سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



رسانه چین: آینده پرتنشی در انتظار عربستان است


«گلوبال تایمز» ارگان حزب حاکم چین روز سه شنبه در گزارشی نوشت: عربستان با اعدام 47 نفر از جمله شیخ نمر روحانی مشهور شیعه و مخالف خاندان آل سعود یکی از نادرست ترین کارها را در ابتدای سال 2016 انجام داد و همین می تواند این کشور را به عرصه آشوب های منطقه ای تبدیل کند.
روزنامه چینی نوشت: آشکار است که عربستان از بهبود روابط ایران با غرب خرسند نیست. اگرچه هنوز مناسبات خوبی با آمریکا دارد، اما نمی تواند شاهد وضعیت خوب ایران پس از توافق هسته ای باشد.
این نشریه تاکید می کند که عربستان شاید مشکلات مالی نداشته باشد، اما هیچ تضمین امنیتی برای خود نمی بیند و چنانچه روابط ایران با غرب بیش از پیش بهبود یابد، این کشور بیشتر خود را آشفته حال حس می کند.
گلوبال تایمز نوشت: عربستان باید بداند که پس از بهار عربی، آمریکایی ها کمتر در منطقه خاورمیانه حضور دارند و روسیه خلاف غرب فعال تر شده است. همین مسئله نشان می دهد که ریاض با اعدام گروهی در شرایط پر تنش منطقه ای، یک بازی نادرست را آغاز کرده است.
رسانه چینی تصریح کرد که امروز عربستان پریشان حال تر از گذشته است و خواب راحتی ندارد و از اینکه مرکز وهابیت دنیا به گروه تروریستی و تکفیری داعش پیوند خورده است، نگران تر است و در دنیا ارتباط این کشور با داعش به یک موضوع ناخرسند کننده برای عربستان تبدیل شده است.
گلوبال تایمز با اشاره به اینکه عربستان فاقد یک سیاست خارجی واحد است، نوشت: آنها می گویند با غرب رابطه خوبی دارند، اما این تضمین کننده امنیت نیست. در یمن و سوریه فعالیت هایی دارند، اما هیچیک، آل سعود را آسوده تر از گذشته نکرده است.
این روزنامه چینی تاکید کرد که خاورمیانه شرایط خوبی ندارد. این منطقه سال هاست که مانند یک بمب انفجاری است و از آن بدتر وقتی شاهد توسعه اقتصادی در آن سوی دنیا هستیم، باید آماده بحران ها، درگیری ها و انفجارها در خاورمیانه باشیم.
گلوبال تایمز نوشت: عصر تکیه به منابع انرژی با جهانی شدن تغییر کرده است. امروز خاورمیانه باید به دنبال قوی کردن خود باشد.
نشریه چینی افزود: عربستان که با پس لرزه های بهار عربی مواجه است، باید فقط خوش شانس باشد تا بتواند با جامعه شیعیانش رابطه خوبی برقرار کند و در انتظار باشد و ببیند که ایران و غرب تا چه اندازه در روابط خود رشد و بهبود را تجربه می کنند.
گلوبال تایمز نوشت: وقتی غرب و بخصوص آمریکا وابستگی کمتری به نفت داشته باشند، به معنای آن است که عربستان از این پس باید خودش مراقب خودش باشد. کاری که به مراتب برای این کشور ساده نخواهد بود.
عربستان سعودی شنبه گذشته 47 نفر از جمله آیت الله «نمر» روحانی سرشناس شیعه را اعدام کرد.
آساق**231**1597**1545

انتهای پیام /*


ویدیو مرتبط :
آینده پژوهی رسانه ها