سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



ساماندهی نظام نظارت و ارزیابی آموزش عالی؛ سین سفره نوروزی وزارت علوم


محمد فرهادی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری فارس، ساماندهی نظام نظارت و ارزیابی آموزش عالی را یکی از برنامه‌های اصلی وزارت علوم در سال 95 برشمرد و گفت: طرح آمایش آموزش عالی تصویب شده است و با توجه به اینکه 2 هزار و 880 دانشگاه و مؤسسه آموزش عالی تحت نظارت وزارت علوم است، تصویب این طرح برای ساماندهی نظام آموزش عالی بسیار ضروری بود.

وی افزود: بر اساس طرح آمایش آموزش عالی، دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی به 10 منطقه تقسیم‌بندی می‌شود و تفویض اختیارات در رتبه‌بندی دانشگاه‌ها را در چهار سطح صورت می‌گیرد.

وزیر علوم عنوان کرد: با توجه به اهمیت بحث کیفیت در نظام آموزش عالی کشور با پیاده‌سازی و اجرای طرح آمایش آموزش عالی می‌توانیم ساماندهی نظام نظارت و ارزیابی آموزش  عالی را عملی کنیم.

فرهادی اظهار داشت: تصویب رشته‌های مراکز آموزش عالی دولتی نیز در بیش از 3 هزار و 700 رشته صورت گرفته است و در رابطه با دانشگاه آزاد هم 2 هزار رشته تعیین تکلیف شدند به طوری که با دانشگاه آزاد تعامل خوبی داریم و این دانشگاه رشته‌ها را پیشنهاد می‌دهد و ما در شورای گسترش آموزش عالی بررسی کرده و مجوزها را صادر می‌کنیم.

فرهادی با اشاره به نظارت وزارت علوم بر رشته‌های تحصیلی که عمر آن‌ها بیشتر از ده سال است، اظهار داشت: برخی از رشته‌های تحصیلی که عمر آنها تمام شده بود قرار بود متوقف شود و برنامه‌های درسی جدید جایگزین آنها شود، بنابراین 600 رشته باید بازنگری می‌شد که از اوایل امسال 322 رشته را بازنگری کردیم.

انتهای پیام/


ویدیو مرتبط :
تهیه سفره هفت سین سربازان - سین هشتم، سرباز