سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



گفت‌وگوی زنده تلویزیونی رئیس‌جمهور آغاز شد/ روحانی: دیروز یکی از مراحل موفقیت ملت ایران در صحنه مسائل سیاسی ظاهر شد


گفت‌وگوی زنده تلویزیونی رئیس‌جمهور آغاز شد/ روحانی: دی ماه تحریم ها برداشته خواهد شد/ ایران امن ترین کشور منطقه است

میزان/ رئیس جمهور کشورمان گفت: ان شاالله در دی ماه تحریم ها برداشته خواهد شد و دولت یازدهم به یکی از وعده هایی که در انتخابات به مردم داده بود آن را عمل خواهد کرد و زنجیره تحریم از پای اقتصاد ایران برداشته خواهد شد و راه برای تعامل بیشتر با جهان فراهم خواهد شد.

حجت الاسلام حسن روحانی دقایقی پیش در گفت و گوی زنده تلویزیونی ضمن تبریک به مناسبت حلول ماه ربیع و ایام ولادت سید کائنات پیامبر عظیم الشان اسلام و همچنین تبریک به ملت ایران بدلیل موفقیت های پیاپی این ملت در صحنه های مهم داخلی و بین المللی اظهار داشت:دیروز روزی بود که یکی از مراحل موفقیت ملت ایران در صحنه سیاسی و بین المللی متبلور و ظاهر شد.

وی افزود: از تابستان سال 1381 تا کنون نزدیک به 14 سال بود که اتهامات فراوانی از طرف گروهک های تروریستی، سازمانهای اطلاعاتی غرب و قدرتهای بزرگ غرب علیه جمهوری اسلامی ایران زده می شد مبنی بر اینکه ایران در یک نقطه ای بصورت مخفیانه غنی سازی می کند، بصورت مخفیانه برای ساخت بمب اقدام می کند و اطلاعات شفاف و لازم را به آژانس ارائه نمی کند و بر مبنای آن قطعنامه های فراوانی علیه جمهوری اسلامی ایران در نشستهای شورای حکام آژانس و همچنین سازمان ملل علیه ایران اتخاذ شد.

روحانی افزود: موفقیت دیروز تنها یک موفقیت حقوقی یا فنی نبود؛ بعد از 14 سال روشن شد که نظام ما با صداقت هم با مردم خودش و هم با جهانیان صحبت کرده و دروغ نمی گوید و به عهد خودش وفادار است و اگر عهدنامه ای را امضا کرده به آن پایبند خواهد بود.

روحانی با بیان اینکه حل وفصل این مسئله بسیار پیچیده بود و در سایه فضای تعامل با دنیا بوجود آمد گفت: اگر مذاکرات و تفاهمات نبود و اگر صرفا از طریق آژانس قرار بود این موضوع حل و فصل شود شاید مدتهای طولانی این مسئله ادامه پیدا می کرد و به سرانجام نمی رسید.

رئیس جمهور با اشاره به اینکه تصمیم دیروز شورای حکام یکی از موانع مهم برای اجرایی شدن برجام را از سر راه برداشت اظهار کرد: بعد از توافق 23 تیر امسال بین ایران و 5+1 اقدامات متعددی صورت گرفت که مهمترین آنها مصوبه 2231 شورای امنیت سازمان ملل، بیانیه اتحادیه اروپا، بیانیه اجرایی دولت آمریکا و حل و فصل مسئله پی ام دی بود.

روحانی افزود: امروز تقریبا راه برای اجرای برجام آماده شده، گام های بزرگی طرف مقابل برداشته و در مقابل گامهایی ما برداشته ایم و گامهای نهایی ظرف یکی دو هفته آینده برداشته خواهد شد.

وی ادامه داد: ان شاالله در دی ماه تحریم ها برداشته خواهد شد و دولت یازدهم به یکی از وعده هایی که در انتخابات به مردم داده بود آن را عمل خواهد کرد و زنجیره تحریم از پای اقتصاد ایران برداشته خواهد شد و راه برای تعامل بیشتر با جهان فراهم خواهد شد.

این خبر در حال تکمیل است...

با کانال تلگرامی آخرین خبر همراه شوید telegram.me/akharinkhabar


ویدیو مرتبط :
قطع گفت وگوی زنده رئیس جمهور از تلویزیون