مدیر فیلمبرداری «بادیگارد»: این فیلم از قواعد ژانر پیروی می‌کند


مدیر فیلمبرداری «بادیگارد»: این فیلم از قواعد ژانر پیروی می‌کند

مهر/ مدیر فیلمبرداری فیلم «بادیگارد» تاکید کرد تازه‌ترین اثر ابراهیم حاتمی‌کیا در عین حال که به خوبی قصه‌اش را روایت می‌کند از قواعد ژانر حادثه‌ای و اکشن نیز بیرون نمی‌زند.
محمود کلاری فیلمبردار سینمای ایران که دومین همکاری خود با ابراهیم حاتمی‌کیا پس از فیلم «از کرخه تا راین» را با فیلم «بادیگارد» تجربه کرده است، گفت: ابراهیم حاتمی‌کیا از جمله فیلمسازانی است که همیشه دغدغه سینما داشته و دارد و به دنبال ساختن فیلم‌هایی است که هم قصه گو باشند هم اینکه در بخش تکنیکی قابل اعتنا باشند و از قواعد ژانر پیروی کنند.
وی با اشاره به اینکه «بادیگارد» هم قصه‌گو است هم در ژانر حادثه‌ای ساخته شده است، بیان کرد: «بادیگارد» در ژانری ساخته شده که به دلیل مشکلات مالی و بضاعت ضعیف سینمای ایران، کمتر تهیه کننده ای سراغ آن می‌رود و همراهی من به عنوان مدیر فیلمبرداری با حاتمی‌کیا از این جهت جذاب بود چون کمتر فرصتی پیش می‌آید که در این ژانر کار کنم.
کلاری با تاکید بر اینکه فیلم «بادیگارد» تجربه جدیدی در زندگی حرفه ایش است، گفت: پس از فیلم «از کرخه تا راین» فرصت مناسب برای همکاری مجدد با ابراهیم حاتمی کیا پیش نیامده بود تا اینکه توانستم در تولید فیلم «باردیگارد» این همکاری را داشته باشم و تجربه های جدیدی در این عرصه کسب کنم.
وی درباره واکنش مخاطبان به فیلم «بادیگارد» توضیح داد: تماشاگر فیلم «بادیگارد» در درجه نخست با ماهیت سینما و زبانی که حاتمی‌کیا در روایت قصه به کار گرفته آشنا می شود و در درجه دوم فیلمی داستان گو و جذاب را به نظاره می نشیند و از این جهت با لحظه به لحظه فیلم همراه خواهد شد. من هم به سهم خودم سعی کردم با نوع نگاهی که کارگردان «بادیگارد» در نظر داشت همراه شوم و در این مسیر صاحب تجربه های جدیدی شدم.
مدیر فیلمبرداری «جدایی نادر از سیمین» در پایان گفت: ناگفته نماند که علاوه بر حاتمی کیا، حضور بازیگران شناخته شده ای چون پرویز پرستویی، مریلا زارعی، بابک حمیدیان، فرهاد قائمیان و.... به جریان کیفی فیلم کمک کرده است.
فیلمبرداری فیلم سینمایی «بادیگارد» از تاریخ ۱۰ تیرماه همزمان با ولادت امام حسن مجتبی (ع) در نیمه ماه مبارک رمضان آغاز شد و در تاریخ ۲ مهرماه مصادف با عید سعید قربان در تهران پایان یافت. پژمان لشگری پور مجری طرح این فیلم سینمایی در سایت خبری فیلم «بادیگارد» اعلام کرده که برنامه‌ریزی برای نمایش فیلم آغاز شده و شروع اکران‌های دانشگاهی فیلم از اسفند‌ماه خواهد بود.
همچنین پخش فیلم «بادیگارد» به دفتر فیلمیران رسیده و علی سرتیپی مدیریت پخش این فیلم سینمایی را به عهده گرفته و اعلام کرده است که نوروز ۹۵ فرصت مناسبی برای اکران این فیلم است.

با کانال تلگرامی آخرین خبر همراه شوید telegram.me/akharinkhabar


ویدیو مرتبط :
گفتگو با ویتوریواستورارو مدیر فیلمبرداری محمدرسول الله1