آشپزی و تغذیه


2 دقیقه پیش

غذای ملل/ ریتا ؛ سالاد خاص هندی

دیکاوو/ سالاد ریتا هندی یک سالاد بسیار خوشمزه می باشد. شما می توانید از این سالاد در مهمانی هایتان استفاده کنید. این سالاد طرز تهیه آسانی نیز دارد و شما می توانید به راحتی ...
2 دقیقه پیش

برپایی جشنواره پخت غذاهای محلی به مناسبت هفته میراث فرهنگی درپاوه

مهر/ مسئول اداره میراث فرهنگی شهرستان پاوه از برپایی جشنواره پخت غذاهای محلی به مناسبت هفته میراث فرهنگی در شهر باینگان خبر داد.هادی شریفی اظهار داشت: ۲۸ اردیبهشت تا سوم ...



میز اردور/ «چیزکیک» با تزئین ژله و دانه انار؛ دسری تمام عیار و کامل


  X  

تاریخ خبر : دوشنبه 1394.09.02 - 15:17

میز اردور/ «چیزکیک» با تزئین ژله و دانه انار؛ دسری تمام عیار و کامل

پارسه گرد/ در این دستور غذایی چیزکیک‌ها در قالب‌های کاپ کیک تهیه می‌شوند و به همان اندازه خود کاپ کیک‌ها خوشمزه و اشتها‌آور هستند.
ژله خانگی انار که برای تزیین این شیرینی استفاده می‌شود، بسیار زیبا و خوشمزه است و در صورت علاقه به‌طعم ژله دیگری می‌توانید دستور غذایی را تغییر دهید.
مواد لازم برای پوسته برشته زیرین چیزکیک :
شکر 3 قاشق غذاخوری
بیسکویت 13 عدد یا 20 گرم
کره ½ پیمانه
مواد لازم برای مایع پنیر شیرینی:
پنیر خامه ای 300 گرم
ماست خامه‌ای 200 گرم
مواد لازم برای ژله انار:
آب انار ⅔ پیمانه
آبلیمو یک قاشق چای‌خوری
شکر یک پیمانه
ژلاتین آب شده ⅖ قاشق غذاخوری
انار به میزان لازم
طرز تهیه پوسته برشته چیزکیک:
1- شش ظرف مخصوص کاپ کیک را با ورقه مخصوص روغنی قالب می‌پوشانیم، در مخلوط کن شکر و بیسکویت‌ها را با هم مخلوط می‌کنیم تا پودر یک‌دست به‌دست آید و مواد را در ظرف می‌ریزیم.
2- کره آب شده را به مواد اضافه می‌کنیم و آرام هم می‌زنیم تا مایع چسبنده و نرمی به‌دست آید، حالا این مایع را به‌صورت لایه نسبتا نازک کف قالب‌ها داخل کاغذ مخصوص می‌ریزیم و فالب‌ها را در فریز قرار می دهیم .
روش آماده سازی مایع پنیر:
دستگاه هم‌زن برقی را روی سرعت متوسط قرار می دهیم، در ظرف، پنیر خامه‌ای، ماست خامه‌ای و پودر شکر را می‌ریزیم و مواد را هم می‌زنیم تا کاملا یک‌دست شود. در ظرف دیگر خامه پرچرب را هم می‌زنیم تا نرم شود و پف کند و بعد به مواد دیگر اضافه می‌کنیم و هم می‌زنیم. بعد از یک دست شدن مواد را در قالب ها می ریزیم و به مدت 30 دقیقه در فریزر قرار می دهیم .
روش آماده سازی ژله انار:
1- آب انار و آب لیمو ترش و شکر را در ظرف ریخته و هم می‌زنیم.
2- مواد را روی شعله قرار می‌دهیم و اجازه می‌دهیم که شکر کاملا حل شود و مایع به جوش بی‌آید، ژلاتین را به مواد اضافه می‌کنیم و اجازه می‌دهیم به مدت 1 دقیقه بجوشد و در این بین چند بار مایع را هم می‌زنیم. مواد را به ظرف دیگری منتقل می‌کنیم و ظرف را روی کاسه آب و یخ قرار می‌دهیم تا مایع خنک شود ولی همچنان آرام هم می‌زنیم تا مایع سفت شود.
نکته: این مایع ژله را می‌توان از قبل با هر طعمی تهیه کرد و به مدت یک ماه در یخچال نگهداری کرد. (در طبقه وسط یخچال که دما کم است تا مایع یخ نزند) قبل از استفاده آرام آرام، مایع را روی شعله کم گاز گرم می‌کنیم تا مواد دوباره رقیق و یک‌دست شود.
آماده سازی و سرو:
ظرف‌های کاپ کیک با مایع پنیر را که از فریزر در آورده‌ایم به آرامی از فالب و کاغذ مخصوص جدا می‌کنیم و در ظرف مورد نظر قرار می‌دهیم. (در صورت علاقه می‌توان از کاغذهای مخصوص شیرینی‌پزی که طرح دار هستند استفاده کرد و کاغذ را از چیزکیک جدا نکرد). سپس روی آن مایع ژله می‌ریزیم و با دانه‌های انار تزئین می‌کنیم .

نظر شما


ویدیو مرتبط :
چیزکیک خام گیاهی انار سبز, مخصوص شب یلدا☆ Raw vegan Cheesecake special for Yalda