احتمال طغیان رودخانه‌های فصلی در هرمزگان


مدیرکل هواشناسی هرمزگان گفت: شدت فعالیت این سامانه بارشی امروز و بر روی مناطق شرقی و شمالی استان خواهد بود و احتمال آبگرفتگی معابر عمومی و طغیان رودخانه‌های فصلی در این مناطق وجود دارد.

سعید رنجبر در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه خلیج فارس، اظهار کرد: تحلیل‌های انجام شده روی نقشه‌های هواشناسی نشان می‌دهد که طی امروز و فردا برای اکثر نقاط استان بارش رگباری باران همراه با رعد و برق و افزایش سرعت باد پیش‌بینی می‌شود.

وی با بیان اینکه این سامانه بعد از ظهر فردا دوشنبه از استان خارج می‌شود، عنوان کرد: دریا نیز طی این دو روز مواج است. همچنین بارش‌های امروز با رگبار و رعد و برق همراه خواهد بود اما در ساعات بعد از ظهر، مناطق غربی و مرکزی استان با تضعیف سامانه و کاهش میزان ابر رو به رو خواهند بود.

مدیرکل هواشناسی هرمزگان با اشاره به اینکه این سامانه همچنان در مناطق شرقی استان فعالیت خواهد داشت، گفت: پدیده قابل ملاحظه‌ای که با خروج سامانه بارشی با آن رو به رو می‌شویم وزش باد نسبتا شدید در شمال غربی محدوده دریایی است که سبب مواج شدن دریا می‌شود همچنین شدت وزش باد در محدوده جزایر خلیج فارس در برخی نقاط 50 کیلومتر در ساعت می‌رسد.

رنجبر اظهار کرد: توصیه می‌شود با توجه به نامساعد بودن شرایط، شناورهای دریایی سبک از تردد خودداری کنند.

انتهای پیام


ویدیو مرتبط :
طغیان رودخانه ها در سیستان وبلوچستان