سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



سربازان آمریکایی با موافقت بغداد وارد عراق شده اند


به گزارش ایرنا، تعداد نیروهای جدید آمریکایی وارد شده به عراق 100 نفر وماموریت آنان سری اعلام شده است.
سخنگوی دولت عراق امروز (پنجشنبه) درگفت وگو با یکی ازسایت های خبری عراق به نام ' العراق نیوز' گفت که ورود این یگان ویژه آمریکایی با توافق با دولت عراق صورت گرفته و وظیفه آنها یکسری مسوولیت های جنگی محدود است.
'سعد الحدیثی' افزود که این نیروها درزمین حضور ندارند بلکه مسوولیت آنها فراهم کردن پشتیبانی هوایی برای کنترل مرزهای مشترک عراق با سوریه وهدف قرار دادن عناصر تروریستی داعش دراین مناطق مرزی است.
وی اضافه کرده است که 'حیدر العبادی' نخست وزیرعراق در راستای منافع عالی عراق و بعد ازمشورت با فرماندهان ارشد نظامی، چنین تصمیمی اتخاذ کرده است.
سخنگوی آمریکایی نیروهای ائتلاف بین المللی به سرکردگی واشنگتن پیشتر گفته بود که ورود این یگان ویژه با هماهنگی دولت عراق صورت گرفته ومسوولیت آنها انجام یکسری عملیات سری است.
'استیو وارن' ازاین نیروها که تعداد آنان یکصد سرباز آمریکایی است به عنوان نیروهای ویژه یاد کرده که با هماهنگی با دولت عراق، درسایه، عملیات محرمانه انجام می دهند.
برخلاف اظهارات سابق العبادی که گفته بود 'عراق نیازمند نیروهای بیگانه اضافی نیست و خود عراقی ها قادربه پایان بخشیدن به حضور تروریسم دراین کشور هستند'، یگان جدید با موافقت بغداد وارد این کشور شد وهنوزمعلوم نیست که تعداد بیشتری ازاین نیروها درآینده وارد اراضی عراق خواهند شد یا خیر.
این درحالی است که مرجعیت دینی درنجف اشرف درخطبه نماز جمعه هفته گذشته در کربلای معلا بطور قاطع با ورود هرگونه نیروی خارجی به داخل اراضی عراق اعلام مخالفت کرد.
سخنگوی تشکیلات داوطلب مردمی معروف به 'الحشد الشعبی' نیز در اظهاراتی با ورود یک یگان ویژه از نظامیان آمریکایی به اراضی کشور مخالفت کرد.
'کریم النوری' با اعلام مخالفت تشکیلات داوطلب مردمی به حضور این نیروهای خارجی در اراضی عراق گفته بود که ورود این نیروها به اراضی عراق درراستای سیاست های آمریکا برای سرقت پیروزی های نیروهای مردمی وارتش عراق صورت گرفته است.
ازطرفی 'اسکندر وتوت' عضو کمیسیون امنیت ودفاع پارلمان عراق گفت که یگان ویژه ای که به تازگی وارد عراق شده، جزء وزارت دفاع آمریکا نیست بلکه مرتبط با کنگره آمریکا است.
تعدادی ازشخصیت های برجسته درکنگره آمریکا همانند 'جان مک کین' و 'لیندسی گراهام' نامزد فعلی ریاست جمهوری آمریکا ازطرفداران ومبلغان تجزیه عراق به سه اقلیم سنی، شیعی و کرد هستند.
این دونفرهمچنین برضرورت دخالت نیروهای زمینی مشترک متشکل ازارتش امریکا و کشورهای عربی به داخل اراضی عراق وسوریه به بهانه مبارزه با تروریسم حمایت کرده اند و مک کین حتی پیشنهاد کرده بود که 10 درصد این نیروها ازارتش آمریکا ومابقی از کشورهای عربی باشند.
برخی منابع درعراق این هفته اعلام کردند که تعداد نظامیان آمریکایی حاضر در پایگاه نظامی الانبار، نینوا وسفارت این کشور دربغداد به 9 هزارتن رسیده است. بیشتر نیروهای آمریکایی در پایگاه های بزرگ الحبانیه وعین الاسد درالانبار مستقر هستند.
ورود این یگان ویژه امریکایی به داخل اراضی عراق با حضور نیروهای ترکیه در شمال استان نینوا توسط نظامیان ترکیه همزمان شده است که با توجه به اظهارات برخی مسوولان سعودی در خصوص احتمال دخالت ائتلاف جدید نظامی مورد حمایت ریاض به خاک عراق وسوریه، عراقی ها را نسبت به آینده کشورشان نگران کرده است.
خاورم *1*353*1770*1859

انتهای پیام /*


ویدیو مرتبط :
سربازان ایرانی آمریکایی فاتح بغداد