رئیس سازمان سینمایی: بدون سینمای ایران دنیا تصویر درستی از اسلام نداشت


رئیس سازمان سینمایی: بدون سینمای ایران دنیا تصویر درستی از اسلام نداشتایرنا/ رئیس سازمان سینمایی گفت: اگر ایران اسلامی نبود و سینماگران ما آثار فاخر دینی تولید نمی کردند، دنیا چه تصویر و تصوری از اسلام می توانست پیدا کند؟
حجت الله ایوبی چهارشنبه شب در آیین بازگشایی سینما آفریقای مشهد افزود: رقابت اصلی ما با شیخ نشیان منطقه در حوزه فرهنگ و هنر است، زیرا ما در حال عرضه تولیدات فاخر فرهنگی به جهان هستیم اما آنها در این عرصه حرفی برای گفتن ندارند.
رئیس سازمان سینمایی به ساخت فیلم های بسیار خوب در جشنواره فجر امسال اشاره و اظهار کرد: فیلم هایی که تا کنون دیده شده اند بسیار درخشان بوده اند.
ایوبی خاطرنشان کرد: 195 فیلم بلند داستانی به جشنواره فیلم فجر عرضه شده که این نشانگر ظرفیت عظیم ایران اسلامی در تولید فیلم است.
وی به سیاست وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برای گسترش سالن های سینما در جای جای کشور اشاره کرد و گفت: اکنون شهر به شهر در حال ساخت سینما در همه نقاط کشور هستیم.
رئیس سازمان سینمایی وضعیت مشهد را از نظر سالن های سینما در سطح بالایی از تجهیزات و امکانات دانست و گفت: با پیگیری استاندار خراسان رضوی و مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی، جشنواره فیلم فجر در همه بخش ها، علی الخصوص سودای سیمرغ، فیلم اولی ها، هنر و تجربه و... در مشهد برگزار خواهد شد.
ایوبی ادامه داد: برگزاری جشنواره فیلم فجر در مشهد به تهیه کنندگان ثابت خواهد کرد که نمایش فیلم در استان ها، باعث افزایش فروش فیلم های آنها در طول سال می شود.
سینما آفریقای مشهد که مدتی برای تعمیرات تعطیل بود به صورت کامل در بخش های سالن و سامانه نمایش، بالکن، لابی، کفپوش، سرویس های بهداشتی نوسازی و به یکی از مجهزترین سینماهای کشور تبدیل شده است.

منبع: ایرنا


ویدیو مرتبط :
گفتگوی صمیمانه با رئیس سازمان سینمایی ، حجت الله ایوبی