فرهنگی


2 دقیقه پیش

تشریفات بهبود | تشریفات و خدمات مجالس

تشریفات بهبود | تشریفات و خدمات مجالس | برگزاری مراسم عروسی | باغ عروسی تشریفات ۵ ستاره بهبود با مدیریت بهبود اصلانی صاحب سبک در اجرای دیزاین های ژورنالی و فانتزی ، اجرا ...
2 دقیقه پیش

استاندار حلبچه عراق وارد ایلام شد

به گزارش ایرنا، عبدالله محمد به همراه ارکان حسن مشاور وی عصر امروز یکشنبه 26 اردیبهشت وارد استان شده و با مقامات استانداری ایلام دیدار کرد.قرار است استاندار میسان، واسط، ...



دانش آموزان الگوی منطق و خلق و رفتار را از معلم می گیرند


به گزارش خبرنگار ایرنا ، رئیس آموزش و پرورش كیش امروز دوشنبه به همراه جمعی از معاونان، مدیران و معلمان مدارس دولتی و غیر انتفاعی با حجت الاسلام حسن علیدادی امام جمعه كیش دیدار و گفت وگو كرد.
رئیس آموزش و پرورش كیش در این دیداربا بیان اینكه سیاست آموزش و پرورش توسعه مدارس غیر دولتی و كاستن بار از دوش دولت است افزود : در این راستا اتفاقات خوبی در كشور رخ داده است .
هانی معلمی افزود : امروز باید به سمت و سوی مدارس غیر دولتی با كیفیت و موثر پیش برویم كه بتوانیم توقعات مردم را در حوزه آموزش و پرورش برطرف كنیم ، البته این رویكرد تنها به معنی توسعه فیریكی نیست بلكه توسعه با كیفیت همواره مورد نظر است .
وی بحث معیشتی و هزینه مسكن را از مشكلات معلم های كیش عنوان كرد و افزود : با توجه به هزینه بالای زندگی در كیش بخشی از این مهم محقق شده است و با توجه به اینكه 65 درصد نیروهای آموزش و پرورش در جزیره را بانوان تشكیل می دهند كمك ها و حمایت های مالی برای بانوان لحاظ نمی شود .
معلمی به حمایت های سازمان منطقه ازاد كیش اشاره كرد و گفت : پیشنهادهایی برای ساخت منازل مسكونی به سازمان داده شده و قول مساعد نیز برای دادن زمین از سوی منطقه ازاد كیش داده شده است ، ما نیز در این راستا با سرمایه گذاران صحبت كرده ایم و تعدادی نیز برای ساخت آن اعلام آمادگی كرده اند اما این مساله زمان بر است .
وی اضافه كرد : تعدادی از معلمان در كیش ماهانه شش میلیون ریال حق مسكن دریافت می كنند اما برخی نیز از آن محرومند و به دلیل گرفتن تسهیلات این مبلغ به آنها پرداخت نمی شود و به همین دلیل نیروهایی كه به عنوان جایگزین آمده اند برخی ترجیح به بازگشت دارند .
وی از امام جمعه كیش خواست تا در جلسات شورای آموزش و پرورش برای به تصویب رساندن طرح های آموزش و پرورش همچون گذشته حمایت كنند .
در این دیدار چند تن از حاضران موضوعات و پیشنهاداتی را مطرح كردند، بحث رسیدگی به معیشت ، مسكن ، حقوق و سپردن بخش آموزش به بخش خصوصی و افزایش مشاركت مردمی از موارد مطرح شده در این دیدار بود.
امام جمعه كیش نیز در این دیدار با تبریك روز معلم اظهار داشت : معلمان ایثارگران و تلاشگران عرصه تعلیم و تربیت هستند و جایگاه آنها از قداست و ارزش والایی برخوردار است .
حجت الاسلام حسن عیلدادی به چرایی جایگاه و ارزش معلم از نگاه اسلام پرداخت و گفت : رفتار ، گفتار و اعمال معلم بسیار مهم است و اگر در مسیر درست قرار گیرد بزرگترین عبادت ها است .
وی با بیان اینكه شخصیت هر انسانی در سه محور خلاصه می شود گفت : خلق انسانی یكی از این محورها است و انسان دخالتی در خلق فیزیك بدنی ، چهره زیبا نقشی ندارد اما در برخی موارد یكی از محورهای امتیاز دهی محسوب می شود .
امام جمعه كیش رفتار وخلق آدمی را محور دیگری برشمرد و افزود : معلم با رفتار خود در خلق سایر انسان ها نقشی جدی و اثر گذار دارد و می تواند در مقابل ناهنجاری های اخلاقی با رفتار ، گفتار صحیح و مشاوره درست الگویی برای دانش آموزان باشد .
حجت الاسلام علیدادی منطق را محور مهم دیگری برشمرد و گفت : چگونگی ارائه علم و اندیشه و موضعگیری معلم بسیار مهم است .
وی با بیان اینكه فرزندان ما الگوی منطق و خلق و رفتار را از معلمان خود می گیرند افزود : هر چه معلم در این دو محور از جایگاه بالاترو قوی تری برخوردار باشد ، اثر گذاری و الگو گیری شاگردان از وی بیشتر و قوی تر خواهد بود.
امام جمعه كیش با بیان اینكه تلاش های زیادی برای برطرف شدن مشكلات و ایجاد زیر ساخت های لازم برداشته شده است افزود : ایجاد و تكیمل بخشی از زیر ساخت ها زمان بر است ، بخشی از تصمیم ها فراتر از سازمان و بخشی داخلی است و اگر همه دست به دست هم ندهند اتفاق كلان رخ نخواهد داد.
وی با تاكید بر انیكه برخی تحول ها نیازمند تصمیم گیری در سطح ملی است گفت : اگر این اتفاق نباشد شاهد تحول نخواهیم بود.
حجت الاسلام علیدادی با بیان اینكه آموزش و پرورش كیش نمره قابل قبولی را در امر تعلیم و تربیت دارد كفت : این به این معنا نیست كه همه اتفاق ها صورت گرفته است .
وی با بیان اینكه همه باید سهم خود را در حوزه آموزش و پرورش دلسوزانه ایفا كنند گفت : معلمی كه در ارائه قدرتمند باشد به راحتی می تواند امر تعلیم و تربیت را انجام دهد و با دانش آموزان به درستی برخورد كند.
400 معلم در كیش وظیفه تعلیم و تربیت هفت هزار دانش آموز را بر عهده دارند.
1630**1641

انتهای پیام /*


ویدیو مرتبط :
آتش گرفتن معلم سر کلاس درس توسط دانش آموزان درروز معلم