ضرورت نهادینه کردن فرهنگ اصیل احترام به معلمان در جامعه


استاندار گیلان با بیان این‌که حفظ فرهنگ اصیل و ارزشمند احترام به معلمان باید در جامعه نهادینه شود، گفت: معلمان باید در کمال آرامش دغدغه‌ای جز تعلیم و رشد صحیح دانش‌آموزان نداشته باشند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه گیلان، دکتر «محمدعلی نجفی»، استاندار گیلان در دیدار با معلمان نمونه استان در سالن اجتماعات شهید انصاری استانداری، ضمن تبریک آغاز هفته گرامیداشت مقام معلم و تقارن این روز با شهادت استاد متفکر مرتضی مطهری، اظهار کرد: اندیشه، افکار، قلم و رویه انقلابی شهید مطهری برای همیشه‌ تاریخ ماندگار است.

وی شغل معلمی را شغل انبیا دانست و افزود: ممتاز و نمونه شدن، محدود به یکسال است اما ماندگار شدن در شغل معلمی برای یک عمر است و معلمان باید به این جایگاه رفیع و ویژه اشراف داشته باشند.

نماینده عالی دولت در گیلان با تأکید بر ضرورت ایجاد آرامش در میان معلمان در بخش‌های سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و معیشتی گفت: معلمان باید در کمال آرامش دغدغه‌ای جز تعلیم و رشد صحیح دانش‌آموزان نداشته باشند.

نجفی با تأکید بر ارج گذاشتن به مقام معلمان و احترام به آنان، تصریح کرد: حفظ فرهنگ اصیل و ارزشمند احترام به معلمان باید در جامعه نهادینه شود.

رئیس شورای آموزش و پرورش گیلان با بیان این‌که در شرایطی که دولت با کمترین درآمد مواجه بود در بخش‌های مختلف رشد داشته است، تصریح کرد: در دو سال اخیر بیش از 100 مدرسه در خور شأن و شخصیت دانش‌آموزان ساخته شد و در استاندارسازی گرمایش مدارس از رتبه 30 به سوم ارتقا یافتیم.

وی مدرسه را محل زندگی دانش‌آموزان دانست و گفت: باید امکانات سخت‌افزاری و نرم‌افزاری لازم برای پیشرفت آینده‌سازان جامعه فراهم شود.

استاندار گیلان با اشاره به این‌که در گذشته دانش‌آموزان در شرایط سختی تحصیل می‌کردند، افزود: نهادینه شدن درک کردن معلمان از وضعیت و شرایط زندگی دانش‌آموزان به کاهش فاصله ارتباطی بین معلم و دانش‌آموز منجر می‌شود. معلمان دارای اندیشه و تفکر، می‌توانند دانش‌آموزان خلاق، جسور و آینده‌ساز تربیت کنند، دستگاه‌های اجرایی برای پیشبرد اهداف آموزش و پرورش به این نهاد کمک کنند.

در ادامه «مهدی حاجتی»، مدیرکل آموزش و پرورش گیلان با قدردانی از استاندار به‌واسطه نگاه عمیق و اعتقادی وی به دستگاه فرهنگی آموزش و پرورش، گفت: تجلیل از معلم نماد ترویج فرهنگ اسلامی و تجلیل از علم، دانش و سازندگی ایران اسلامی است.

به گزارش ایسنا، در پایان دیدار از 21 نفر از معلمان نمونه استانی با اهدای لوح توسط استاندار گیلان تقدیر شد.

انتهای پیام


ویدیو مرتبط :
احترام افراد از منظر اسلام و ضرورت توجه به حریم انسان ها در جامعه | گفتگو با حجت الاسلام بصیری