مبلغ جریمه مشمولان برای معافیت سربازی


میزان جریمه مشمولان غایب برای معافیت از خدمت وظیفه عمومی، براساس مدرک تحصیلی است و افراد دارای مدرک زیردیپلم ١٠‌میلیون‌تومان، دیپلم ١٥‌ میلیون‌تومان، فوق‌دیپلم ٢٠‌ میلیون‌تومان، لیسانس ٢٥‌میلیون‌تومان، فوق‌لیسانس ٣٠‌ میلیون‌تومان، است و به ازای هر سال غیبت مازاد بر هشت سال، ١٠ درصد به مبالغ جریمه پایه اضافه می‌شود.

به گزارش ایسنا، جانشین رئیس سازمان وظیفه عمومی ناجا از ثبت‌نام ١٦‌هزارنفر در اجرای دومین مرحله از طرح جریمه ریالی خبر داد و گفت: آن دسته از واجدان شرایط در مرحله اول که تاکنون نسبت به پرداخت وجه خود اقدام نکرده‌اند باید به دفاتر پلیس +١٠ مراجعه کرده و درخواست عدم انصراف خود را ثبت کنند.

سردار ابراهیم کریمی درباره اجرای مرحله دوم طرح جریمه ریالی اظهار کرد: از ٢٠ آذرماه که ثبت‌نام مرحله دوم طرح جریمه ریالی سربازی آغاز شده، تاکنون بیش از ١٦‌هزارنفر به دفاتر پلیس+١٠ مراجعه و درخواست خود را ثبت کرده‌اند که این روند تا پایان دی‌ماه ادامه خواهد داشت و به‌هیچ‌عنوان قابل‌تمدید نیست.

وی درباره زمان آغاز بررسی‌ها نیز گفت: پس از پایان مهلت ثبت‌نام، بررسی‌ها را آغاز خواهیم کرد و تلاشمان این است که با توجه به اینکه این قانون مربوط به امسال است، به تمام درخواست‌ها رسیدگی کرده و پرونده جریمه‌های ریالی در سال جاری را ببندیم.

جانشین رئیس سازمان وظیفه عمومی ناجا درباره آن دسته از واجدان شرایط مرحله نخست که تاکنون اقدام به پرداخت جریمه خود نکرده‌اند، گفت: از ٢٨٨‌هزارنفری که در مرحله نخست ثبت‌نام کرده‌ بودند، کمتر از صد هزارنفر باوجود اینکه واجد شرایط بودند، جریمه خود را پرداخت نکردند که ابتدا به این افراد تا ٢٠ آذرماه فرصت پرداخت جریمه داده شد؛ اما درحال‌حاضر اگر چنانچه آنان قصد پرداخت جریمه خود را دارند باید تا قبل از پایان دی‌ماه به دفاتر پلیس +١٠ مراجعه کرده و درخواست عدم انصراف خود را به ثبت برسانند.

در حقیقت برای این افراد نیازی به ثبت‌نام وجود ندارد اما باید درخواستی ثبت کنند که ما بدانیم انصراف نداده و قصد پرداخت وجه خود را دارند، در غیراین‌صورت با آنان مانند دیگر مشمولان غایب برخورد شده و باید به سربازی بروند. کریمی با تأکید بر اینکه این مهلت به‌هیچ‌عنوان قابل‌تمدید نیست، گفت: شرایط و مبلغ جریمه‌ها در مرحله دوم نیز همچون مرحله اول بوده و تغییری نخواهد کرد.

میزان جریمه مشمولان غایب برای معافیت از خدمت وظیفه عمومی، براساس مدرک تحصیلی است و افراد دارای مدرک زیردیپلم ١٠‌میلیون‌تومان، دیپلم ١٥‌ میلیون‌تومان، فوق‌دیپلم ٢٠‌ میلیون‌تومان، لیسانس ٢٥‌میلیون‌تومان، فوق‌لیسانس ٣٠‌ میلیون‌تومان، دکترای غیرپزشکی ٣٥‌ میلیون‌تومان، دکترای پزشکی ٤٠ میلیون‌تومان و پزشکان متخصص و بالاتر ٥٠‌ میلیون‌تومان است و به ازای هر سال غیبت مازاد بر هشت سال، ١٠ درصد به مبالغ جریمه پایه اضافه می‌شود.

مشمولان غایب متأهل از پنج درصد و دارای فرزند به ازای هر فرزند از پنج درصد تخفیف کل مبلغ جریمه برخوردار می‌شوند. مدارک مورد نیاز برای ثبت درخواست متقاضیان، اصل و کپی شناسنامه و کارت ملی مشمول، اصل و کپی آخرین مدرک تحصیلی و اصل و کپی شناسنامه همسر و فرزند در صورتی که متأهل بوده و دارای فرزند است و این افراد باید به‌هنگام مراجعه به دفاتر خدمات الکترونیک انتظامی (پلیس+١٠) برای ثبت درخواست این مدارک را به‌همراه داشته و ارائه کنند.


ویدیو مرتبط :
تمدید اجرای طرح جریمه ریالی برای مشمولان غایب