فرهنگی


2 دقیقه پیش

تشریفات بهبود | تشریفات و خدمات مجالس

تشریفات بهبود | تشریفات و خدمات مجالس | برگزاری مراسم عروسی | باغ عروسی تشریفات ۵ ستاره بهبود با مدیریت بهبود اصلانی صاحب سبک در اجرای دیزاین های ژورنالی و فانتزی ، اجرا ...
2 دقیقه پیش

استاندار حلبچه عراق وارد ایلام شد

به گزارش ایرنا، عبدالله محمد به همراه ارکان حسن مشاور وی عصر امروز یکشنبه 26 اردیبهشت وارد استان شده و با مقامات استانداری ایلام دیدار کرد.قرار است استاندار میسان، واسط، ...



مشایعت شهیدی از کاروان مدافعان حرم به روایت تصاویر


به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم، ناوسالار یکم شهید ستار محمودی، یکی از اعضای نیروی دریایی بوشهر و فرمانده پدافند هوایی منطقه پنجم بندر لنگه بود. او دارای مدرک فوق لیسانس مدیریت و قهرمان رشته ژیمناستیک بود و به دلیل تسلط بر مسائل نظامی، به صورت داوطلبانه برای دفاع از حریم اهل بیت عصمت و طهارت(ع) به جمع مدافعان حرم پیوست و راهی سوریه شد. او در جریان عملیات مستشاری در لاذقیه سوریه به شهادت رسید. از این شهید والامقام، دو فرزند پسر و دختر به نام‌های ابوالفضل و زهرا به یادگار مانده است. برادر او شهید عبدالرسول محمودی نیز در دوران هشت سال دفاع مقدس به شهادت رسیده است. محمد محمودی نورآبادی، نویسنده برجسته ادبیات مقاومت برادر دیگر اوست که تا کنون آثار زیادی درباره روزهای جنگ تحمیلی نوشته و چند اثر از او درباره مقاومت مردمی سوریه در دست انتشار است.

پیکر مطهر شهید مدافع حرم ستار محمودی روز گذشته 21 آذرماه 94 همزمان با آخرین روز از ماه صفر و سالروز شهادت حضرت علی ابن موسی رضا(ع) در شیراز تشییع شد. پیکر مطهر این شهید پاسدار در شهرستان ممسنی از مقابل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی نورآباد تا میدان مصلی این شهر با حضور عموم مردم تشییع شد. در این مراسم جمعیت انبوهی از مردم شهرستان ممسنی از جمله مردان، زنان، کودکان و سالمندان حضور داشتند و تابوت حاوی پیکر مطهر این شهید مدافع حرم را مشایعت می‌کردند. حضور همکاران و همرزمان شهید با لباس فرم سپاه در این مراسم قابل توجه بود.

شهید محمودی بعد از سال ها اینبار همراه با کاروان شهدای مدافع حرم حضرت زینب(س) به سوی شهدای اسلام رهسپار شده و به دیدار برادرش، شهیدی از کاروان شهدای هشت سال دفاع مقدس، شهید عبدالرسول محمودی شتافت.

زهرا محمودی، دختر 10 ساله شهید در این مراسم به قرائت دکلمه ای در مورد پدر مدافع حرم خود پرداخت و یاد همه پدران شهید مدافع حرم را زنده کرد. پدر شهید نیز در میان جمعیت با صلابت زیادی شعار می‌داد و نقش آفرینی می‌کرد.

با حضور عموم مردم شهرستان به امامت حجت الاسلام یعقوبی امام جمعه نورآباد ممسنی بر پیکر مطهر این شهید والامقام نماز اقامه شد.

نهایتا مراسم خاکسپاری شهید ستار محمودی با حضور مردم شهرستان در گلزار شهدای زادگاهش برگزار شد و پیکر مطهر او در این گلزار واقع در روستای مهرنجان و در جوار برادر شهیدش که 30 سال پیش در دوران دفاع مقدس به شهادت رسیده است، به خاک سپرده شد.

تصاویری از مراسم تشییع باشکوه شهید ستار محمودی در ادامه می آید:

یعقوبی امام جمعه نورآباد ممسنی

یعقوبی امام جمعه نورآباد ممسنی

برادر شهید

برادر شهید

پدر شهید محمودی

پدر شهید محمودی

پدر شهید به همراه زهرا محمودی دختر 10 ساله شهید محمودی

انتهای پیام/


ویدیو مرتبط :
تصاویر جدید از مدافعان حرم