جشنواره بین‌المللی «بانو امین» برگزار می‌شود


‌معاون پژوهشی جامعة‌الزهرا(س)، گفت: جشنواره پژوهشی بین‌المللی بانو امین در قم اردیبهشت ماه سال آینده برگزار می‌شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه قم، سیده سعیده غروی در جمع خبرنگاران اظهار کرد: مهلت ارسال آثار تا نیمه دی ماه است و تاکنون 396 اثر دریافت کرده‌ایم که از نظر گرایش‌ها جدا سازی شده است و مقاله‌های ارسال شده بیشتر در حوزه اخلاق، تربیت و مطالعات اسلامی زنان است.

به گفته وی این جشنواره با هدف شناسایی ظرفیت‌های پژوهشی بانوان با گستره بین‌المللی در حوزه‌های علوم اسلامی و علوم انسانی با رویکرد اسلامی به خصوص در موضوعات زن و خانواده طراحی شده است.

معاون پژوهشی جامعة الزهرا(س)، گفت: این جشنواره در سطح پژوهشی با گستره بین‌المللی در دو بخش عمومی و ویژه برگزار می‌شود که در بخش عمومی آثار پژوهشی بانوان در موضوعات علوم انسانی با رویکرد دینی در قالب کتاب، مقاله، پایان نامه و سایر آثار پژوهشی پذیرفته می‌شود.

غروی با بیان این‌که «پژوهش‌های برتر علاوه بر دریافت جایزه در کمیسیون‌های علمی جشنواره، ارائه می‌شوند» ادامه داد: بخش ویژه نیز با هدف تجلیل از بانوان پیشکسوت و نخبگان مطالعات عرصه زنان و خانواده برنامه‌ریزی شده است که به شناسایی و معرفی این بانوان خواهیم پرداخت.

وی اضافه کرد: طراحان این جشنواره به توانمندی پژوهشی بانوان در عرصه‌های مختلف و در حوزه نظریه پردازی مطالعات دینی بانوان باور دارند و بر این تاکید دارند که با برنامه‌ریزی و هدایت آثار می‌توان انتظار داشت طرح‌های جامع کشوری و بین‌المللی در این عرصه توسط بانوان به ثمر بنشیند.

رئیس جشنواره بین‌المللی بانو امین گفت: برگزاری این جشنواره با توجه به شناسایی ظرفیت‌ها و نیاز به تعامل هر چه بیشتر با مجامع علمی داخل و خارج از کشور برای گسترش و تعمیق پژوهش‌ها هدف گذاری شده است.

غروی ادامه داد: پس از اعلام فراخوان جشنواره در یک ماه گذشته استقبال خوبی از جشنواره شده که نوید بخش حرکت به سمت اهداف بلند مدت آن است.

دبیر علمی جشنواره نیز گفت: محورهای این جشواره شامل اخلاق و تربیت، تفسیر و علوم قرآن و حدیث، تاریخ اسلام، فقه و حقوق، فلسفه و کلام و مطالعات زن و خانواده است.

انتهای پیام


ویدیو مرتبط :
پنجمین دوره جشنواره بازی های رایانه ای برگزار شد