ورزشی


2 دقیقه پیش

رونمایی از جوان‌ترین فاتح تاریخ در روز تصادف روزبرگ و همیلتون

تسنیم/ قهرمانی پسری که هنوز به سن اخذ گواهینامه رانندگی در کشورش نرسیده، اتفاق مهم مرحله پنجم فصل ۲۰۱۶ فرمول یک بود.مرحله پنجم فصل 2016 فرمول یک در پیست کاتالونیای اسپانیا ...
2 دقیقه پیش

مرزبان گزینه جدی سپاهانی‌ها بعد از ویسی

تابناک/ علیرضا مرزبان به عنوان جدی ترین گزینه تیم فوتبال سپاهان برای فصل اینده است.بعد از پایان فصل پانزدهم و ناکامی سپاهان در لیگ مسئولان این باشگاه در پی جانشین استیماچ ...



دوچرخه‌سوار محروم تیم ملی: برایم پاپوش دوختند و حقم را به همشهری قمری دادند


به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری تسنیم، تیم ملی دوچرخه‌سواری کوهستان مرداد ماه راهی مسابقات قهرمانی آسیا در مالزی شد و این در حالی بود که نیما پاشایی یکی از ملی‌پوشان کشورمان یک روز مانده به زمان اعزام به دلیل پیدا شدن مواد ممنوعه مربوط به دوپینگ در کیفش از این سفر باز ماند.

روز 23 شهریور کمیته انضباطی فدراسیون دوچرخه‌سواری اعلام کرد که پاشایی به‌دلیل همراه داشتن مواد ممنوعه در اردوی تیم ملی و پس از اظهاراتش در کمیته انضباطی فدراسیون به دو سال محرومیت از شرکت در تمامی میادین ورزشی و پرداخت 5 میلیون تومان جریمه محکوم شده است.

پاشایی درباره این موضوع به خبرنگار ورزشی خبرگزاری تسنیم گفت: من نفر دوم تیم ملی بودم و قرار بود راهی مسابقات قهرمانی آسیا در مالزی شویم اما برایم پاپوش دوختند که نروم. واقعیت این است که خسرو قمری، رئیس فدراسیون یک همشهری به نام سجاد طاهری دارد که می‌خواستند او به مالزی برود و به همین دلیل حقم را به او دادند.

وی افزود: پس از ماجرای عدم اعزام من به مالزی، فدراسیون به من اعلام کرد که 20 میلیون تومان بپردازم تا بتوانم اعزام شوم. من این کار را از طریق هیئت دوچرخه‌سواری تبریز انجام دادم اما آنها زیر حرف خود زدند و مرا اعزام نکردند. من به مسئولان فدراسیون گفتم که حاضرم در هر جا و هر کشوری که آنها می‌گویند تست دوپینگ بدهم اما آنها گفتند که باید محروم شوم و راه دیگری وجود ندارد.

این دوچرخه‌سوار ادامه داد: پس از آنکه به مسابقات نرفتم، به دنبال بازگرداندن پولم شدم و به هر زور و زحمتی که بود، پولم را پس گرفتم اما در نهایت با محرومیت 2 ساله و جریمه 5 میلیون تومانی مواجه شدم. زمانی که درباره این رأی از فدراسیون سوال کردم، قمری گفت که فدراسیون حق دارد یک نفر را محروم کند و چنین حکمی برای فرد دیگری ندهد.

پاشایی عنوان کرد: من به رأی فدراسیون اعتراض کردم اما گفتند که قبول نیست. با توجه به آنکه در آن زمان 20 میلیون تومان پولم دست آنها بود، نتوانستم کار دیگری انجام بدهم و موضوع را پیگیری نکردم. زمانی که به رأی معترض شدم، آقایان گفتند که این تصمیم با حضور همه مسئولان مربوطه از جمله مسئولان ستاد مبارزه با دوپینگ گرفته شده و جای اعتراض ندارد. نکته جالب توجه این بود که فدراسیون این پول را برای ضمانت می‌خواست و عنوان کرد اگر تست دوپینگم مثبت دربیاید، از روی پولم برخواهند داشت.

وی گفت: قبول دارم که در برخی موارد اشتباه کرده‌ام و شاید می‌توانستم موضوع را از سایر نهادها پیگیری کنم اما این محرومیت حقم نبود.

به گزارش تسنیم، رئیس و دبیر فدراسیون پیش از این در این باره اظهار نظر کرده بودند. خسرو قمری که سه ماه قبل میهمان خبرگزاری تسنیم بود، در این باره عنوان کرد: بله، 12 ساعت قبل از اعزام تیم کوهستان به مسابقات قهرمانی آسیا مواد دوپینگ را از ورزشکار مورد نظر پیدا کردیم، هر چند که خودش گفت از آن استفاده نکرده است. این دوچرخه‌سوار حتی اعلام کرد که حاضر است یک چک 50 میلیون تومانی به عنوان ضمانت به ما بدهد تا راهی مسابقات شود اما ما زیر بار این مسئله نرفتیم. او مدعی بود که استفاده نکرده و چک را نیز به همین دلیل ارائه می‌کند تا اگر دوپینگش در مسابقات محرز شود، ما این چک را پاس کنیم. هر چند که ما هرگز این مسئله را قبول نکردیم.

همچنین اصغر خالقی، دبیر فدراسیون نیز گفت: 48 ساعت قبل از اعزام تیم کوهستان به مسابقات آسیایی مالزی به ما گزارش دادند که این دوچرخه‌سوار مواد ممنوعه نیروزا حمل می‌کند. با پیگیری این موضوع و اقرار پاشایی همه چیز مثل روز روشن شد و ما نیز مانع سفر او به مالزی شدیم. با توجه به اینکه متوجه تخلف پاشایی در آستانه اعزام تیم شدیم، نتوانستیم دوچرخه‌سوار دیگری را جایگزین او کنیم و تیم ناقص راهی مسابقات شد. پاشایی در ابتدا زیر بار این کار نمی‌رفت اما بالاخره همه چیز را گردن گرفت و ما نیز او را از اردو اخراج کردیم. پاشایی سال گذشته نیز مرتکب این اشتباه شده بود. ما آن زمان او را 6 ماه محروم قطعی و 6 ماه محروم تعلیقی کردیم. پاشایی در زمانی که در محرومیت تعلیقی به سر می‌برد، باز هم اقدام به حمل مواد نیروزا کرد و به همین دلیل دو سال محروم شد.

وی در پاسخ به این سوال که آیا این موضوع به فدراسیون جهانی دوچرخه‌سواری گزارش شده است یا نه، گفت: نمی‌خواهیم این کار را انجام بدهیم، چون پاشایی در صورت ارائه گزارش ما به فدراسیون جهانی با محرومیت مادام‌العمر مواجه خواهد شد.

انتهای پیام/


ویدیو مرتبط :
تصادف دوچرخه سوار تور ملی اقوام ایرانی 1394