سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



اقدامات زنجانی در هنگام تحریم‌ها صورت گرفته است/ جعل، فساد گسترده سازمان یافته و بردن اموال بیت‌المال از اتهامات زنجانی


به گزارش خبرنگار قضایی خبرگزاری فارس، کوهپایه‌زاده وکیل متهم پرونده فساد نفتی در ادامه سیزدهمین جلسه رسیدگی به این پرونده گفت: اقدامات موکل من زمانی صورت گرفته است که بانک‌های داخلی توان انتقال پول را ندارند و مانند این است که در فضای خاصی به جنگ رفته‌ایم و موکل من 660 میلیون یورو خدمت‌رسانی کرده است و همین دلیل تحریم شده است.

وی افزود: اما حالا که جنگ تمام شده است می‌گوییم که شما در جنگ اجازه استفاده از کلاشینکف را داشتید چرا از آرپی‌چی استفاده کردید در حالی که وجدان‌های آگاه باید بدانند که موکل امروز من که به نگرفتن مجوز بر اساس بخشنامه بانک مرکزی متهم شده است در زمان تحریم چه اقداماتی انجام داده است.

در ادامه دادگاه نماینده دادستان جعل، فساد گسترده سازمان یافته و بردن اموال بیت‌المال را از جمله اتهامات بابک زنجانی عنوان کرد.

نماینده بانک تجارت نیز در این دادگاه گفت: سیستم I1 to I1 به گونه‌ای بود که با کشیدن کارت بر روی کارت‌خوان پول به حساب شرکت می‌رفت و از آنجا حواله‌ای برای مشتری صادر می‌شد.

وی افزود: بانک تجارت به مبلغ 260 میلیون و 500 هزار یورو کارت اعتباری برای سیستم مذکور دریافت کرد که از این میان 202 میلیون پرداخت انجام شد و مابقی در زمره طلب‌هایی بود که بخشی از آن تسویه شد و 8 میلیون طلب داریم.

نماینده بانک تجارت در رابطه با نحوه دریافت کارت‌ها گفت: نمایندگان شرکت SCT بنکرز در گفت‌وگو با ما حاضر شدند و از کارهای خود صحبت کردند و برای نمونه 5 حواله صد هزار تایی از بانک ملت برای بانک تجارت به عنوان نمونه ارسال می‌کنند.

وی خاطرنشان کرد: دو نمونه خارجی نیز انجام شد که یکی کارسازی شد و دیگری انجام نشد اما در نهایت ما این سیستم را پذیرفتیم.

نماینده بانک تجارت در خصوص شرایط استفاده از این کارت‌ها و رضایت از آن گفت: فاصله و تأخیر در خصوص این حواله‌ها زیاد بود به همین سبب بخشی از این کارت‌ها استفاده نکرده و عودت دادیم.

وی در پاسخ به وکیل متهم در خصوص چرایی همکاری بانک تجارت با زنجانی نیز گفت: بانک ما برای انتقال پول به شکل مطلق توانایی انجام کاری را نداشت.

نماینده شرکت صدرا نیز در ادامه دادگاه با اشاره به انجام عملیات از طریق سیستم I1 to I1 گفت: این اقدام دو بار صورت گرفت که بخش اول 328 هزار و 136 یورو بود و بخش دوم 10 میلیون یورو که از 10 میلیون مبلغ 5 میلیون و 483 هزار یورو منتقل شد و 4 میلیون و 516 هزار و 441 یورو عودت داده شد.

وی در خصوص نحوه تحویل کار‌ت‌ها و استفاده از آن نیز گفت: نحوه تحویل کارت‌ها مستقیماً توسط آقای زنجانی صورت گرفت و کارمزد آن نیز 7 در هزار بود ضمن اینکه هزینه نصب سخت‌افزار نیر 5400 یورو پرداخت شد.

نماینده بانک مسکن نیز با اشاره به خرید 61 میلیون و 500 هزار یورو کارت اعتباری برای انجام مبادلات در سیستم I1 to I1 گفت: 48 میلیون یورو از این کارت‌ها از طریق سیستم کارسازی شد و باقی کارت‌ها عودت داده شد و طلب در سال 91 تسویه شد.

وی گفت: در ابتدا حواله‌ها به موقع انجام می‌شد و در آخر با فاصله و تأخیر ضمن اینکه در ابتدا پول را می‌ریختیم و سپس کارت اعتباری دریافت می‌کردیم و کارمزد این اقدامات نیز 7 در هزار بود.

انتهای پیام/


ویدیو مرتبط :
زنگنه : بابک زنجانی ۲.۷ میلیارد دلار بیت المال را خورد.