تقدیر قم از تلاش‌ اقتصادی دولت روحانی


روزنامه دنیای اقتصاد: قم، این‌بار مقصد سفر یکی دیگر از اعضای دولت حسن روحانی شد؛ سفری که هدف از آن دیدار و و ابلاغ سلام حسن روحانی رئیس‌جمهوری به مراجع عظام بود.

محمد نهاوندیان، رئیس دفتر رئیس‌جمهوری در سفری به شهر قم، با تعدادی از مراجع و آیات عظام دیدار و گفت‌وگو کرد. دیدار با حضرات آیات موسوی‌اردبیلی، نوری‌همدانی، جوادی‌آملی، علوی‌گرگانی، صافی‌گلپایگانی، وحید خراسانی، مکارم شیرازی، شبیری‌زنجانی و حجت‌الاسلام شهرستانی نماینده آیت‌الله سیستانی در ایران از جمله برنامه‌های سفر دور روزه نهاوندیان به شهر قم بود.

این دولت ستودنی استنهاوندیان در اولین دیدار در دفتر آیت‌الله عبدالکریم موسوی‌اردبیلی حضور یافت. در این دیدار این مرجع با تقدیر از تلاش‌های دولت در عرصه‌های مختلف اقتصادی، اجتماعی و سیاسی و بین‌المللی، بر ضرورت ملموس شدن تلاش‌های دولت برای مردم در جامعه تاکید کرد. موسوی‌اردبیلی با اشاره به مشکلات و شرایط سخت اقتصادی در کشور خاطرنشان کرد: اینکه دولت در این شرایط اولویت اقدامات و برنامه‌های خود را در راستای رفع مشکلات معیشتی مردم قرار داده، بسیار ستودنی است.

او همچنین با اشاره به دستاوردهای دولت و تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای بر لزوم تشریح دستاوردهای مذاکرات برای مردم و مراقبت از توطئه دشمنان تاکید کرد. از سوی دیگر، آیت‌الله عبدالله جوادی‌آملی در دیدار با رئیس دفتر رئیس‌جمهوری تاکید کرد که اجرای برجام موجب احیای اقتصاد کشور خواهد شد. ایشان ضمن ابلاغ سلام به رئیس‌جمهوری و اعضای دولت، موفقیت به‌دست آمده در مذاکرات را نعمت الهی برشمرد و تاکید کرد: مطمئنا جریان‌ها و افرادی که از موفقیت‌های دولت خرسند نیستند، ممکن است با هجمه‌ها و اقدامات تخریبی موجبات دلسردی و ناراحتی مسوولان را فراهم کنند؛ اما آنچه اهمیت دارد این است که مردم قدردان زحمات دولت هستند و بنده به دولتمردان توصیه می‌کنم که در برابر هجمه‌ها صبور باشند.

همچنین آیت‌الله جعفر سبحانی در دیدار نهاوندیان با ایشان از تلاش‌ها و اقدامات رئیس‌جمهوری و دولت یازدهم در عرصه‌های مختلف قدردانی کرد. در همین حال آیت‌الله لطف‌الله صافی‌گلپایگانی نیز در دیدار روز جمعه رئیس دفتر رئیس‌جمهوری، از خدمات دولت در جهت رفع مشکلات مردم تشکر کرد. همچنین آیت‌الله علوی‌گرگانی با قدردانی از خدمات و تلاش‌های رئیس‌جمهور و تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای در مسیر دستیابی به توافق با قدرت‌های جهانی گفت: برجام مایه عزت و آبروی کشور شد.

در دیداری دیگر، آیت‌الله حسین نوری‌همدانی خطاب به نهاوندیان، با اشاره به وجود مشکلات گوناگون در کشور برای مردم تاکید کرد: مردم به‌خاطر علاقه‌مندی به نظام و انقلاب مشکلات را تحمل می‌کنند؛ اما دولت باید با اشراف و نظارت کامل با واسطه‌گری و دلال بازی مقابله کرده و در جهت رفع مشکلات کشور و مردم بیش از پیش تلاش کند.نهاوندیان همچنین در سفر خود به قم در نشست مشترک با فعالان اقتصادی این شهر گفت: با همدلی و افزایش اعتماد اجتماعی در آستانه شکسته شدن تحریم‌ها هستیم.


ویدیو مرتبط :
تصاویر تقدیر هاشمی و روحانی از مفسد اقتصادی (ب.زنجانی)