سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



تسلط ارتش سوریه بر «جبل المران»/استفاده ناتو از هواپیماهای «آواکس» در عملیات ضدداعش/کشته شدن 12 تروریست سوری در مرز اردن


به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در دمشق، کشته شدن 12 تروریست سوری در مرز اردن، تسلط ارتش سوریه بر «جبل المران» واقع در ریف شمالی لاذقیه، طرح روسیه برای استفاده از فرودگاه «کویرس» به عنوان پایگاه هوایی در «حلب»، امدادرسانی هواپیمای روس به «نبل» و «الزهراء»، گفت‌وگوی تلفنی لاوروف و کری، گفت‌و‌گوی «ملک سلمان» و «جان کری» درباره ایران و سوریه، اظهارات رهبر حزب کارگر انگلیس مبنی بر اینکه وضعیت کمپ پناهجویان در فرانسه شرم‌آور است، استفاده ناتو از هواپیماهای «آواکس» در عملیات ضدداعش، اظهارات معاون رئیس‌جمهور آمریکا مبنی بر اینکه در صورت شکست راهکار سیاسی در سوریه، آماده اقدام نظامی هستیم، اظهارات وزیر دفاع آمریکا مبنی بر اینکه برخی از شرکایمان، هیچ کاری در جنگ با داعش نمی‌کنند، حمایت اشتاین‌مایر از اقدام مشترک برای حل بحران سوریه، اعلام مسکو مبنی بر اینکه واشنگتن قطعنامه شورای امنیت درباره مذاکرات صلح سوریه را تحریف کرده است، اظهارات معارض سوری مبنی بر اینکه گنجاندن تروریست‌ها در لیست معارضان تله انفجاری عربستان در مذاکرات صلح سوریه است و اعلام پنتاگون درباره اینکه قصد نداریم تعداد نیروهای ویژه‌مان را در سوریه افزایش دهیم، بخشی از مهمترین اخبار عرصه میدانی و سیاسی سوریه در روز گذشته است.

مشروح اخبار به شرح زیر است.

تحولات میدانی

کشته شدن 12 تروریست سوری در مرز اردن

منابع امنیتی اردن از کشته شدن 12 نفر از عناصر تروریست در مرز با سوریه خبر دادند.

تسلط ارتش سوریه بر «جبل المران» واقع در ریف شمالی لاذقیه

ارتش سوریه پس از درگیری چند روزه با عناصر تروریستی موفق شد بر منطقه «جبل المران» در جنوب غربی منطقه «ربیعه» واقع در ریف شمالی لاذقیه مسلط شود.

طرح روسیه برای استفاده از فرودگاه «کویرس» به عنوان پایگاه هوایی در «حلب»

«دیده‌بان حقوق بشر سوریه» با اشاره به حضور 15 نظامی و کارشناس روس در فرودگاه نظامی «کویرس» خبر داد که مسکو قصد دارد از این فرودگاه به عنوان پایگاه هوایی خود در استان «حلب» استفاده کند.

امدادرسانی هواپیمای روس به «نبل» و «الزهراء» سوریه

در حالی که شیعیان «نبل» و «الزهراء» تحت محاصره عناصر تروریستی «جبهه النصره» قرار دارند یک هواپیمای روس از طریق چتر برای ساکنان این دو شهرک کمک‌های غذایی و دارویی ارسال کرد.

تحولات سیاسی

کری بعد از دیدار با مقامات سعودی تلفنی در مورد سوریه با لاوروف گفت‌وگو کرد

وزرای خارجه آمریکا و روسیه ساعاتی بعد از دیدار کری و پادشاه عربستان، تلفنی در مورد سوریه گفت‌وگو کردند.

گفت‌و‌گوی «ملک سلمان» و «جان کری» درباره ایران و سوریه

پادشاه سعودی و وزیر خارجه آمریکا امروز ضمن دیدار با یکدیگر در ریاض درباره مسایل مختلف منطقه از جمله سوریه و ایران بحث و گفت‌وگو کردند.

کوربین: وضعیت کمپ پناهجویان در فرانسه شرم‌آور است

رهبر حزب کارگر انگلیس در بازدید از کمپ پناهجویان در شمال فرانسه، وضعیت آنها را بسیار بدتر از حدتصور توصیف کرد.

ناتو از هواپیماهای «آواکس» در عملیات ضدداعش استفاده می‌کند

یکی از مقامات ناتو از مطرح شدن پیشنهاد استفاده از هواپیماهای جاسوسی «آواکس» متعلق به این پیمان نظامی در عملیات غربی ضدداعش در سوریه خبر داد.

«جو بایدن»: در صورت شکست راهکار سیاسی در سوریه، آماده اقدام نظامی هستیم

معاون رئیس‌جمهور آمریکا در استانبول با نخست‌وزیر این کشور در یک کنفرانس خبری مشترک حضور یافت و گفت در صورت شکست راهکار سیاسی برای حل بحران سوریه، واشنگتن آماده اقدام نظامی است.

وزیر دفاع آمریکا: برخی از شرکایمان، هیچ کاری در جنگ با داعش نمی‌کنند

«اشتون کارتر» می‌گوید برخی از شرکای آمریکا در ائتلاف مقابله با داعش، هیچ کاری برای مقابله با تروریست‌ها نمی‌کنند.

حمایت اشتاین‌مایر از اقدام مشترک برای حل بحران سوریه

وزیر خارجه آلمان امروز از اقدام مشترک برای حل بحران سوریه و اقدامات دی‌میستورا حمایت کرد.

مسکو: واشنگتن قطعنامه شورای امنیت درباره مذاکرات صلح سوریه را تحریف کرده است

وزارت خارجه روسیه در بیانیه ضمن انتقاد از موضع واشنگتن در خصوص فهرست گروه‌های معارض سوری برای شرکت در مذاکرات صلح سوریه در ژنو تأکید کرد، آمریکا قطعنامه شورای امنیت درباره مذاکرات صلح سوریه را تحریف کرده است.

گنجاندن تروریست‌ها در لیست معارضان تله انفجاری عربستان در مذاکرات صلح سوریه است

معارض سوری گفت: عربستان با قرار دادن نام برخی تروریست‌ها در لیست اعضای هیئت نمایندگان معارضان سوریه برای حضور در ژنو 2 در مسیر تلاش‌های روسیه سنگ اندازی می‌کند و نوعی تله انفجاری در پرونده مذاکرات صلح سوریه است.

پنتاگون: قصد نداریم تعداد نیروهای ویژه‌مان را در سوریه افزایش دهیم

سخنگوی وزارت دفاع آمریکا می‌گوید این کشور قصد ندارد تعداد نیروهای ویژه خود را در سوریه که برای مقابله با داعش و «کمک به نیروهای میانه‌رو» به این کشور حضور دارند، افزایش دهد.

انتهای پیام/

http://fna.ir/PU5REC


ویدیو مرتبط :
گزارش ویژه از عملیات ارتش سوریه نزدیک مرز اردن