پوتین: بدون ایران در حمله به داعش در سوریه موفق نمی شدیم


پوتین گفت: همه آنچه در سوریه انجام شده است با توافق با شریک ایرانی صورت گرفته است و بدون همکاری و کمک آنها انجام این اقدامات در سوریه غیر ممکن بود.

ولادیمیر پوتین رییس جمهور روسیه در نشست خبری مشترک با حسن روحانی همتای ایرانی خود از کمک های جمهوری اسلامی ایران به مبارزه با تروریسم در سوریه تقدیر کرد و گفت بدون کمک ایران مبارزه موفقیت آمیز روسیه با داعش در سوریه غیر ممکن بود.

به گزارش عصر ایران به نقل از شبکه خبری "آر تی " روسیه پوتین در حاشیه سومین نشست سران کشورهای صادر کننده گاز در تهران و در نشست خبری با رییس جمهوری ایران تاکید کرد حملات دو ماه گذشته روسیه به مواضع تروریست ها در و داعش در سوریه یک عملیات پیچیده است که شامل اقدامات هماهنگ با کشورهای عراق، ایران و سوریه می شود.

پوتین گفت: همه آنچه در سوریه انجام شده است با توافق با شریک ایرانی صورت گرفته است و بدون همکاری و کمک آنها انجام این اقدامات در سوریه غیر ممکن بود.

پوتین همچنین درباره همکاری های ایران و روسیه در زمینه انرژی هسته ای تاکید کرد مسکو به این همکاری ها با ایران ادامه خواهد داد رییس جمهور روسیه با اشاره به اینکه کشورش در در نظر دارد نقشه راهی برای مساله هسته‌ای جمهوری اسلامی ایران تدوین شود ، افزود مسکو به تهران در زمینه های علوه هسته ای از جمله تولید ایزوتوپ های پایدار و تبدیل اورانیوم غنی شده کمک هایی خواهد کرد.

حسن روحانی نیز در این نشست خبری به تشریک مساعی و همکاری ایران و روسیه در زمینه مبارزه با تروریسم به عنوان یک دشمن مشترک برای هر دو کشور تاکید کرد.

او گفت: تروریسم امروز یک چالش دشوار برای منطقه و تمام جهان است. رییس جمهوری اسلامی ایران تاکید کرد: بر خلاف آنهایی که در زمینه مبارزه با تروریسم سخن می گویند و به حرکات نمایشی می پردازند؛ ایران و روسیه نشان داده اند که در زمینه مبارزه جدی هستند.


ویدیو مرتبط :
شبیه سازی فوق العاده حمله ایران ب اسراییل و داعش-سوریه