گردشگری


2 دقیقه پیش

بازگشایی اتاق لباس های محمدرضا پهلوی در کاخ نیاوران

به مناسبت روز جهانی موزه اتاق لباس های محمدرضا پهلوی در کاخ اختصاصی نیاوران بازگشایی می شود.به گزارش روابط عمومی مجموعه فرهنگی تاریخی نیاوران این اتاق پس از یک دوره تعمیرات ...
2 دقیقه پیش

سه اثر جهانی در خوزستان بدون زیرساخت گردشگری

خوزستان سه اثر ثبت جهانی دارد. چغازنبیل؛ شهر تاریخی شوش و سازه های آبی شوشتر اما برای هیچ کدام از این میراث جهانی زیرساخت های گردشگری مناسبی تدارک دیده نشده است.استان ...



کارشناسان همچنان در حال بررسی برند گردشگری ایران


با وجود آنکه سالهاست مسئولان از توسعه گردشگری و افزایش تعداد گردشگران ورودی خبر می دهند اما هنوز برند گردشگری معرفی نشده است و گفته می شود کارشناسان در حال بررسی این امر هستند.

درحالی قرار است سومین جشنواره مشارکت ملی گردشگری با تمرکز بر "گردشگری حلال" برگزار ‌شود که هنوز برند گردشگری ایران مشخص نیست و به گفته معاون گردشگری، کارشناسان در کارگروه برند همچنان در حال بررسی و مطالعه هستند.

مرتضی رحمانی موحد با بیان این صحبتها در پاسخ به سوال خبرنگار CHN گفت: «پس از برگزاری همایش برند در اصفهان، کارگروه برند با حضور اساتید و کارشناسان تشکیل شد و در حال حاضر نیز در صدد مشخص کردن و بررسی ضوابط هستند. همانگونه که در آن همایش تاکید شد، باید در مرحله نخست بدانیم چند برند برای گردشگری ایران در نظر داریم و این برندها برای چه مدت زمانی اجرایی خواهند شد در عین حال باید به این مهم بررسیم که چگونه برندی را برای گردشگری مد نظر داریم.»
به گفته او، تمام این نکات در حال بررسی است و هنوز خروجی بررسی ها از کارگروه برند منتشر نشده است. اما قطعا یکی از خروجی های این کارگروه گردشگری حلال خواهد بود.
معاون گردشگری با تاکید برآنکه گردشگری حلال یکی از برندهای ایران خواهد بود ادامه داد: «در این حوزه، یک بحث جهانی درباره حلال وجود دارد که شامل استانداردهای بهداشت، غذا و دارو می‌ شود. متولی صدور گواهی آن مرکز تحقیقات اتاق اسلامی است که دبیرخانه آن در تهران مستقر شده است. استانداردهای حلال را احصاء کرده ایم و متولی این امر هستیم و امید است بتوانیم نشان گردشگری حلال را به مجموعه هایمان بدهیم. این نشان ضوابط بسیار متنوعی دارد که به زودی منتشر خواهد شد. امید است در کنار برگزاری جشنواره های گردشگری به جمع بندی نهایی در این حوزه نیز برسیم. چرا که در حال حاضر بیش از 60 درصد گردشگران ورودی با اولویت دیدار از مقاصد زیارتی به ایران سفر می ‌کنند.»
به گزارش CHN، جشنواره مشارکت ملی گردشگری که دریافت آثار آن از 15 اردیبهشت تا 15 مرداد انجام خواهد شد در چهار بخش عکس (حرفه‌ ای و عمومی)، سفرنامه‌ نویسی، ایده و فیلم برگزار می شود و به گفته معاون گردشگری از آثار ارسالی به این جشنواره در تیزرهای تبلیغاتی، بولتن ها، کاتالوگ ها و سایر بخش های معرفی ایران استفاده خواهد شد.
پرداخت وام صد میلیون تومانی با کارمزد 4 درصد نیز جایزه ایده آزاد جشنواره خواهد بود که در کنار سایر جوایز اهدا می شود.

گردشگری ایران


ویدیو مرتبط :
بررسی و تبیین وضعیت گردشگری الکترونیک در ایران و ساز و کارهای ایجاد یک وب سایت د