فرهنگی


2 دقیقه پیش

تشریفات بهبود | تشریفات و خدمات مجالس

تشریفات بهبود | تشریفات و خدمات مجالس | برگزاری مراسم عروسی | باغ عروسی تشریفات ۵ ستاره بهبود با مدیریت بهبود اصلانی صاحب سبک در اجرای دیزاین های ژورنالی و فانتزی ، اجرا ...
2 دقیقه پیش

استاندار حلبچه عراق وارد ایلام شد

به گزارش ایرنا، عبدالله محمد به همراه ارکان حسن مشاور وی عصر امروز یکشنبه 26 اردیبهشت وارد استان شده و با مقامات استانداری ایلام دیدار کرد.قرار است استاندار میسان، واسط، ...



حاشیه نگاری خبرنگار ایرنا از عرض ارادت زائران به امیرمومنان در نجف اشرف


به گزارش خبرنگار اعزامی ایرنا به نجف اشرف، هزاران عاشق دلسوخته و عزادار حسینی در آخرین ساعات روز اربعین با تنی خسته و چشمی اشک آلود با زدن بر سر و سینه خود برای عرض ارادت و عرض تسلیت به حضرت امیرالمومنین علی علیه السلام وارد حرم مولای مظلومان می شوند.
بسیاری از دوستداران و عاشقان خوان عصمت و طهارت اربعینی را در کنار ضریح مطهر امیر مومنان تجربه می کنند که مصادف شده با برگزاری دعای پر فیض کمیل.
بر اساس تقویم در عراق امروز (پنجشنبه) اربعین شهادت امام حسین علیه السلام است.
عده ای از خانواده ها به دلیل ازدحام جمعیت به دلیل همراه داشتن کودک در خیل عظیم زائران مجبور شده اند در صحن های حاشیه حرم با برپایی چادر و هر آنچه که موجب گرم نگهداشتن آنان می شود شب را تا به صبح سپری کنند.
زائری دخیل دردهاشو به گوشه ای از حرم بسته ، یکی فریاد می زنه بچه منو آقا شفا داد، یکی با دل شکسته گوشه ای از حرم نشسته، یکی بچه نابیناشو بر روی دو دستش گرفته می گه آقا کودکم را تو شفا بده .
در این میان طی کردن حد فاصل کربلا تا نجف به مسافت 82 کیلومتر آنهم با پای پیاده تنها چیزی جز عشق نمی تواند توجیه این حرکت زیبا باشد که همین امر باعث شده بسیاری از زائران برای تسکین درد دلهای خود این مسافت را بدون هیچ گونه نگرانی طی کنند ، برخی مشکلات حتی برای لحظه ای نتوانسته خللی در حرکت عاشقان ایجاد کند.
بر اساس آخرین گزارش های ارسالی هم اکنون بسیاری از زائران حضرت ابا عبدالله الحسین آهسته آهسته در حال ترک عتبات و عزیمت به سمت مرز مهران هستند که همین امر باعث شده جاده مسیر برگشت زائران از ترافیک شدیدی برخوردار باشد.
زائران حسینی پس از روزها پباده روی با بازگشت از شهر کربلا سری به نجف می زنند و عرض ارادتی به ساحت مقدس حضرت حیدر کرار می کنند.
تعداد کثیری از زائران حسینی از کشورهای مختلف در نجف اشرف اقامت کرده و هم اکنون با دلی آکنده از عشق ائمه اطهار علیها سلام در حال بازگشت به کشورهای خود هستند.
زائران حسینی برای این که با دست پر و با توشه ای برای آینده خود از نجف خارج شوند، دو رکعت نماز زیارت مرقد آن امام همام را نیز در صحن و سرای شاه عالمین حضرت علی ابن ابیطالب علیه السلام اقامه می کنند و سپس راهی شهرها و کشورهای خود می شوند.
رئیس شورای استان کربلا عصر پنجشنبه و در پایان مراسم اربعین حسینی، اعلام کرد که تعداد زائران امسال اربعین حسینی به 27 میلیون نفر رسیده است. این تعداد زائر در طول 10 روز وارد کربلا شده و پس از زیارت خارج شده اند.
رئیس شورای استان کربلا: تعداد زائران اربعین امسال به 27 میلیون رسید
نصیف جاسم التمیمی، اعلام کرد که با افزایش دستکم حدود پنج میلیون نفر زائر ، این مراسم و آئین معنوی بدون هیچ حادثه ای ناشی از فشار جمعیت برگزار شد.
وی پیش از این نیز گفته بود که حضور مردمی در مراسم اربعین امسال از نظر تعداد جمعیت شرکت کننده و تنوع ملیت آنان در نوع خود بی نظیر است به نحوی که بالغ بر 80 کشور از تمامی قاره های جهان امسال در زیارت اربعین حضور داشته اند و بیش از 9 هزار هیات مذهبی از داخل و خارج عراق در شهر کربلا به زائران حسینی خدمتگزاری کرده اند.
1933 ** 1095

انتهای پیام /*


ویدیو مرتبط :
موزه مراجع و علمای نجف در نجف اشرف