سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



نیروهای متجاوز ترکیه هدف مشروع مقاومت اسلامی عراق قرار خواهند گرفت


«صفاء التمیمی»، سخنگوی گردان های السلام وابسته به جریان صدر عراق در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در بغداد در خصوص موضع جریان صدر نسبت به حضور نیروهای ترکیه در شمال عراق اظهار داشت:جریان صدر از زمان اشغال عراق توسط آمریکا در سال 2003 حضور هر نیروی اجنبی در خاک عراق را هدف مشروع برای حملات مقاومت اسلامی خود می داند.

اقدام روزهای اخیر ترکیه برای اعزام گروهی از نیروهای نظامی این کشور به شمال عراق با واکنش تند دولت حیدر البغدادی، نخست‌وزیر عراق روبرو شده که این اقدام را نقض حاکمیت ملی آن کشور دانسته است.

وی افزود: اقدام ترکیه در اعزام نیرو به شمال عراق یکی از اشکال مداخله نظامی در عراق است به همین دلیل مقاومت ما در برابر این تجاوز شامل چندین مرحله است که در مرحله نخست ما خواستار مذاکرات سیاسی شدیم و از دولت عراق خواستیم که موضع قاطع و شفافی در قبال این تجاوز ترکیه اتخاذ کند و دولت العبادی هم ضرب الاجل 48 ساعته برای خروج نیروهای ترکیه تعیین کرد.

این مقام گردان های السلام تصریح کرد: با پایان یافتن ضرب الاجل دولت عراق اگر دولت ترکیه همچنان نیروهای خود را عقب نکشد عراق برخورد جدی تری خواهد کرد.

التمیمی گفت: ما معتقدیم نیروهای خارجی مستشار نظامی نیستند و برای ماموریت آموزشی به عراق نیامده اند چرا که حضور این تعداد نیرو آن هم با تانک و خودروهای زرهی برای کاری فراتر از ماموریت مستشاری است.

وی افزود: تجاوز ترکیه به خاک عراق اقدامی تحریک آمیز برای مقاومت اسلامی در عراق است بنابراین ما موضع صریح و آشکاری خواهیم داشت ما معتقدیم هر نیروی اجنبی که بدون موافقت دولت بغداد وارد عراق شده باشد چه بخواهد عربی باشد یا از هر کشور دیگر هدف مشروع ما خواهد بود و ما آن را با تاکتیک های جدید و سطح بالای خود هدف خواهیم گرفت همان گونه که از سال 2003 با نیروهای اشغالگر مبارزه کردیم تا بالاخره در اواخر سال 2011 بر اثر ضربات مقاومت اسلامی این نیروها خاک عراق را ترک کردند و امروز نیز در برابر هر نیروی اجنبی دیگری که وارد خاک عراق شود مبارزه می کنیم و آن را هدف می گیریم.

به گزارش فارس، جمعه گذشته اعلام شد که 130 نیروی نظامی ترکیه به همراه ادوات سنگین شامل 20 تا 25 تانک و نفربر به شمال شرقی موصل رفته و در آنجا مستقر شده‌اند و پس از آن مقامات ترکیه اعلام کردند که  150 تا 300 نیروی خود را به روستای «باشیقه» در حدود 20 کیلومتری شمال شرق شهر موصل اعزام کرده‌اند.

منابع امنیتی ترک نیز علت حضور این نیروها در منطقه را آموزش نیروهای عراقی عنوان کردند که بنا بر اخبار واصله، این نیروها شامل پیشمرگه‌های کرد و نیز سنی‌های اهل موصل هستند که البته این حضور با اطلاع و موافقت نیروهای ائتلاف بوده است.

 به ادعای آنکارا، این نیروها خود را برای آغاز حمله به این شهر بزرگ در شمال عراق که از ژوئن 2014 به اشغال گروه تروریستی داعش درآمده است، آماده می‌کنند.

انتهای پیام/ح

http://fna.ir/C8YYG7


ویدیو مرتبط :
هدف قرار دادن مواضع داعش از سوی مقاومت اسلامی عراق