علمی


2 دقیقه پیش

رزرو بلیط هواپیما مشهد

سفر به مشهد از آن دست سفرهایی‌ست که قرن‌ها از عمر محبوبیت‌اش می‌گذرد و زائران امام هشتم شیعیان، خود را به وسیله‌های مختلف به این شهر می‌رساندند. خوشبختانه ...
2 دقیقه پیش

دوره مدیریت پروژه و کنترل پروژه با MSP

پروژه چیست؟ پروژه به مجموعه ای از فعالیتها اطلاق می شود که برای رسیدن به هدف خاصی مانند ساختن یک برج، تاسیس یک بزرگراه، تولید یک نرم افزار و … انجام می شود. در همه پروژه ...



شرکت های جمهوری چک علاقه مند سرمایه گذاری در ایران هستند


به گزارش خبرنگار مهر، جان کاوان عصر سه شنبه در نشست مشترک تجار و صنعتگران آذربایجان شرقی با سرمایه گذاران و صاحبان صنایع، تجار و فعالان اقتصادی و وزیر صنعت و تجارت چک گفت: همکاری ایران و چک به سال ۱۹۲۵ برمی گردد.

وی سپس اظهار داشت: با وجود این تاریخچه قدیمی، به لحاظ وجود تحریم های اقتصادی این کشور، میزان همکاری مان کم بوده و در حدود ۳۵ میلیون دلار بوده است اما امیدواریم با برداشته شدن تحریم ها و اقتصاد خوب جمهوری چک و رشد چهار و نیم درصدی آن که می تواند رشد هفت درصدی هم داشته باشد، این همکاری را ۱۰ برابر افزایش داده و بسط دهیم

وی در ادامه با بیان اینکه ما می توانیم در زمینه نوسازی ماشین‌آلات کارخانه‌های ایرانی و دانشگاهی با ایران همکاری کنیم، ابراز داشت: در سفر هیئت تجاری چک به ایران، بیش از ۶۰ شرکت متخصص و کارخانه‌ تامین‌کننده ماشین‌آلات پیشرفته و دارای برند جهانی حضور دارند و می توانند در زمینه تصفیه آب و فاضلاب، عمرانی، داروسازی، بهداشتی و زمینه های صنعتی مختلف نیاز آنان را تامین کنند.

جان کاوال در این راستا با تکیه بر پتانسیل بالای ایران، موقعیت جغرافیایی و جمعیت ۸۰ میلیون نفری و شرایط پساتحریمی و همکاری اقتصادی دیرینه ۵۰۰ میلیون دلاری این کشور با جهموری چک و کاهش این روابط در شرایط تحریم و رسیدن به ۳۵ میلیون دلار، با بیان اینکه در دو سال گذشته برای توسعه مبادلات دو کشور، حرکت‌هایی صورت گرفته است، ادامه داد: این حرکت ها برای مان رضایت‌بخش نیست و با نظر به تغییر شرایط سیاسی دو کشور و افق روشن ترسیم شده برای توسعه روابط  و پیشگام شدن در این زمینه می‌توانیم کارهای خوبی را انجام دهیم و به افق ۵۰۰ میلیون دلاری برسیم.

وی در این راستا افزود: ما تنها برای صادرات به ایران فکر نمی‌کنیم و وارادت نیز فکر می کنیم و در این خصوص میوه‌های خشک و ادویه جات را از ایران به جهموری چک وارد کرده ایم و اعتقاد داریم با وجود منابع آب‌های معدنی در ایران نیز می‌توانیم از این توان و پتانسیل استفاده کنیم.

وی در پایان با بیان اینکه اعتقاد ما بر این است که اسم جمهوری چک و تجارت چک برای مردم ایران، نامی آشنا بوده و تجهیزات ارایه شده چک در دهه ۵۰ هنوز هم در کارخانه های ایران استفاده می شوند، تصریح کرد: شرکت های جمهوری چک همیشه علاقه مند به سرمایه گذاری در ایران هستند و با نظر به تکنولوژی بالا، موقعیت خوب آن در اروپا و برخورداری آن از صنایع بالای این جهموری، امیدواریم ارتباطات اقتصادی خوبی با ایران داشته باشیم.


ویدیو مرتبط :
راهکارهای علاقه‌مند کردن نسل جوان به ادب و فرهنگ ایران