قدیمی‌ترین برنامه شبكه ورزش تعطیل شد!


روزنامه آرمان: قدیمی‌ترین برنامه شبكه ورزش تعطیل شد! باورش راحت نیست اما «آن‌سوی نیمكت» قدیمی‌ترین و یكی از بهترین برنامه‌های شبكه ورزش سیما پنجشنبه شب گذشته برای آخرین بار روی آنتن رفت تا جای خود را به برنامه «فوتبال120» بدهد.

در چهار سال اخیر، برنامه زنده تلویزیونی «آنسوی نیمكت» پنج‌شنبه هر هفته به تهیه‌كنندگی علی پوركیانی و با كارشناسی حمیدرضا صدر از آنتن شبكه ورزش سیما پخش می‌شد. آن‌سوی نیمكت هفتم دیماه سال 90 برای نخستین بار روی آنتن شبكه ورزش رفت و روز پنجشنبه سوم دیماه 94 برای آخرین بار مهمان بینندگان خود بود. كارشناسی جالب دكتر صدر و این اواخر امیر حاج رضایی و البته آیتم‌های جذاب و متنوع این برنامه باعث افزایش طرفداران این برنامه طی 4 سال گذشته بود. در طرف مقابل اما برنامه فوتبال 120 اما به تهیه‌كنندگی عادل فردوسی‌پور برنامه قدیمی نیست و پیش از این، جمعه شب‌ها پخش می‌شد.

اگر چه این دو برنامه به فوتبال خارجی می‌پرداختند اما دو سبك كاملا متفاوتی را در دستور كار خود داشتند. در حالی كه فردوسی‌پور و برنامه فوتبال 120 بیشتر به اخبار و نتایج و البته صحنه‌های جالب فوتبال جهان توجه داشت آن‌سوی نیمكت و پوركیانی به بررسی ابعاد مختلف سیاسی، فرهنگی و اقتصادی مسابقات فوتبال پرداخته و از دید ویژه‌ای مسابقات و مناسبت‌های مختلف فوتبال جهان را رصد می‌كردند. به هر حال با تصمیم مدیران شبكه‌ای كه قرار است اختصاصا به ورزش بپردازد، پنجشنبه شب گذشته این برنامه قدیمی برای آخرین بار پخش شد. نادیده گرفتن برنامه‌ای متفاوت و قدیمی برای بها دادن به برنامه‌ای جدید كه تهیه‌كنندگی آن را فردوسی‌پور برعهده دارد باعث خواهد شد تا اصل رقابت در این شبكه از بین برود و در نتیجه كیفیت برنامه‌ها نیز كاهش پیدا كند. به نظر می‌رسد این تصمیم مدیران شبكه چندان بی‌ربط به وضعیت فعلی عادل فردوسی‌پور و صدا و سیما نیست.

« واقعا اگه دلیل تعطیلی آن سوی نیمكت، بازگشت برنامه فوتبال 120 باشه، هیچ‌وقت از فردوسی‌پور نمی‌گذرم» این كامنت از جمله كامنت‌های فضای مجازی در واكنش به خبر تعطیل شدن آنسوی نیمكت است. در این خصوص با علی پوركیانی تهیه‌كننده این برنامه نیز تماس گرفتیم كه وی پاسخگو نبود تا دلیل تعطیلی آن‌سوی نیمكت مشخص شود. تعطیلی قدیمی‌ترین برنامه شبكه ورزش آن‌هم در سالگرد چهارمین سال پخش آن و در میانه‌های فصل فوتبالی اتفاق جالبی برای شبكه ورزش نخواهد بود.


ویدیو مرتبط :
حضور وحید طالبلو در برنامه تا جمعه از شبكه ورزش