سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



مهمترین رویدادهای امنیتی 15 فروردین افغانستان


به گزارش سایت افغانستان خبرگزاری فارس، کشته شدن 3 نفر در حادثه ترافیکی شاهراه سمنگان – مزارشریف، بازداشت یک نوجوان انتحاری در شهر کابل، انجام 12 عملیات پاکسازی در نقاط مختلف افغانستان توسط ارتش ملی، 5 کشته و زخمی در اثر حادثه ترافیکی در ولایت لغمان، 4 کشته نتیجه سیلاب در دایکندی، سربازگیری داعش در ولایت غزنی، فرار 3 زندانی از زندان سمنگان  مهمترین رویدادهای امنیتی امروز افغانستان است.

کشته شدن 3 نفر در حادثه ترافیکی شاهراه سمنگان – مزارشریف

به گزارش فارس، مسئولان امنیتی در ولایت بلخ در شمال افغانستان تأیید کرده‌اند که در اثر یک حادثه ترافیکی در شاهراه سمنگان – مزارشریف 3 نفر کشته شدند.

«عبدالرزاق قادری» مسئول امنیتی پلیس ولایت بلخ می‌گوید: یک حادثه ترافیکی قبل از ظهر امروز یکشنبه در شاهراه سمنگان – مزارشریف صورت گرفته است.

وی با بیان اینکه 2 خودرو با یکدیگر تصادف کرده، افزود: در این رویداد 3 نفر کشته و 2 نفر دیگر زخمی شده‌اند.

بازداشت یک نوجوان انتحاری در کابل

نیروهای امنیتی از شناسایی یک عامل انتحاری در شهر کابل خبر دادند.

ریاست عمومی امنیت ملی افغانستان طی عملیاتی در بخش ناحیه پنجم شهر کابل یک نوجوان 17 ساله انتحاری به نام «بهارالله» را شناسایی و دستگیر کردند.

این عامل انتحاری با نام مستعار «عمر» توسط عضو گروه تروریستی طالبان جذب و آماده انجام حمله انتحاری شده بود که قبل از رسیدن به هدف توسط ریاست عمومی امنیت ملی شناسایی و بازداشت شده است.

انجام 12 عملیات پاکسازی در نقاط مختلف افغانستان توسط ارتش ملی

به گزارش فارس، در نقاط مختلف کشور  12 عملیات پاکسازی جهت سرکوب تروریست‌ها ادامه دارد. در 7 ولایت افغانستان عملیات مشترک پاکسازی نیروهای ملی دفاعی و امنیتی افغانستان با هدف محافظت از جان و مال مردم و سرکوب تروریست‌ها ادامه دارد.

این عملیات که با حمایت نیروهای زمینی و توپخانه‌ای ارتش ملی و با حضور پلیس ملی در 24 ساعت گذشته در فرمانداری‌های چوکی ولایت کنر، تورخم ولایت ننگرهار، گیلان ولایت غزنی، چهارچینو ودهراود ولایت ارزگان، دند غوری ودند شهاب الدین ولایت بغلان، گرشک، خانشین و سنگین ولایت هلمند اجرا شده تلفات سنگین به تروریست‌ها وارد شده است.

5 کشته و زخمی در اثر حادثه ترافیکی در ولایت لغمان

دفتر مطبوعاتی ولایت لغمان در خبرنامه‌ای نوشت که این حادثه ترافیکی در بخش  فرمانداری قرغه‌یی این ولایت رخ داده است.

در خبرنامه آمده است که تمامی کشته و زخمی‌های این حادثه همگی از سرنشینان یکی از خودروها بوده اند.

گفته می‌شود که این حادثه حوالی 5:30 دقیقه صبح امروز (یکشنبه) زمانی رخ داده که راننده‌های هر دو خودرو با سرعت بالای در جاده در حرکت بودند.

در این حادثه 2 مرد کشته و 3 نفر دیگر زخمی شده‌اند، در خبرنامه آمده است که تمامی قربانیان این حادثه مردان هستند.

زخمی‌های این رویداد به بیمارستان سرخکان در بخش جلال آباد انتقال شده‌اند و وضعیت سلامت چند تن از زخمی‌ها وخیم گزارش شده است.

4 کشته نتیجه سیلاب در دایکندی

به گزارش فارس، بارش شدید باران سبب جاری شدن سیلاب در دایکندی شد. بر اثر این سیلاب‌ها 4 تن در این ولایت جان خود را از دست دادند.

سرازیرشدن سیلاب‌ در دایکندی 80 درصد راه‌های مواصلاتی و منازل مسکونی در این ولایت را تخریب کرده است.

نبود زیر ساخت و کانال های شهری در این ولایت و حتی پایتخت همواره باعث تشدید سیلاب و جمع شدن آب در معابر و جاده‌ها شده و اعتراض مردم از وزارت شهرسازی را در پی داشته است.

سربازگیری داعش در ولایت غزنی

در حالی که چندین ولسوالی ولایت غزنی به دست طالبان سقوط کرده است اکنون پای داعش نیز به این ولایت رسیده است.

گفته می شود داعشی‌ها به وسیله هواپیماهای ناشناس به غزنی منتقل می‌شوند و در فرمانداری‌‌های این ولایت در حال سربازگیری هستند.

خلیل الله هوتک رییس ولایتی شورای عالی صلح با تایید این خبر می‌گوید: افراد مسلح گروه داعش به وسیله هواپیماهای‌ ناشناس به فرمانداری‌های اندر و گیروی ولایت غزنی منتقل شده اند.

خبر رسیدن داعش به غزنی در حالی به گوش می‌رسد که از چند ماه قبل سربازهای امنیتی این ولایت از سوی وزارت کشور کاسته شده و حتی اعتراض نمایندگان غزنی چندین بار در مجلس نمایندگان هم رسیده بود اما از سوی حکومت هیچ اقدامی در این باره صورت نگرفته است.

فرار 3 زندانی از زندان سمنگان

به گزارش فارس، 3 زندانى، شب گذشته از زندان ولایت سمنگان فرار کردند. محمدباقر مسعود فرمانده امنیتی سمنگان گفت:‌ این 3 فرد، شب گذشته سیم خاردار دیوار احاطه را قطع و فرار کرده‌اند.وی افزود: این 3 تن (محمدظاهر، نعمت الله و نصیراحمد) نام دارند.

مسعود خاطرنشان کرد: از جمع این 3 تن، یکی از آنها به نام محمدظاهر، در فاصله صد مترى مدیریت زندان ، از سوى پلیس بازداشت شده؛ اما 2 تن دیگر از آنها با استفاده از تاریکى شب، موفق به فرار شده‌اند.

محمد صدیق عزیزی سخنگوى ولایت سمنگان گفت که این 3 زندانی، به جرم قتل از ١٥ تا ١٨ سال محکوم شده‌اند.

انتهای پیام


ویدیو مرتبط :
مهمترین رویدادهای هفته گذشته شهرستان نقده