سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



شبکه العالم در صدر رسانه‌های محبوب مردم لبنان


شبکه العالم در صدر رسانه‌های محبوب مردم لبنانالعالم/ آخرین نظرسنجی از لبنانی‌ها درباره پر طرفدارترین شبکه‌ها، نشان می‌دهد که شبکه العالم در جایگاهی بالاتر از دیگر رسانه‌های عرب‌زبان منطقه‌ای و جهانی قرار گرفته است.

طبق آخرین نظر سنجی در لبنان، شبکه العالم محبوب‌ترین شبکه عرب زبان خارجی در این کشور است و در جایگاهی بالاتر از شبکه‌های الجزیره قطر، العربیه عربستان، بی بی سی عربی و سی ان ان قرار دارد.
این درحالیست که شبکه العالم علیرغم محدودیت های بسیار از سال 2006 تا کنون و با و جود حذف شدن از ماهواره های عرب ست و نایل ست که مورد اقبال کشورهای عربی می‌باشد این جایگاه را بدست آورده است .

طبق این نظرسنجی که در بهمن سال 1394 صورت گرفته، میزان رضایت‌مندی مخاطبان از برنامه‌های شبکه العالم، به ترتیب «العین الاسرائیله» 96.9 ، «مع الحدث» 88.9 و «پانوراما» 85.9 درصد بیشترین میزان رضایت مندی مخاطبان را کسب کردند.

همچنین 88،9 درصد از بینندگان در این نظر سنجی رضایتمندی خود را از بخش‌های خبری شبکه ابراز نموده‌اند .

این نظر سنجی از 1200 نفر افراد بالای 18 سال در شهرهای بیروت، بعلبک و صور انجام شده و در مقایسه با نظر سنجی سال‌های گذشته نشان از اقبال روز افزون مردم لبنان به برنامه‌های شبکه العالم در مقابل شبکه‌های لبنانی و شبکه‌های عرب زبان خارجی دارد .

در نظر سنجی مرکز تحقیقات صدا و سیما در تیر ماه 1388 در شهرهای بیروت، بعلبک و نبطیه، العالم رتبه هفتم را در میان 50 شبکه خبری در لبنان کسب کرده بود. این مقایسه از آن جهت اهمیت دارد که دقیقا در سال 94 در همین سه شهر مجددا نظر سنجی انجام شده است و صعود شش پله‌ای العالم با وجود ظهور شبکه‌های خبری جدید در لبنان و کسب رتبه نخست در میان سایر رقبای خارجی و تغیر چندین باره فرکانس‌های العالم از سوی کشورهای منطقه و حامیان غربی آنها نشان از پیشرفت چشمگیر العالم در لبنان دارد .

پس از ورود رژیم صهیونیستی و عربستان سعودی در پروژه ایران هراسی و شیعه هراسی این اقدام نتیجه معکوس به همراه داشته بطوریکه استمرار این روند غیر اخلاقی وخصمانه موجب کاهش شدید مخاطبان شبکه‌های الجزیره و العربیه در برابر العالم گردیده است.

با کانال تلگرامی «آخرین خبر» همراه شوید

منبع: العالم


ویدیو مرتبط :
لبنان:1392/10/13:سید ما چهره محبوب سال 2013 در لبنان...