سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



دادگاه تقلب در انتخابات 2013 را تأیید کند؛ نظام حکومتی پاکستان باید تغییر نماید


به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس به نقل از دیلی پاکستان، «پرویز مشرف» رئیس جمهور اسبق پاکستان با اشاره به اینکه در انتخابات سال 2013 تقلب صورت گرفته اظهار داشت: دادگاه باید این موضوع را تأیید کند.

وی افزود: دولت با انتشار اطلاعات غلط درباره وضعیت اقتصادی کشور سعی دارد مردم پاکستان را گمراه کند.

مشرف تأکید کرد: تا زمانی که قدرت سوم تشکیل و قدرت را به دست نگرفته اوضاع پاکستان بهتر نخواهد شد.

پرویز مشرف گفت: در حال حاضر نظام حکومتی پاکستان باید تغییر کند.

وی اظهار داشت: گرفتن وام‌های بین المللی آن هم در شرایطی که هیچ پروژه اقتصادی برای صرف این مبالغ وجود ندارد نمی تواند پاکستان را نجات دهد.

پرویز مشرف تأکید کرد: پاکستان باید نقش خود را برای کاهش تنش میان روسیه و ترکیه همچنین برقراری امنیت در سوریه ایفا کند.

وی خاطر نشان کرد: در برقراری ارتباط با آمریکا باید روابط این کشور با هند را نیز در نظر گرفت.

پرویز مشرف دوازدهمین رئیس جمهور پاکستان همچنین فرمانده ارتش این کشور بود که در پی کودتا، به مدت 9 سال بر این کشور حکومت کرد. مشرف در تاریخ 12 اکتبر 1999 برابر با 20 مهرماه 1378 به قدرت رسید و به این وسیله عالی‌ترین مقام اجرائی کشور را تصاحب نمود.

مشرف سرانجام بعد از استیضاح شدن در پارلمان در 18 اوت 2008 استعفای خود را اعلام و از قدرت کناره گیری کرد.

کارشناسان معتقدند حکومت طولانی پرویز مشرف بشدت حیثیت ارتش را زیر سوال برد اما راحیل شریف در صدد احیای آبروی از دست رفته نظامیان است.

در انتخابات شهرداری‌ها در لاهور و سایر شهرهای پاکستان عکس راحیل شریف فرمانده ارتش با مدال‌هایی که بر روی سینه‌اش بود برای تبلیغات استفاده شد که نشان از محبوبیت وی بین مردم دارد.

امروز ارتش پاکستان میان مردم این کشور به دلیل بهبود وضعیت امنیتی از اعتبار خاصی برخوردار است. در ماه ژوئن سال 2014 میلادی ارتش تصمیم گرفت تا عملیاتی را علیه طالبان این کشور آغاز کند. به همین دلیل است که برخی ژنرال شریف را به دلیل این ابتکار تحسین می‌کنند.

راه‌اندازی عملیاتی موسوم به «ضرب عضب» موجب شد تا شهرهای مهم و کلیدی که تبدیل به پناه‌گاههای امنی برای طالبان در وزیرستان شمالی شده بودند، توسط دولت پس گرفته شوند. شبه‌نظامیان بسیاری در شهرهای مختلف بخصوص کراچی از بین رفتند. تمام این تلاش‌ها باعث شده تا خشونت شبه‌نظامیان در 9 ماه گذشته به نصف کاهش پیدا کند.

ارتش با راه‌اندازی این عملیات در واقع از طرفی جنگ را پیش می‌برد و از طرفی دیگر ژنرال راحیل شریف را به عنوان یک قهرمان نشان می‌داد.

اما تقویت پایدار ارتش باعث شد تا قدرت و شهرت حکمرانان مدنی پاکستان ضعیف شود. حکمرانانی که از لحاظ خصوصیات شخصی نسبت به راحیل شریف در جایگاه پایین‌تری می‌باشند. افراد بازنشسته حزب «مسلم لیگ شاخه نواز شریف» می‌گویند که این آخرین مبارزه در جنگ یک دهه‌ای برای بدست گرفتن قدرت میان ژنرال‌ها و غیرنظامیان می‌باشد.

شریف امیدوار بود تا با بدست آوردن اکثریت آرای انتخابات سیاست خارجی دلخواه خود را به پیش ببرد اما در هیچ یک از اهداف خود موفق نشد از طرفی به قدرت رسیدن یک دولت تندرو در هند سبب شد وی برگ برنده خود یعنی برقراری صلح پایدار با هند را نیز از دست بدهد.

برخی معتقدند که مقامات نظامی برنامه‌ دارند تا اقدام رسمی برای به قدرت رسیدن انجام دهند. این عمل ممکن است موجب اعمال تحریم‌های بین‌المللی شود و این کشور فقیر را با مشکل روبرو کند. ارتش در حال حاضر مسئولیت‌هایی چون رسیدگی به امور خارجی و سیاست دفاعی را بر عهده دارد.

انتهای پیام/ح

http://fna.ir/KVGSB9


ویدیو مرتبط :
مقایسه تقلب در انتخابات 88 با انتخابات 92