سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



افزایش ۵ تا ۱۰ برابری برداشت در هر هکتار دستاورد پژوهش در کشاورزی است


به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، سورنا ستاری معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری امروز در مراسم نودمین سال تأسیس موسسه واکسن و سرم‌سازی رازی گفت: کار روی واکسن‌های جدید و کشف واکسن‌های جدید و همچنین اعطای تائیدیه‌های لازم برای اقلام تولید شده در موسسه رازی از مؤلفه‌هایی است که این مرکز باید به آن دست یابد.

وی افزود: موسسه رازی افتخار تاریخ پژوهش کشور است و دستاوردهای امروز در حوزه واکسن و سرم که از طریق پژوهش در این موسسه به دست آمده است نتیجه فعالیت‌های این موسسه در نودسال گذشته بوده است.

معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری اظهار داشت: موسسه رازی همواره در قله افتخار پژوهش کشور و جهان قرار داشته است.

ستاری تصریح کرد: موسسه رازی می‌تواند از طریق فروش محصولات شرکت‌های دانش‌بنیان سود داشته باشد و سود به دست آمده را در تحقیق و توسعه هزینه کند.

معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری بیان داشت: دلیلی برای اینکه موسسه رازی وابسته به دولت باشد وجود ندارد، بلکه بخشی از درآمد آن باید از فروش تحقیقات به دست آید.

وی تصریح کرد: پول دولت باید در تحقیقات هزینه شود و موسسه رازی در زمینه‌ تامین هزینه‌های خود مشکلاتی دارد که اگر همه با هم همدل شویم، این مشکلات رفع می‌شود و به اهداف در نظر گرفته شده می‌رسیم.

وی بیان داشت: معاونت علمی ریاست جمهوری در زمینه حمایت از پروژه‌ها و حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان وابسته به این موسسه آماده همکاری است.

معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری تصریح کرد: در دو سال اخیر تغییراتی در حوزه پژوهش صورت گرفته و عصر امروز در نشست هیأت دولت گزارشی از سوی وزیر جهاد کشاورزی در مورد ازدیاد برداشت از هر نوع کشت اعم از گندم و ذرت که در کشور اتفاق افتاده ارائه می‌شود.

ستاری تصریح کرد: افزایش 5 تا 10 برابری برداشت در هکتار در مزارع کشور از دستاوردهای پژوهش در حوزه کشاورزی است.

انتهای پیام/ب

http://fna.ir/UEZ4EK


ویدیو مرتبط :
افزایش 2 برابری برداشت نخود در زمین دیم - استان لرستان