موحدی‌کرمانی: برای جلوگیری از آسیب‌ها تعداد نامزدها را کم کنید


دبیرکل جامعه روحانیت مبارز گفت: ممکن است در آخرت نمازها و روزه‌های ما درنظرگرفته نشود، اما تشکیل دو مجلس خوب و انقلابی حتماً در کارنامه ما در نظر گرفته می‌شود؛ چراکه سرنوشت کشورمان را تعیین می‌کند.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) آیت الله محمدعلی موحدی کرمانی طی سخنانی در گردهمایی شورای ائتلاف اصولگرایان به مناسبت بزرگداشت شهادت شیخ نمر باقر النمر با بیان این‌که «امروز در مقطع حساسی قرار داریم و به شدت نیازمند هدایت خداوند هستیم» تاکید کرد: باید بدانیم که در جامعه اسلامی وظیفه اجتماعی مهمتر از وظیفه فردی است.

وی با اشاره به پیش رو بودن دو انتخابات مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان رهبری گفت: امروز بهترین عبادت تشکیل دو مجلس انقلابی است.

وی ادامه داد: اگر کسی بگوید آن‌چه در جامعه می‌گذرد به من مربوط نیست، غلط است؛ لذا کسی که به فکر جامعه اسلامی نباشد و یا وظیفه خود را نشناسد یا بشناسد و به آن عمل نکند مسلمان نیست.

دبیرکل جامعه روحانیت مبارز با تاکید بر این‌که «یکی از مسائل مهم برای ادای حق اجتماعی هر فرد حضور در تشکل است» اظهار کرد: در مواقع بسیاری انسان‌ها به صورت فردی نمی‌توانند در جامعه اثرگذار باشند اما به صورت جمعی تاثیرگذار خواهند بود و اگر در امت اسلامی رابطه افراد با یکدیگر رابطه اخوت باشد و صمیمیت در آن وجود داشته باشد، ایجاد تشکل‌های خدایی بهترین عمل خواهد بود.

وی با طرح این پرسش که اصولگرایی به چه معناست اظهار کرد:‌ اصولگرایی یعنی این‌که انسان‌هایی که در این کشور مومن، متدین و تابع ولایت هستند دست به دست هم داده‌اند و در کنار هم قرار گرفته‌اند و وظیفه خود می‌دانند که توطئه‌های دشمن را بشناسند و با بینشی قوی در برابر آن ایستادگی کنند.

وی با اشاره به سخنان رهبری درباره مساله نفوذ اظهار کرد: رهبری دشمن را به خوبی می‌شناسند و از طرح‌ها و توطئه‌های آن‌ها آگاه هستند و همین رهبری به ما می‌گویند که آمریکایی‌ها که از در بیرون رفته بودند امروز می‌خواهند از پنجره وارد شوند و در مراکز تصمیم گیرنده نفوذ کرده و به افراد تصمیماتی را القا کنند.

موحدی کرمانی افزود: آمریکا می‌خواهد در دو مجلس خبرگان و شورای اسلامی نفوذ کند و ما باید جلوی نفوذ آمریکا را بگیریم و بر همین اساس است که جمع اصولگرایی به نام خدا وارد میدان شده تا نگذارد چنین اتفاقی بیفتد.

وی با تاکید بر این‌که «اصولگرایان به دنبال شناسایی کاندیداهایی صالح، متدین، تابع ولایت و انقلابی و معرفی آن‌ها به مردم هستند» اظهار کرد: اهمیت مجلس خبرگان و مجلس شورای اسلامی فراوان است اما در این میان مجلس خبرگان از اهمیت بیشتری برخوردار است.

وی ادامه داد:‌ ما از خدا می‌خواهیم که وجود رهبری را تا ظهور امام زمان برای ما حفظ کند اما عمر دست خداست و اگر برای ایشان اتفاقی بیفتد این اعضای خبرگان هستند که باید رهبر آینده را انتخاب کنند و در نتیجه باید در این مجلس کسانی حضور داشته باشند که پیرو رهبری بوده و متدین و مومن باشند تا اشتباهی در تعیین رهبری اتفاق نیفتد.

دبیرکل جامعه روحانیت مبارز با اشاره به تشکیل شورای ائتلاف در جریان اصولگرایی اظهار کرد: گروه‌های اصولگرا در ماه‌های اخیر در کنار هم جمع شده‌اند تا افرادی را از میان خود به عنوان نماینده انتخاب کنند و در این زمینه برنامه‌ریزی دقیقی انجام شده تا نظرات اکثر گروه‌ها و شخصیت‌های اصولگرا درباره لیست تهران پرسیده شود.

وی با اشاره به این‌که «اعضای شورای مرکزی ائتلاف نیز در کنار گروه‌ها و شخصیت‌های این جریان سیاسی کاندیداهایی را برای انتخابات مجلس معرفی خواهند کرد» ادامه داد:‌ امیدواریم با استمداد از هدایت خداوند یک لیست 30 نفره برای تهران فراهم شود و در شهرستان‌ها نیز همین شیوه عملی شده و لیست‌های انتخاباتی تهیه شود.

وی با بیان این‌که «اگر اصولگرایان احساس کردند با تعدد نامزدها آسیب می‌بینند برای رضای خدا تعدد خود را کم کنند» گفت: اگر اصولگرایان برای رضای خدا و جلوگیری از آسیب‌ها، تعدد نامزدهای‌شان را بکاهند، در این صورت رحمت خداوند شامل حال ما خواهد شد و لیست واحد اصولگرایان در تهران و شهرستان‌ها آماده می‌شود.

دبیرکل جامعه روحانیت مبارز تاکید کرد: امروز در موقعیت بسیار حساسی قرار داریم و تنها مسئول رای خود نیستیم بلکه مسئولیت اجتماعی داریم و باید دیگران را نیز حمایت کنیم تا مبادا عده‌ای از افراد نپخته گول بعضی از شعارها را بخورند و بدون توجه به سوابق افراد به کسی رای دهند.

وی در بخش دیگری از سخنانش با تاکید بر این‌که «در حال حاضر بهترین عبادت تلاش برای تشکیل دو مجلس خوب و انقلابی است» گفت: بهترین عبادت در حال حاضر تلاش برای به دست آوردن دو مجلس خوب و انقلابی است و چه بسا در قیامت به نمازها و روزه‌های ما توجه نشود و به عملکرد ما در زمینه انتخابات توجه شود؛ چراکه این عملکرد سرنوشت کشورمان را تعیین می‌کند.

وی افزود: من نگران هستم که مبادا افرادی در مساله انتخابات کوتاهی کنند و در نهایت نمره قبولی نگیرند و سرنوشت کشور را با مشکل مواجه سازند.

انتهای پیام


ویدیو مرتبط :
سخنرانی آیت الله موحدی کرمانی بیست و یکم رمضان