سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



تونس مخالفت خود را با هر گونه مداخله نظامی خارجی در لیبی اعلام کرد


تونس مخالفت خود را با هر گونه مداخله نظامی خارجی در لیبی اعلام کردایرنا/ رئیس جنبش اسلامی النهضه تونس روز یکشنبه مخالفت این کشور را با هر گونه مداخله نظامی خارجی در لیبی اعلام کرد.

به گزارش روزنامه القدس العربی چاپ لندن، «راشد الغنوشی» رییس جنبش اسلامی النهضه در یک کنفرانس مطبوعاتی در ایالت «صفاقس» در جنوب تونس با اشاره به وضعیت لیبی گفت: ما هر گونه عملیات نظامی خارجی در لیبی و سایر کشورها مخالف هستیم.
وی افزود: اگر می توانستیم، نیروهای تونسی را در عملیات پیشگیرانه ای برای ضربه زدن به ترویست های داعش در صبراته لیبی به این کشور می فرستادیم و در آن صورت دیگر نیازی به حضور نیروهای آمریکایی در این کشور نبود.
غنوشی ادامه داد: تروریست های داعش که در لیبی حضور دارند برای حملات تروریستی به خاک تونس نیز برنامه ریزی کرده اند.
بر اساس این گزارش، ترویست های داعش با سوء استفاده از خلا قدرت و اوضاع آشفته لیبی در حال گسترش نفوذ خود در این کشور هستند و تهدیدی برای همسایگان خود به شمار می روند.
الجزایر نیز بارها مخالفت خود را با هرگونه مداخله نظامی خارجی در لیبی اعلام و تاکید کرده که مداخلات نظامی در این کشور تنها وضعیت را بدتر می کند.
وزارت دفاع الجزایر در همین راستا هفته گذشته اعلام کرد که نیروهای ارتش این کشور 11 مظنون تروریستی از ملیت های مختلف را که درصدد ورود به لیبی بودند را مرزهای الجزایر بازداشت کردند.
این در حالی است که برخی قدرت های بزرگ از جمله آمریکا و فرانسه به بهانه مبارزه با داعش قصد مداخله نظامی در این کشور را دارند.
هواپیماهای آمریکا جمعه هفته گذشته با حمله به اردوگاه آموزشی داعش در صبراته لیبی، دست کم بیش از 40 نفر، از جمله یکی از فعالان داعش که در دو حمله سال گذشته در تونس دست داشت را کشتند.
لیبی اکنون در بحران به سر می برد و پس از براندازی معمر قذافی، آشفتگی ها به حدی رسید که منجر به روی آمدن دو دولت در این کشور شد که یکی، دولت خود خوانده در طرابلس و دیگری دولتی است که در بنغازی مستقر و از سوی جامعه بین المللی به رسمیت شناخته شده است.

با کانال تلگرامی آخرین خبر همراه شوید

منبع: ایرنا


ویدیو مرتبط :
شمارش معکوس برای مداخله نظامی در سوریه