سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



خرید 138 فروند هواپیمای جدید برای نوسازی ناوگان هوایی کشور


به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری تسنیم، عباس آخوندی وزیر راه و شهرسازی در جلسه علنی امروز مجلس که به درخواست جمعی از نمایندگان پیرامون ارائه توضیحاتی درباره قراردادهای جدید هواپیمایی حضور یافته بود در سخنانی به تشریح اقدامات این وزارتخانه در خرید هواپیماها اشاره کرد و گفت: در گام اول ما برای ناوگان هوایی ایران اقداماتی را انجام داده‌ایم که 118 هواپیما از سری ایرباس برای ایران خریداری کرده‌ایم.

وی با بیان اینکه خرید هواپیماها به شکل اجاره به شرط تملیک است، افزود: مبلغ قرارداد حدود 10.5 میلیارد یورو است که ما از ایرباس 45 هواپیمای ای320 و 45 ایرباس ای‌330 و 16 ایرباس ای‌350 و 12 ایرباس ای‌380 خریداری کردیم.

وزیر راه و شهرسازی تاکید کرد: علاوه بر این قراردادی با شرکت هواپیمایی ATR منعقد شده که براساس آن 20 فروند هواپیمای جت ملخی با ظرفیت 70 نفر برای فرودگاه‌های کوچک و متوسط ایران خریداری شده است که با این حساب 138 فروند هواپیما برای کل ناوگان هوایی ایران خریداری کرده‌ایم.

این خبر در حال تکمیل است...

انتهای پیام/


ویدیو مرتبط :
خرید 24 فروند سوخو 35 توسط نیروی هوایی چین