سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



تونس تروریست خطاب کردن حزب‌الله را نمی‌پذیرد


به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از پایگاه المنار، مشاوران ریاست جمهوری تونس بعد از مواضع غیراجماعی اجلاس سران اسلامی تأکید کردند که تونس هیچ موضعی بر ضد حزب‌الله لبنان را نمی‌پذیرد، چرا که مقاومت در برابر دشمن صهیونیستی مبارزه می‌کند. حزب‌الله از امت اسلامی دفاع می‌کند. آنها تأکید کردند که حزب‌الله هرگز در میان تونسی‌ها و دولت و ملت آن تروریست نیست.

الباجی قائد السبسی رئیس‌جمهور تونس نیز در گفت‌وگو با شبکه عربی بی‌بی‌سی اعلام کرد که این کشور تروریست توصیف کردن حزب‌الله لبنان را رد می‌کند.

نشست سران سازمان همکاری اسلامی جمعه 27 فروردین در استانبول بدون اجماع کشورهای عضو با صدور بیانیه‌ای ضدایرانی و ضدحزب‌الله به کار خود پایان داد. بیانیه این نشست به‌علت مخالفت برخی اعضا قرائت نشد.

کشورهایی که خود حامی داعش و تروریست‌های منطقه بودند از ابتدای اجلاس با ایجاد جو ضدمقاومت کوشیدند ایران و حزب‌الله لبنان را در 5 بند محکوم کنند.

در این بیانیه علاوه بر مطرح شدن بندهایی ضد جمهوری اسلامی ایران، ادعاهایی نیز علیه حزب‌الله لبنان عنوان شده است. در این بند ادعا شده است حزب‌الله لبنان در حال "اقدامات تروریستی در سوریه، بحرین، کویت و یمن" است!

با وجود این، رئیس جمهور کشورمان و تیم همراه ایرانی ضمن بیان دیدگاه‌های شفاف تهران درباره موضوعات منطقه‌ای، با شناخت توطئه طرف مقابل از حضور در جلسه پایانی این اجلاس خودداری کرد تا به‌نوعی اعتراض خود را به روند سعودی‌منشانه بیانیه پایانی نشان دهد.

انتهای پیام/*


ویدیو مرتبط :
آیا حزب الله تروریست است؟