آرزوی عزت الله انتظامی برای تماشاخانه سنگلج


 آرزوی عزت الله انتظامی برای تماشاخانه سنگلجایرنا/ عزت اله انتظامی بازیگر پیشکسوت سینما و تلویزیون همزمان با بزرگداشت پنجاهمین سالگرد تأسیس تماشاخانه سنگلج تهران، با انتشار دست نوشته ای آرزو کرد که ساختمان حقوقی شهرداری با تئاتر سنگلج یکی شود.
در متن یادداشت آقای بازیگر آمده است: عزیزم آقای اتابک نادری، تئاتر سنگلج، در چهارم مهرماه سال 1344 تاسیس و شروع به کار کرد به نام تئاتر ملی که باید فقط نمایش های ایرانی اجرا شود.
این یادداشت می افزاید: تماشاخانه یا تئاتر سنگلج به خدمت خود ادامه داد و افراد زیادی مدیریت آن را به عهده داشتند که تنها کسی که برای تئاتر سنگلج همیشه فعالیت می کند و اغلب مدیریت تئاتر سنگلج را به عهده داشته است، هنرمند گرامی آقای اتابک نادری بود.
انتظامی در بخش دیگری از یادداشت خود اظهار امیدواری کرده که ساختمان حقوقی شهرداری که مورد موافقت شهردار نیز قرار گرفته با تئاتر سنگلج یکی شود؛ چرا که جایگاه خوبی برای حوزه تئاتر خواهد بود.
تماشاخانه سنگلج یکی از قدیمی ترین سالن های نمایش تهران است که در محله سنگلج، در خیابان بهشت و در ضلع جنوبی پارک شهر قرار دارد. تماشاخانهٔ سنگلج در اوایل دههٔ ۱۳۴۰ توسط مهندس بابائیان ساخته شد و در مهرماه سال ۱۳۴۴ آغاز به کار کرد.
از نمایش های مهمی که در اوایل کارِ این تماشاخانه بر صحنه رفت میراث و ضیافت کارِ بهرام بیضایی را می توان نام برد که در آذر ماه ۱۳۴۶ اجرا شد.


منبع: ایرنا


ویدیو مرتبط :
عزت الله انتظامی