سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



واکنش اعضای کمیسیون امنیت ملی مجلس به شکایت امیر حکمتی از ایران


واکنش اعضای کمیسیون امنیت ملی مجلس به شکایت امیر حکمتی از ایرانمیزان/ اعضای کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی نسبت به شکایت امیر حکمتی در خصوص ادعای مطرح شده وی مبنی بر شکنجه و ضرب و شتم در هنگام بازداشتش در ایران واکنش نشان دادند.

امیر میرزایی حکمتی ایرانی مقیم آمریکا سال 1390 به جرم همکاری با دولت متخاصم آمریکا و سرویس جاسوسی آمریکا (سیا) علیه ایران بازداشت شد.

وی که سابقه عضویت در نیروی دریایی آمریکا را نیز دارد، پس از 4 سال حبس در زندان، در راستای تبادل زندانیان ایران و آمریکا از زندان آزاد شد.

حالا خبر رسیده که او از ایران به خاطر گذراندن 4 سال حبس و با ادعای «شکنجه» به دادگاه شکایت کرده و خواهان دریافت غرامت است.

ادعاهای حکمتی جوسازی و فضاسازی علیه ایران است

در همین رابطه حجت الاسلام حسین سبحانی نیا نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در واکنش به موضوعات مطرح شده درباره شکایت امیر حکمتی جاسوس آزاده شده آمریکایی از ایران در دادگاهی در واشنگتن، گفت: جمهوری اسلامی درباره آزادسازی جاسوسان آمریکایی با نگاه مثبت و رأفت اسلامی رفتار کرد، اما آمریکایی ها بار دیگر خبث طینت و خصومت خود علیه ایران را نشان دادند.

نماینده مردم نیشابور و فیروزه در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: حکمتی به جای عذرخواهی از ملت ایران به خاطر اقداماتش و اظهار ندامت و پشیمانی، پس از رفتن به آمریکا، بار دیگر به دنبال ضربه زدن به کشورمان است که این مسئله، رویکرد و اهداف این فرد و دوستانش را نشان می دهد.

وی با رد ادعاهای امیر حکمتی درباره اقدام ایران در ضرب و شتم، بی خوابی، تزریق های اجباری و شکنجه های روحی وی در زمان بازداشتش، گفت: ادعاهای این جاسوس آمریکا تنها یک جوسازی و فضاسازی علیه ایران بوده و وی با این اقدام به دنبال همراه کردن افکار عمومی با خود است.

سبحانی نیا دولت آمریکا را مسئول اصلی اقدام حکمتی و شکایت از ایران دانست و گفت: دولت امریکا در چند سال اخیر تقاضاهای بسیاری را برای آزاده شدن این افراد داشت، حال چگونه در شرایط کنونی نسبت به اقدام حکمتی بی تفاوت است.

مسئولیت دولت آمریکا برای لغو شکایت حکمتی

همچنین سیدحسین نقوی حسینی عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در این رابطه گفت: تبادل زندانی ها معمولا بر اساس یک توافق صورت می گیرد و طرفین باید به آن توافق پایبند باشند، از این رو در شرایط کنونی آمریکا باید محورهای توافق با ایران توجه کند.

نماینده مردم ورامین در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: از طرف دیگر آزاد شدن تعدادی از جاسوسان آمریکایی از زندان های ایران، در جریان مذاکرات مقامات دو کشور صورت گرفته، از این رو ما با افراد توافق نکردیم، بلکه دو کشور در این مسئله دخیل بوده اند، بنابر این در شرایط کنونی سکوت مقامات آمریکایی درباره شکایت حکمتی از کشورمان، بی معنا است.

نقوی حسینی با اعلام اینکه دولت آمریکا باید پاسخگوی شکایت حکمتی از ایران باشد، تصریح کرد: این مسئله نمایانگر این است که آمریکایی ها عملا از حسن نیت مقامات کشورمان سوء استفاده کرده اند.در شرایط کنونی دولت آمریکا نباید اجازه دهد که خارج از توافق تبادل افراد میان دو کشور، شکایت حکمتی از ایران، صورت گیرد،

این نماینده مردم در مجلس نهم، با بیان اینکه اقدامات اخیر دولت آمریکا نشان دهنده آن است که مقامات واشنگتن به دنبال بهانه جویی جهت غارت اموال کشورمان هستند، افزود: قطعا شکایت حکمتی از ایران نیز در این راستا است و آمریکا با این بهانه می خواهد از اموال و دارایی های کشورمان برداشت کند.

شکایت حکمتی از ایران با چراغ سبز و حمایت دولت مرکزی آمریکا صورت گرفت

منصور حقیقت پور دیگر عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در این رابطه در گفت و گو با خبرنگار گروه سیاسی خبرگزاری میزان گفت: این اقدام حکمتی قطعا با چراغ سبز و با حمایت دولت مرکزی آمریکا صورت گرفته و این موضوع نشان دهنده بدعهدی و رویکرد خصمانه مقامات کاخ سفید است.

نماینده مردم اردبیل، نیر و نمین در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: مقامات آمریکایی از یک طرف برای آزادی جاسوس هایی مانند حکمتی از زندان های ایران، به مقامات ما التماس می کنند، اما از طرف دیگر وقتی به اهداف و خواسته هایشان می رسند، بازی های جدیدی را علیه جمهوری اسلامی آغاز می کنند.

این نماینده مردم در مجلس نهم، با اشاره به نامه رئیس جمهور آمریکا به مقامات بلند پایه کشورمان، گفت: اوباما در نامه خود ضمن اشاره به انتخابات پیش روی ریاست جمهوری در آمریکا، از مقامات ما خواهش کرد که افرادی مانند حکمتی را آزاد کنند.

وی در واکنش به ادعاهای حکمتی درباره غیرقانونی بودن بازداشتش در ایران، گفت: قطعا این ادعاها و مسائل دروغ و بی اساس است، البته وی یک جاسوس بوده و به طور حتم به مهمانی نیامده بود، اما حکمتی باید بداند که حکم اقداماتش اعدام بود و تنها به خاطر رحمت بیش از حد مسئولان ایرانی توانست از اعدام بگریزد.





منبع: میزان


ویدیو مرتبط :
مشروح جلسه چهارم اعضای کمیسیون امنیت ملی مجلس با اعضای