نقش پنهان آمریکا در ماجرای ویروس زیکا


دیلی میل درباره بیوتروریسم آمریکا و نقض گسترده حقوق بشر توسط این کشور افشاگری کرد

روزنامه انگلیسی دیلی میل فاش کرد، پشه عامل بیماری زیکا،یک پشه دستکاری شده در آزمایشگاه است.

روزنامه انگلیسی دیلی میل فاش کرد، پشه عامل بیماری زیکا،یک پشه دستکاری شده در آزمایشگاه است.

به گزارش شفاف، این روزنامه انگلیسی در گزارشی نوشت: شرکت فعالی در بیوتکنولوژی با عنوان اوگزیتک (Oxitec) مستقر در دیدکوت(Didcot) واقع در چهارده کیلومتری جنوب آکسفورد و وابسته به دانشگاه آکسفورد در انگلیس از سال 2012 ، مدت ها بر روی این نوع پشه تحقیق می کرد. آنها به مهندسی ژنتیک این پشه مشغول شدند. هدف آنها این بود که پشه ها پیش از تخم گذاری بمیرند و جمعیت آنها که ناقل بیماری زیکا بودند، کاهش یابد. در همان زمان تعدادی از دانشمندان با این طرح مخالف بودند و ادعا می کردند که دستکاری در این پشه می تواند بحرانی جهانی ایجاد کند. اما شرکت اوگزیتک با این ادعای دانشمندان مخالفت کرد.

براساس گزارش خبرگزاری رویترز آمریکا، شرکت اوگزیتک را در ماه اوت 2015 با ارزش 160 میلیون دلار از دانشگاه آکسفورد خریداری کرده است.

ویروس زیکا به سرعت در جهان منتشر می شود. تاکنون هیچ دارویی برای درمان این بیماری موثر نبوده است و واکسن مناسبی نیز برای آن یافت نشده است. اما اخیرا گزارش هایی در فضای مجازی منتشر شده است که نشان می دهد ویروس زیکا، یک جنگ بیولوژیک آمریکا علیه بشریت است. مرکز مطالعاتی رنتس نیز با نامیدن بیماری زیکا به عنوان یک جنگ زیست محیطی ،آمریکا را در این مسئله مقصر دانست. در این گزارش آمده است: پشه های مهندسی شده در مزارع متعلق به بیل گیتس در آمریکای لاتین منتشر شده است. بیل گیتس این مزارع را به انجام ازمایش های علمی اختصاص داده است.

براساس گزارش سازمان بهداشت جهانی، فقط در برزیل دست کم چهار میلیون نفر در معرض ابتلا به این بیماری قرار دارند.

بیماری زیکا با تب دنگی و تب زرد و برخی از بیماری ها در غرب رودخانه نیل شباهت دارد، ناقل آن هم پشه ای به همین نام است. این بیماری در مادران باردار بسیار شیوع دارد و فرزندان آنها با بیماری میکروسفالی یا مغز کوچک مبتلا می شوند. به دنبال شیوع این بیماری، مقامات آمریکای لاتین و دیگر کشورهایی که این بیماری در آنها شایع شده است،‌از زنان خواسته اند که تا مدتی باردار نشوند. اما سئوال اینجاست که این پشه از کجا آمده است و این بیماری چگونه شیوع پیدا کرد؟ ویروس زیکا قبلا در آفریقا شایع بود، اما نشانه های بیماری آن بسیار خفیف تر بود.دانشمندان معتقدند یک تغییر ژنتیکی و بیولوژیکی در پشه ناقل آن منجر به تولید و شیوع این بیماری شده است. تجربه نشان می دهد که عمدی بودن شیوع این بیماری امکان پذیر است.

آمریکا در انتشار بیماری سابقه طولانی داشته است. به طوریکه شرکت های داروسازی آمریکایی کشورهای آمریکای لاتین، آفریقایی و برخی از کشورهای اسیایی را آزمایشگاه داروهای خود می دانند. در سال 1931، دکتر کورنلیوس رودس، یکی از پزشکان موسسه راکفلر در تحقیقات پزشکی، سلولهای سرطانی را به چندین انسان سالم تزریق کرد. او بعدها همین آزمایش را بر روی سربازان آمریکایی و بیماران بیمارستانها تکرار کرد.

در سال 1932نیز، در مطالعات مربوط به بیماری سفلیس، با عنوان توسکجی سفلیس(Tuskegee Syphilis) عامل این بیماری به دویست مرد سیاه پوست در گواتمالا تزریق شد و از آنها به عنوان خوک آزمایشگاهی استفاده شد. در فرایند مطالعه با وجود این که محققان آمریکایی می دانستند این دویست نفر به بیماری سفلیس مبتلا شده اند، اما آنها عامدانه از درمان این بیماری سرباز زدند و این افراد با درد و رنج فراوان در اثر این بیماری درگذشتند. مسئله ای که در نهایت باراک اوباما، رئیس جمهوری آمریکا را وادار کرد که رسما از دولت گواتمالا بابت این اقدام غیرانسانی عذرخواهی کند. آزمایش های آمریکا روی مردم فقیر گواتمالا ، سال گذشته در جریان مطالعات سوزان روربی ، استاد کالج ولسلی افشا شد به طوری که باراک اوباما ، رییس جمهوری آمریکا مجبور به عذرخواهی از آلوارو کالوم ، رییس جمهوری وقت گواتمالا شد آمریکا سابقه بسیار زیادی در آزمایش داروها و بیماری ها بر روی انسان ها دارد که انتشار ویروس زیکا در آمریکای جنوبی نیز نمونه ای از این اقدامات ضد حقوق بشری و ضد انسانی آمریکا است.


ویدیو مرتبط :
‫ویروس زیکا را بهتر بشناسیم! با زیرنویس فارسی‬‎