سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



استقبال دولت افغانستان از ایجاد شورای حراست و ثبات


به گزارش ایرنا، «عبدالله عبدالله» روز دوشنبه در نشست شورای وزیران افغانستان گفت: خواسته های این شورا مانند برگزاری انتخابات مجلس ، تعدیل قانون اساسی و چگونگی گفت وگوهای صلح، از خواسته های برحق مردم افغانستان است.
رییس اجرایی دولت وحدت ملی افغانستان اضافه کرد که وی موافق همه خواسته های این شورا نیست، اما وی به خواسته هایی که آنها را قبول ندارد، اشاره ای نکرد.
شماری از رهبران پیشین جهادی افغانستان در 27 اذر ماه جاری با هدف حفظ و تقویت نظام حاکم و ارائه راهکار برای حل مشکلات کنونی جامعه گردهم جمع شده و شورایی به نام «شورای حراست و ثبات» تشکیل داده اند.
عبدالله همچنین از برگزاری یک نشست در رابطه با هلمند خبر داد و گفت که دستورات لازم برای بهبود وضعیت امنیتی این استان صادر شده و امید است که وضعیت امنیتی هلمند هرچه زودتر بهبود یابد.
رییس اجرایی دولت وحدت ملی افغانستان ضمن تایید اینکه تعدادی از سربازان افغان در راه دفاع از هلمند و مقابله با طالبان کشته شده اند تاکید کرد که تصمیم فوری، وضعیت این استان را تغییر خواهد داد.
این در حالی است که برخی از شهرستان های هلمند به دست طالبان سقوط کرده و مقامات محلی هلمند گفته اند که اگر به وضعیت آن رسیدگی فوری نشود، مرکز این استان نیز سقوط خواهد کرد.
نمایندگان هلمند در مجلس سنا از سقوط شهرستان «سنگین» استان هلمند خبر داده اند اما «عمر زواک» سخنگوی استاندار هلمند به «طلوع نیوز» گفته است که خبر سقوط شهرستان «سنگین» واقعیت ندارد و درگیری در مرکز این شهرستان ادامه دارد و هم اکنون نیروهای کمکی به محل رسیده اند.
رییس اجرایی دولت وحدت ملی افغانستان هم چنین گزارش خبرگزاری «تاس» روسیه را که ادعا کرده بود «محمد حنیف اتمر» مشاور امنیت ملی رییس جمهوری و «محمد معصوم استانکزی» سرپرست وزارت دفاع افغانستان از «داعش» پشتیبانی می کنند، را رد کرد.
وی گفت: در نشست «شانگهای» با نخست وزیر روسیه در این باره گفت وگو کرده و به وی اطمینان داده است که هیچ بخشی از دولت در این توطئه دست ندارد.
عبدالله گفت: چنین برداشت ها از انتقاد ها و اظهارات مختلف از داخل افغانستان سرچشمه می گیرد.
پیش از این ظاهر قدیر معاون مجلس نمایندگان افغانستان «محمد حنیف اتمر» مشاور امنیت ملی رییس جمهوری این کشور را به همکاری با داعش متهم کرده بود.
آساق*291*1610 **1488 **1446

انتهای پیام /*


ویدیو مرتبط :
ایجاد ثبات و آرامش در بازار اصلی ترین کار بانک مرکزی