سرگرمی


2 دقیقه پیش

دانلود بازی اندروید

اندروید (از یونانی: به معنای مَرد، انسان، شبه آدم یا رُبات (آدم آهنی))، (به انگلیسی: Android) یک سیستم عامل همراه است که گوگل برای تلفن‌های همراه و تبلت‌ها عرضه می‌نماید و ...
2 دقیقه پیش

بازی اکشن-ماجرایی اسطوره های کوچک/ Pocket Legends

آخرین خبر/ Pocket Legends یکی از جذاب ترین بازی های آنلاین اکشن و سرگرم کننده برای سیستم عامل اندروید است. باید اشاره کرد که این بازی، اولین و بهترین بازی کمپانی MMO است که موفقیت ...



سازمان ملل خواستار تعطیلی گوانتانامو و پرداخت خسارت به زندانیان آن شد


با گذشت 14 سال از تاسیس بازداشتگاه گوانتانامو، کارشناسان حقوق بشر سازمان ملل و سازمان امنیت و همکاری اروپا روز دوشنبه در نامه سرگشاده ای به مسئولین دولت آمریکا نوشته اند که وقتی دولت ها ضرورت جلوگیری از اقدامات غیرقانونی را درک نکنند طبعا اینگونه مصونیت ها موجب افزایش سو استفاده های قانونی خواهد شد.
کارشناسان مذکور، امنیت دراز مدت در آمریکا و جهان را در گرو خاتمه آنچه که آن ها 'فصل تاریک اقدامات بعد از یازدهم سپتامبر' نامیده اند، دانسته و تصریح کرده اند که همه آن هایی که در اقدامات غیرقانونی، رفتارهای خشونت آمیز، بازداشت های مخفیانه و بی رویه شهروندان و شکنجه های موسوم 'به شیوه های پیشرفته بازجویی' دست داشته اند در هر مقامی که هستند باید بخاطر اقدامات خود در موضع پاسخگویی قرار گیرند.
در این نامه با اشاره به ادامه بازداشت بدون محاکمه بیش از 100 زندانی باقی مانده در این تاسیسات این بازداشت ها بازداشت هایی خارج از حیطه قانون توصیف شده و از این که با گذشته هفت سال از زمانی که اوباما رییس جمهور این کشور با صدور حکم ویژه ریاست جمهوری خواستار تعطیل این بازداشت شده بود بازداشتگاه مذکور همچنان دایر می باشد، ابراز تاسف شده است.
این کارشناسان در ادامه گفته اند در حالی که آمریکا از مرحله نبرد با تروریسم به نبرد با افراط گرایی روی آورده، مسئولان این کشور بدون آن که از اشتباهات گذشته خود درسی گرفته باشند و یا تمایلی به اصلاح برخوردهای خود با متهمین نشان داده باشند زندانیان این بازداشتگاه را به فراموشی سپرده اند.
در این نامه سرگشاده به صراحت از مسئولان واشنگتن خواسته شده است تا به همه زندانیان باقی مانده در این بازداشتگاه بخاطر نقض حقوق و آزادی ها و بازداشت های مخفیانه و غیرقانونی آن ها پرداخت خسارت شود.
اروپام-4-541/ 3404

انتهای پیام /*


ویدیو مرتبط :
سازمان ملل رسیدگی فوری به مسلمانان میانماری را خواستار شد