موصل» بیان کرد: این کتاب با ورود به عرصه دفاع مقدس ابعاد پنهانی را از زندانهای عراق روایت می‌کند؛ جنگ یک سرباز تا پشت خاکریز یک تعریف و بعد از خاکریز تعریف دیگری دارد؛ جنگ در پشت خاکریز با دستان باز و در آن طرف خاکریز با دستان بسته است.
نویسنده کتاب «زندان موصل» تصریح کرد: ما در عرصه دفاع مقدس قهرمانانی داریم که هنوز گمنام مانده‌اند؛ متأسفانه در کشورمان دایره المعارف دفاع مقدس نداریم.
علی اصغر رباط جزی در این نشست گفت: کتاب «زندان موصل» تنها بخش کوچکی از خاطرات من در زندانهای عراق است؛ داستانهای بسیار تلخی از زندانهای عراق وجود دارد که به علت وجود خط قرمزها امکان بازگوی آن وجود ندارد.
این دبیر آموزش و پرورش، اظهار کرد: بسیار علاقه‌مند هستم کتابی بنویسم که بتوانند کمک حال کم سوادها و بی سوادها در نهضت سواد آموزی باشد.





منبع: تسنیم


ویدیو مرتبط :
دایره المعارف آشپزی/کتابنامه