سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



مصر صحرای سینا را هم به تل آویو می فروشد


مصر صحرای سینا را هم به تل آویو می فروشدباشگاه خبرنگاران/ پایگاه خبری مکور ریشون دو جزیره فروخته شده مصری را متعلق به تل آویو دانست.

پایگاه خبری صهیونیستی "مکور ریشون" در یادداشتی نوشت: مصر با امضای توافقنامه فروش جزیره های تیران و صنافیر ثابت کرد که آنجا که پای پول وسط باشد دیگر سرزمین، قداستی ندارد.
در ادامه این یادداشت آمده است: حال که مصر این دو جزیره را در ازای پول و برخی امتیازات به عربستان واگذار کرده، فروش شبه جزیره سینا نباید برای آنها غیر ممکن باشد و حتی قابل مذاکره و مناقشه است.

در این سایت تأکید شده است که سران پیشین این رژیم گفته بودند که جزایر تیران و صنافیر در اصل عبری هستند و نه مصری یا سعودی.

این سایت با طرح این ادعا که "دیوید بن گوریون" نخست وزیر وقت این رژیم، سربازان اسرائیلی را از این جزیره فرماندهی می کرد، خاطرنشان می کند: این رژیم پس از جنگ 1967 جزیره تیران را اشغال کرد؛ اما بعدا مصر آن را بازپس گرفت.

سایت "مکور ریش" تأکید کرد انور سادات، رئیس جمهور وقت مصر گفته بود که جزایر تیران و صنافیر، متعلق به سینا هستند و اسرائیل پس از امضای معاهده کمپ دیوید از سینا خارج شد حال چگونه این دو جزیره متعلق به عربستان هستند؟!

این سایت در پایان خاطرنشان می کند هدف اصلی از امضای این توافقنامه بین مصر و عربستان "فراهم کردن مقدمات آغاز مذاکرات آینده میان اسرائیل و کشورهای عربی برای امضای توافقنامه فراگیر صلح است."

با کانال تلگرامی «آخرین خبر» همراه شوید

منبع: باشگاه خبرنگاران


ویدیو مرتبط :
صحرای سینا در مصر بحرانی است