سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



بررسی نوآوری های اپل در نحوه ورودی اطلاعات در محصولات گذشته و حال این شرکت


با آمدن فناوری جدید Force Touch بر روی آیفون جدید در هفته آینده، لازم دانستیم تا نگاهی به تاریخچه و روش های قابل توجه ورودی اطلاعات (input methods) شرکت اپل بیاندازیم.

آی بایت/ با آمدن فناوری جدید Force Touch بر روی آیفون جدید در هفته آینده، لازم دانستیم تا نگاهی به تاریخچه و روش های قابل توجه ورودی اطلاعات (input methods) شرکت اپل بیاندازیم.

Cupertino همیشه روش های خاص و طراحی های خاصی پیشنهاد می دهد. می توان به موس بدون دکمه، حرکات چند لمسی یا پد های لمسی برای دستکاپ ها از جمله کارهای او اشاره کرد.

فناوری حساس به فشار اپل تحت نام Force Touch که جلوتر بر روی Apple Watch و new MacBook دیدیم، آخرین مورد در لیست نوآوری ها در زمینه نحوه ورود اطلاعات این شرکت می باشد.

مجموعه ای از این فناوری ها را در ادامه آورده ایم که البته انتظار می رود در ماه های آینده اپل این لیست را نیز بلندتر بکند و فناوری های جدید تری معرفی کند. با آی بایت همراه باشید …

موس اپل : تکامل و سادگی
هر چند وقت یکبار شاهد طراحی و نوآوری طراحان این شرکت در موس ها بوده ایم. در واقع، کامپیوترهای میزی شرکت اپل، اولین کامپیوترهایی بودند که ورودی از طریق موس را معرفی کردند.
در ابتدا این شرکت با موس های با طراحی کلید های بزرگ تکی در وسط شروع کرده و تا بعد که بطور کل دکمه های آن را به بغل انتقال داده است.

گوشی آیفون: چند لمسی

اولین نسل از آیفون، اولین گوشی موبایل بود که با قابلیت چند لمسی پا به دنیای موبایل ها گذاشت.
هم چنین اولین گوشی صفحه لمسی خازنی بود که بجای پنل مقاومتی معمول استفاده شد که باعث پشتیبانی گوشی از لمس همزمان دو انگشت شد و قابلیت هایی مانند زوم دو انگشتی را بهمراه داشت.

حرکات چند لمسی : ناوبری گسترش یافته

قابلیت چند لمسی به تکیه گاه اصلی دستگاه های اپل تبدیل شد و در کنار سیستم عامل OS X Lion خود را نشان داد.
حرکات جارویی (کشیدن دست) دو، سه یا چهار انگشتی، ناوبری و دسترسی به نرم افزارها را در این محصولات آسان تر و قابلیت های جانبی دیگری را نیز به همراه داشته است.

پد لمسی جادویی : طعمی از لپتاب برای رایانه رومیزی شما
بدلیل اینکه کاربران رایانه های رومیزی از یاد نروند، اپل پد لمسی جادویی خود را معرفی کرد تا این کاربران نیز بتوانند از حرکات چند لمسی برای iMac و … بهره ببرند.
با استفاده از یک اتصال بلوتوث، این دستگاه کاربرانی که صفحه لمسی لپتاپ را به موس ترجیح می دهند، قادر به تجربه حس لپتاپ خواهد ساخت.

موس جادویی : حرکات دستوری به سمت موس ها
آخرین موس شرکت اپل دارای هیچ دکمه ای نیست البته قطعا با آن می توانید کلیک کنید.
نکته اصلی در این موس ها پنل “حرکات دستوری” بالای موس می باشد که قابلیت تشخیص کلیک ها و اسکرول کردن ها و حرکات چند لمسی شما می باشد و قابلیت های بیشتری را به کاربران مک می دهد.

تاچ آی دی : امنیت با اثر انگشت
تاچ آی دی قابلیتی نیست که به شما امکان ناوبری در گوشی را بدهد اما باز هم فناوری تحصین برانگیزی است. می توانید از طریق اثر انگشت خود گوشی خود را باز کنید و یا خرید های خود را انجام دهید و دیگر نگران مشکل امنیتی دستگاه خود نباشید. هم چنین این تکنولوژی به خوبی در دکمه home گوشی جاسازی شده و بسیار ساده و در عین حال کاربردی طراحی شده است.

Force Touch : حساسیت به فشار
زمانی که شرکت اپل آخرین مک بوک خود را در ماه مارس عرضه کرد، این شرکت از پد لمسی جدیدی نیز رونمایی کرد.
بعلاوه حرکات کشیدنی و حرکات دستوری، حال می تواند فشار وارده دست شما را نیز احساس کند که در موارد خاص به کار شما می آید. برای مثال، فشار محکم می تواند اطلاعات بیشتری از روی یک لینک نشان دهد یا میان بر برای نرم افزارها باشد.
همچنین آیفون های جدید نیز به این قابلیت مجهز شده اند تا بتوانند تجربه هرچه بهتر از کاربری را به افراد منتقل کنند. این قابلیت در گوشی های آیفون با نام تاچ سه بعدی شناخته می شود.

با کانال تلگرامی آخرین خبر همراه شوید telegram.me/akharinkhabar


ویدیو مرتبط :
نقد و بررسی محصولات اپل | IMAC