سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



فرمانده مرزبانی ناجا: طرح انسداد مرزها در مرز افغانستان به اتمام رسید


فرمانده مرزبانی ناجا: طرح انسداد مرزها در مرز افغانستان به اتمام رسید

فارس/ فرمانده مرزبانی ناجا گفت: برطرف کردن نقص‌ها و کمبود در مرزهای کشور نیاز به ۸ هزار میلیارد تومان اعتبار در برنامه ششم توسعه کشور دارد.

سردار قاسم رضایی دقایقی پیش در جمع خبرنگاران مرزهای ایران اسلامی را امن و با مدیریت عنوان کرد.

وی اظهار کرد: با وجود توطئه‌های استکبار ایران دارای مرزهای امن است و مرزبان ما ادامه‌دهنده مسیر رزمندگان دفاع مقدس هستند.

فرمانده مرزبانی نیروی انتظامی با بیان اینکه اقدام‌هایی برای رفع نقص در مرزها از سال گذشته انجام شده است، تصریح کرد: امسال اقدام‌های پیش‌بینی شده در حال انجام است و وضعیت خوبی در مرزها داریم.

رضایی به ورود مواد مخدر از مرزهای کشور اشاره کرد و افزود: در مرز افغانستان وضعیت مطلوبی به دلیل همکاری و تعامل با این کشور وجود دارد و بخشی از مواد مخدر از مرزهای پایین‌تر و پاکستان وارد کشور می‌شود که دو اتفاق باید در این راستا بیفتد.

وی اتفاق نخست را توجه دولت پاکستان به مرز مشترک دانست و بیان کرد: دولت پاکستان شایسته است مشکلاتی مانند مواد مخدر، اتباع بیگانه، ترددهای غیرمجاز و ... که به کشور تحمیل می‌شود را کنترل کرده و توجه کند.

*طرح انسداد مرزها در مرز افغانستان به اتمام رسید

فرمانده مرزبانی ناجا، اتفاق دوم را انسداد مرزها عنوان کرد و گفت: ادامه طرح انسداد مرزها از مرزهای شرقی کشور آغاز شده و در مرز افغانستان به اتمام رسیده است.

رضایی با بیان اینکه بخش شمالی مرز با پاکستان انسداد صورت گرفته است، خاطرنشان کرد: 300 کیلومتر انسداد مرزهای باقی‌مانده نیاز به چاره‌اندیشی و اعتبار دارد.

وی انسداد مرزهای مشترک را مطالبه به‌حق مردم ذکر کرد و یادآور شد: درخواست ما این است در برنامه ششم توسعه مبلغ 8 هزار میلیارد تومان برای برطرف کردن نقص‌ها و کمبودهای مرزهای کشور لحاظ شود.

فرمانده مرزبانی ناجا سیستم پویش ترابری هوایی، شناورهای دریایی مجهز، تامین خودروهای مناسب برای کنترل مرزها، ساخت پاسگاه‌های مرزی، برجک، احداث خانه‌های سازمانی برای مرزداران و ... را از جمله نیازهای ضروری مرزبانی کشور برشمرد و اظهار کرد: امیدواریم نمایندگان مجلس در برنامه ششم توسعه اعتبار مورد نیاز را لحاظ کنند.

رضایی اضافه کرد: شرایط اعتباری کشور را می‌دانیم اما به دلیل جایگاه بالای مرز و تاثیرگذاری مرز در توسعه کشور، مطالبات آن جدی است و از دولت و نمایندگان می‌خواهیم به این موضوع توجه ویژه داشته باشند.

وی با اشاره به اینکه هر قدر مرزهای کشور تقویت شود امنیت آن ارتقا پیدا می‌کند، بیان کرد: اکنون با انجام اقدام‌های انسدادی تردد قاچاق کالا در مرزهایی که مرزبان دارد، وجود ندارد و در بحث دریا داشتن شناورهای تندرو و مجهز ضروری است.

فرمانده مرزبانی ناجا تصریح کرد: در صورت اختصاص اعتبار مذکور دغدغه مرزبانان کمتر می‌شود و شایسته است از مرزداران پشتیبانی شود ضمن اینکه مرزداران با ایمان و ایثارگری بالا وظایف خود را انجام می‌دهند.

رضایی، مرز مشترک گیلان و جمهوری آذربایجان را خوب و امن توصیف کرد و گفت: بخشی از توان ما در استان شهید پرور گیلان است.


ویدیو مرتبط :
رزمایش دریایی مرزبانی ناجا