ورزشی


2 دقیقه پیش

رونمایی از جوان‌ترین فاتح تاریخ در روز تصادف روزبرگ و همیلتون

تسنیم/ قهرمانی پسری که هنوز به سن اخذ گواهینامه رانندگی در کشورش نرسیده، اتفاق مهم مرحله پنجم فصل ۲۰۱۶ فرمول یک بود.مرحله پنجم فصل 2016 فرمول یک در پیست کاتالونیای اسپانیا ...
2 دقیقه پیش

مرزبان گزینه جدی سپاهانی‌ها بعد از ویسی

تابناک/ علیرضا مرزبان به عنوان جدی ترین گزینه تیم فوتبال سپاهان برای فصل اینده است.بعد از پایان فصل پانزدهم و ناکامی سپاهان در لیگ مسئولان این باشگاه در پی جانشین استیماچ ...



نیلسون از یک آرزوی بزرگ می گوید/می خواهم پرسپولیس قهرمان لیگ ایران شود


ورزش > لیگ برتر - دروازه بان سابق پرسپولیسی ها می گوید:«همیشه به هادی و هواداران پرسپولیس فکر می‌کنم.»

کاوه علی اسماعیلی - خبرگزاری خبرآنلاین؛ نیلسون كوره آ جونیور در پرتغال به زندگی و فوتبال مشغول است؛ بازیكن برزیلی كه هنوز هم به پرسپولیس فكر می‌كند و خواندن اخبار فوتبال ایران برایش در زمره علاقه‌مندی‌های روزمره است. با نیلسون تماس گرفتیم و چند دقیقه‌ای با دروازه‌بان همیشه جذاب و سابق سرخپوشان گپ زدیم.

* از ایران دور هستی اما هنوز هواداران پرسپولیس از تو یاد می‌كنند. این مسائل را می‌دانی؟

بله. آنها از طریق اینستاگرام با من در ارتباط هستند. من حافظه قدرتمندی دارم و نمی‌توانم به این سادگی لطف مردم كشوری كه به من علاقه داشتند را از یاد ببرم. ایران برای من تصویر زیبایی از لطف و مهربانی بود و این تصویر برای همیشه در ذهنم می‌ماند.

* اما می‌گفتی با بی‌مهری از ایران رفته‌ای و از این موضوع ناراحت هستی؟

هواداران می‌خواستند من در ایران بمانم و به كارم در پرسپولیس ادامه دهم اما  برخی بودند كه تحمل حضور من برایشان دشوار بود و از این رو مرا در لیست خروجی تیم قرار دادند. از دست آنها ناراحت هستم نه هواداران پرسپولیس. طرفداران پرسپولیس مثل اعضای خانواده من هستند و نمی‌توانم از آنها ناراحت باشم.

* شنیدیم از باشگاه پرسپولیس به فیفا شكایت كرده‌ای، این موضوع را تأیید می‌كنی؟

واقعاً نمی‌خواستم این كار را انجام دهم اما متوجه شدم هیچ امیدی برای دریافت مطالباتم پس از حدود 7 ماه دوری از پرسپولیس وجود ندارد و عملاً برخی سعی می‌كنند موضوع مطالبات من از باشگاه را طور دیگری توجیه كنند. انگار می‌خواستند این طلب را از یاد ببرند. من مجبور به شكایت شدم و امیدوارم پولم را بگیرم بدون اینكه هواداران ناراحت شوند. به ‌هر ‌حال من یك بازیكن حرفه‌ای هستم و كار دیگری به غیر از فوتبال بلد نیستم. باید از این راه كسب درآمد كنم. حالا اگر باشگاهی این پول را ندهد، مرا مجبور به شكایت می‌كند.

*شرایطت باشگاه موریرنزه را چطور می‌بینی؟

حقیقت این است كه ما نتایج خیلی خوبی كسب نكرده‌ایم و فعلاً در مكان چهاردهم جدول هستیم اما مثل باقی تیم‌ها باید به آینده خوشبین باشیم. من در این فصل نتوانستم بازی‌های زیادی انجام بدهم چون مربی از استفانوویچ استفاده می‌كند و من كه یك بازیكن حرفه‌ای هستم نمی‌توانم به مربی تیمم اعتراض كنم ولی همیشه آماده حضور در میدان هستم و هر وقت نوبت به من برسد، كارم را انجام خواهم داد.

*دوست داشتی در این فصل در كنار پرسپولیس می‌ماندی؟

بله من بارها گفتم آرزو دارم فوتبالم را در پرسپولیس به اتمام برسانم. با این حال تمام اتفاقات را می‌خوانم و دلم می‌خواهد پرسپولیس در این فصل قهرمان شود. شنیده‌ام تیم پرسپولیس با بازیكنان خوب و كادرفنی بین‌المللی كه دارد، در این فصل خودش را به مدعیان نزدیك كرده است. تعدادی از بازی‌های پرسپولیس را نیز از طریق شبكه‌های اجتماعی تماشا كردم و لذت بردم چون این تیم هم خوب بازی می‌كند و هم خوب امتیاز می‌گیرد. باید بگویم همیشه به هواداران پرسپولیس و همچنین هادی نوروزی فكر می‌كنم.

* این امكان وجود نداشت تا برای حضور در مراسم‌های فوت هادی نوروزی به ایران بیایی؟

نه، متأسفانه چون ما مدام مشغول بازی‌ها بودیم و حتی برای 3 روز هم نمی‌توانستم زمان داشته باشم تا به ایران بیایم. امیدوارم روزی این امكان فراهم شود تا با دوستان قدیمی، دیدار داشته باشم.

* یك دروازه‌بان برزیلی دیگر در لیگ ایران در پی شكستن ركورد تو است. فرناندو خسوس را می‌شناسی؟

بله او یكی از صمیمی‌ترین دوستان من است. واقعاً دلم می‌خواست فرناندو در ایران بازی كند و به همین علت وقتی قبل از شروع فصل ایران با من تماس گرفت و گفت كه پیشنهادی برایش رسیده، به او گفتم هرگز وقت را تلف نكند و به پیشنهادش جواب مثبت بدهد. فرناندو اگر ركورد مرا بشكند، از دستش ناراحت نمی‌شوم. من در 30 بازی فقط 15 گل دریافت كردم كه 18 كلین شیت در كارنامه‌ام بود كه می‌دانم فرناندو در 15 بازی تنها 4 گل دریافت كرده و در 11 بازی كلین شیت داشته كه این مسئله می‌تواند برای ركورد من خطرناك باشد ولی اصلاً برایم اهمیتی ندارد. فرناندو آدم خوبی است و من برایش احترام زیادی قائلم. حتی خودم به او توصیه كردم حضور در لیگ ایران را تجربه كند.

* هفته قبل یك شایعه بر سر زبان‌ها افتاد مبنی بر اینكه ادرلوسیانو ادینهو با تو تماس گرفته و گفته از باشگاه پرسپولیس پیشنهاد دارد اما تو به او گفته بودی به پرسپولیس نرود چون این باشگاه بی‌پول است. این مسئله واقعیت دارد؟

یعنی من به ادینهو گفتم راهی پرسپولیس نشود؟ نه اصلاً چنین چیزی نیست. هرگز تأیید نمی‌كنم. من و ادینهو رفاقتی با هم داریم اما به این حد نیست كه من به او بگویم به پرسپولیس نرو. چند ماهی است كه حتی تماس هم با یكدیگر نداشتیم. دروغ می‌گویند، اگر چنین مسئله‌ای وجود داشت، مطمئن باشید ادینهو را به سمت پرسپولیس هدایت می‌كردم چون موفقیت این تیم از نظر من بسیار مهم است ولی نه ادینهو از من مشورت خواست و نه من ماجرای پیشنهاد باشگاه پرسپولیس به این بازیكن را می‌دانستم.

* حرفی برای پایان این مصاحبه نداری؟

من تمام هواداران پرسپولیس را قلباً دوست دارم و امیدوارم همیشه خوشحال و موفق باشند. برای كادرفنی و بازیكنان پرسپولیس هم آرزوی موفقیت می‌كنم و امیدوارم آنها قهرمان این فصل شوند.

  

251 41


ویدیو مرتبط :
پرسپولیس قهرمان تو لیگ برتر بمان !!